Gio Skrevet February 13, 2009 Rapporter Skrevet February 13, 2009 Denne var lige gået min næse forbi http://www.alltommotor.se/artiklar/nyheter/nya-transportstyrelsen-tar-over-1.7434 Nu har Vägverket bantat. Sedan årsskiftet sköter den nya myndigheten Transportstyrelsen om flera av Vägverkets gamla uppgifter - exempelvis vägtrafikregistret. Sedan årsskiftet är det inte längre Vägverket som ansvarar för vägtrafikregistret. Nu vänder man sig Transportstyrelsen när det gäller avställning, ägarbyte och liknande frågor. Transportstyrelsen tar även över som central körkortsmyndighet. Än så länge innebär det inga praktiska förändringar, förutom att körkortet får Transportstyrelsens logotyp istället för Vägverkets. 2010 är det meningen att Transportstyrelsen ska ta över länsstyrelsernas uppgifter – som i dag bland annat sköter ansökningar om körkortstillstånd. För att förenkla för allmänheten – nu när tre myndigheter är inblandade - finns nu Körkortsportalen, ett samarbete mellan Vägverket, Transportstyrelsen och länsstyrelserna. Det är hit man vänder sig om man vill ansöka om körkortstillstånd, eller om man vill boka teori- och körprov. Senare i vår kommer en liknande portal att öppnas för yrkestrafikförare.
Gio Besvaret February 13, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret February 13, 2009 old news :)Ikke desto mindre var den ny for mig - og sikkert også for en del andre herinde. Jeg har ikke lige haft brug for nogle af deres services i lang tid, så dén info var smuttet.
michael k Besvaret February 13, 2009 Rapporter Besvaret February 13, 2009 Ikke desto mindre var den ny for mig - og sikkert også for en del andre herinde. Jeg har ikke lige haft brug for nogle af deres services i lang tid, så dén info var smuttet. har du ikke fået et brev? jeg fik et brev om at nu hed det transportstyrelsen
Juff Besvaret February 13, 2009 Rapporter Besvaret February 13, 2009 Jeg fik brev i går fra transportstyrelsen/vägverket.... Var egentlig mest ops på det beløb de vil have for min forurening Næste brev indeholder vel en mærkat som umiddelbart gerne må være rød :D... Rød matcher best... god weekend
MissCath Besvaret February 13, 2009 Rapporter Besvaret February 13, 2009 Ikke desto mindre var den ny for mig - og sikkert også for en del andre herinde. Jeg har ikke lige haft brug for nogle af deres services i lang tid, så dén info var smuttet. Ja, jeg er jo så også totalt newbie, for jeg vidste det sq heller ikke! Tak, Gio :th2:
Menace Besvaret February 13, 2009 Rapporter Besvaret February 13, 2009 fik et i januar med nye klistermærker
Lynge Besvaret February 13, 2009 Rapporter Besvaret February 13, 2009 Jeg fik brev i går fra transportstyrelsen/vägverket.... Var egentlig mest ops på det beløb de vil have for min forurening Næste brev indeholder vel en mærkat som umiddelbart gerne må være rød :D... Rød matcher best... god weekend Jeg har lige fået en og den er rød, så tror sku du er heldig:th2:
Gio Besvaret February 13, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret February 13, 2009 har du ikke fået et brev? jeg fik et brev om at nu hed det transportstyrelsenNej - jeg har ikke modtaget noget. Måske det kun er deres "storkunder" der forkæles? :D
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu