Guest PeterK Skrevet February 13, 2009 Rapporter Skrevet February 13, 2009 Nordea´s er pt. 2,3%.......... Hvad er egentlig ulempen ved denne låneform? Kan se det koster en "præmie", hvor meget er det og er det fradragberettiget? Hvad sker der efter 2-5 år?
itudk Besvaret March 11, 2009 Rapporter Besvaret March 11, 2009 Nordea´s er pt. 2,3%.......... Hvad er egentlig ulempen ved denne låneform? Kan se det koster en "præmie", hvor meget er det og er det fradragberettiget? Hvad sker der efter 2-5 år? Jeg har også tit undret mig over dette produkt... det lyder næsten som noget af det som Realkredit inst. i Danmark tilbyder.. hvor at rente kun kan falde, men ikke stige... Overvejer også selv lige dette produkt pt., men kender ikke nok til hvad de tager i "præmie". Nogen som kender og bruger dette produkt fra Nordea?
Guest PeterK Besvaret March 11, 2009 Rapporter Besvaret March 11, 2009 Her er en kalkyle, hvor du kan beregne: Ang. maxräntelån se: http://www.nordea.se/Privat/Boende/K%c3%b6pa%2bbostad/Maxr%c3%a4ntel%c3%a5n/200744.html Man kan ha ett maxräntelån på upp till 85% av värdet på huset. Det finns en lånekalkyl som du kan titta på via länken ovan. Savner bare oplysninger om totale præmieomkostninger, men så må man regne baglæns... Syntes det lyder attraktivt!
Guest PeterK Besvaret April 2, 2009 Rapporter Besvaret April 2, 2009 Nogle som har eller overvejer Maxrentelån? Dags dato kan man binde: 2 år: 2% + 0,2% i premie = 2,2% 5 år: 2% + 0.85% i premie = 2,85% Overvejer 5 år, da jeg tror vi bliver BIG-time ramt af inflation i de kommende år og renten dermed kommer til at stige. Det simple spørgsmål er selvfølgelig tror man renten i de næste 5 år er gennemsnitlig over eller under 2,85%??
Martin_M Besvaret April 2, 2009 Rapporter Besvaret April 2, 2009 Jeg har overvejet det. Lige indtil jeg fik prisen for at komme af med mit bundne lån. 179.000 sek for de resterende 6 års binding.... Satme vildt, så jeg lever med mit 4,8% fastforrentede i 6 år mere.
Tomcat Besvaret April 2, 2009 Rapporter Besvaret April 2, 2009 Hej Peter Handelsbanken tilbyder 2.62 med renteloft "Maxrente" (5 år). Så der er lidt penge at spare. Hvis du derudover har lidt luft i økonomien kan du presse dem lidt ned også på samme lån og lånetype... På mit nye hus har jeg selv fået lavet renteloft. Superfleksibelt med en begrænset premieforhøjelse.
thn Besvaret April 2, 2009 Rapporter Besvaret April 2, 2009 Nogle som har eller overvejer Maxrentelån? Dags dato kan man binde: 2 år: 2% + 0,2% i premie = 2,2% 5 år: 2% + 0.85% i premie = 2,85% Overvejer 5 år, da jeg tror vi bliver BIG-time ramt af inflation i de kommende år og renten dermed kommer til at stige. Det simple spørgsmål er selvfølgelig tror man renten i de næste 5 år er gennemsnitlig over eller under 2,85%?? Er du sikker på at 2,85% loftet og ikke bare den rente du skal betale i dag? lyder mere som om de 0,85 er hvad du betaler for at have et loft på f.eks. 4 eller 5%
Pede Besvaret April 2, 2009 Rapporter Besvaret April 2, 2009 Var netop inde og kigge på lånet af samme årsag - det er blot den nuværende rente. Hvad max skal være er tilsyneladende en hemmelighed eller noget man forhandler sig til. Swedbank har noget af det samme - rörlig hvor loftet pt. er 4,03% over en 3 årig periode.
thn Besvaret April 2, 2009 Rapporter Besvaret April 2, 2009 Handelsbanken har også samme produkt. Her er loftet dog på hele 5,10% over 5 år. Så er det hele lige pludselig ikke så spændende mere
Guest PeterK Besvaret April 2, 2009 Rapporter Besvaret April 2, 2009 Er du sikker på at 2' date='85% loftet og ikke bare den rente du skal betale i dag? lyder mere som om de 0,85 er hvad du betaler for at have et loft på f.eks. 4 eller 5%[/quote'] Jeg har 100% forstået det som at 2,85% er det maksimale jeg kommer til at betale i den næste 5 års periode!!! Eller´s giver det ingen mening!!
Pede Besvaret April 2, 2009 Rapporter Besvaret April 2, 2009 Men det fungerer som nævnt ovenfor. De 2,85% er den nuværende variable 3-måneders rente + "præmien". Den kan altså stige indtil den rammer loftet (max). Hvis 3-måneders renten overstiger dit max så er det fordelen for dig træder ind. Indtil 3-måneders renten når derop betaler man bare for meget for sit lån.
bananas Besvaret April 2, 2009 Rapporter Besvaret April 2, 2009 Ganteret max 2,85% i de næste 5 år, når renten på bundne 5 års lån ligger på 4,37%?????. Det ville jo nærmest være som at ophæve tyngdekraften Fra handelsbanken.se Bolån med räntetak Bolån med räntetak är bundet i fem år men räntan som du betalar justeras var tredje månad. Räntetaket anger den ränta som du högst får betala under bindningstiden. BindningstidRäntesatsRäntetakTaket bundet till5 år 2,62%5,10%2014-06-18
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu