Rikke Rost Skrevet February 19, 2009 Rapporter Skrevet February 19, 2009 Imellem lufthavnen og afkørsel Vintrie. Det gælder nok ikke tunnelen......:D Be aware, så i ikke er skyld i en lukning... ;)
Gio Besvaret February 19, 2009 Rapporter Besvaret February 19, 2009 Imellem lufthavnen og afkørsel Vintrie. Det gælder nok ikke tunnelen......:D Be aware, så i ikke er skyld i en lukning... ;)Der var (er?) 50 km/t over hele strækningen for en time siden. Broen, som sådan, var kun sjappet og ikke frossen. Intet i forhold til den anden dag, da de lukkede en times tid p.g.a. uheldet på højbroen. Men det kan jo tænkes det er ved at skifte status. I.f.t. Hillerød-motorvejen og de andre længere oppe, så er vi vist sluppet ret heldigt her i regionen (DR P4 hyggede sig gevaldigt med deres trafik-fetischisme :D). Det tog da kun et kvarter ekstra at komme på jobbet under de nuværende forhold.
Don A Besvaret February 19, 2009 Rapporter Besvaret February 19, 2009 så er det godt man har fri idag og ikke skal den vej :)
Rikke Rost Besvaret February 19, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret February 19, 2009 Ja junior har fødselsdag i dag, så vi er begge 2 hjemme...:) Ganske rart. Nu skal vi lige en tur ud og gå lidt i snevejret og tage lidt snebilleder med den lille trunte.....:)
dkrath Besvaret February 19, 2009 Rapporter Besvaret February 19, 2009 Danskere kan ikke køre bil i det vejr her (heller ikke i det vejr her). I morges da jeg skulle på arbejde var der flere der lå med 40 km/t på strækninger hvor man må køre 70 km/t. Bare fordi der ligger lidt sne i vejkanten er det ikke ens betydende med at vejen er en skøjtebane. Der er jo rydtet for sne. Det er sku træls at ligge bag sådan en billist :S
Don A Besvaret February 19, 2009 Rapporter Besvaret February 19, 2009 Ja junior har fødselsdag i dag' date=' så vi er begge 2 hjemme...:) Ganske rart. Nu skal vi lige en tur ud og gå lidt i snevejret og tage lidt snebilleder med den lille trunte.....:)[/quote'] tillykke så. og god tur ud i det blå :)
sup3rior Besvaret February 19, 2009 Rapporter Besvaret February 19, 2009 Danskere kan ikke køre bil i det vejr her (heller ikke i det vejr her). I morges da jeg skulle på arbejde var der flere der lå med 40 km/t på strækninger hvor man må køre 70 km/t. Bare fordi der ligger lidt sne i vejkanten er det ikke ens betydende med at vejen er en skøjtebane. Der er jo rydtet for sne. Det er sku træls at ligge bag sådan en billist :S Så var det sku lige omvendt på broen - den var godt sneet til, og som sædvanlig ikke ryddet... En del (inkl. undertegnede) ligger pligtskyldigt i inderste spor og holder de 50 km/t som er annonceret på skiltene - mens størstedelen blæser afsted med 100 km/t eller derover... Selvom der er isslag og masser af sne på vejen :(
michael k Besvaret February 19, 2009 Rapporter Besvaret February 19, 2009 Så var det sku lige omvendt på broen - den var godt sneet til, og som sædvanlig ikke ryddet... En del (inkl. undertegnede) ligger pligtskyldigt i inderste spor og holder de 50 km/t som er annonceret på skiltene - mens størstedelen blæser afsted med 100 km/t eller derover... Selvom der er isslag og masser af sne på vejen :( sne er jo ikke et problem hvis man har gode vinterdäk... isslag er heller ikke hvis man har pigdäk .. personligt er jeg også pisseträt af alle de tåber der bare de ser lidt sne körer under 50% af det tilladte .. fint nok de gör det hvor der er mere end et spor så vi andre ikke behöver komme for sent men på rv13 og rv11 der er det fandme en belastning... kan deres däk ikke klare det bör de slet ikke köre i snevejr... de fleste gode vinterdäk har absolut ingen problemer med 90kmt selv ikke når der er masser af sne... så länge man holder sin afstand er der jo ikke grund til at snövle sig derudaf og väre til unödig gene ...
Pede Besvaret February 19, 2009 Rapporter Besvaret February 19, 2009 men det er jo netop ALDRIG muligt at holde sin afstand så det er vel naturligt nok man så tager toppen (eller mere) af farten, eller hur? har selv et par gange forsøgt at holde mig til skiltningen - som regel når knægten er faldet i søvn i sin autostol og vi vil trække den lidt inden vi er hjemme. Det kan ALDRIG lade sig gøre at holde afstand - der kommer altid 1,2,3 biler og lægger sig lige ind foran en.
michael k Besvaret February 19, 2009 Rapporter Besvaret February 19, 2009 men det er jo netop ALDRIG muligt at holde sin afstand så det er vel naturligt nok man så tager toppen (eller mere) af farten, eller hur? har selv et par gange forsøgt at holde mig til skiltningen - som regel når knægten er faldet i søvn i sin autostol og vi vil trække den lidt inden vi er hjemme. Det kan ALDRIG lade sig gøre at holde afstand - der kommer altid 1,2,3 biler og lægger sig lige ind foran en. öhm? tror du bör indlevere dit körekort og ikke begive dig ud i trafiken hvis du mener det er umuligt at holde afstand... det er ret så let ... kommer der en ind foran dig der körer langsommere ... ja så slipper man gassen og holder afstanden eller overhaler... såre simpelt... sjovt nok körer jeg i gennemsnittet for stärkt men jeg kan da sagtens holde afstand ... kan man ikke det er man ikke rutineret nok til at köre bil specielt ikke i snevjr
sup3rior Besvaret February 19, 2009 Rapporter Besvaret February 19, 2009 sne er jo ikke et problem hvis man har gode vinterdäk... isslag er heller ikke hvis man har pigdäk .. personligt er jeg også pisseträt af alle de tåber der bare de ser lidt sne körer under 50% af det tilladte .. fint nok de gör det hvor der er mere end et spor så vi andre ikke behöver komme for sent men på rv13 og rv11 der er det fandme en belastning... kan deres däk ikke klare det bör de slet ikke köre i snevejr... de fleste gode vinterdäk har absolut ingen problemer med 90kmt selv ikke når der er masser af sne... så länge man holder sin afstand er der jo ikke grund til at snövle sig derudaf og väre til unödig gene ... Men når kan kommer med godt over 100 km/t i timen uden dubbdæk (hvilket det ikke lød til nogen af dem kørte med) med ganske få meter op til den forankørende - og så en en kortege sammen med en snes andre, så kan du selv se den potentielle ballade i det :)
Rikke Rost Besvaret February 19, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret February 19, 2009 Ganske stor potentiel ballade......;)
michael k Besvaret February 19, 2009 Rapporter Besvaret February 19, 2009 Men når kan kommer med godt over 100 km/t i timen uden dubbdæk (hvilket det ikke lød til nogen af dem kørte med) med ganske få meter op til den forankørende - og så en en kortege sammen med en snes andre' date=' så kan du selv se den potentielle ballade i det :)[/quote'] ja hvis der er isslag så er det et problem hvis de körer sådan uden dubbdäck ... men du kalder det for isslag andre i tråden kalder det sjap... og du sagde intet om afstanden... bare at de bläste afsted
sup3rior Besvaret February 19, 2009 Rapporter Besvaret February 19, 2009 ja hvis der er isslag så er det et problem hvis de körer sådan uden dubbdäck ... men du kalder det for isslag andre i tråden kalder det sjap... Det kan meget vel være folk kalder det for sjap.... Men hvis man bare kører lige ud og ikke har behov for at lave nogle pludselige manøvrer mærker man jo heller ikke nødvendigvis isslag... Der var godt glat derude, og vi skal vist være glade for at ingen havde behov for nogle pludselige manøvrer - så var det endt i ballade :)
michael k Besvaret February 19, 2009 Rapporter Besvaret February 19, 2009 Det kan meget vel være folk kalder det for sjap.... Men hvis man bare kører lige ud og ikke har behov for at lave nogle pludselige manøvrer mærker man jo heller ikke nødvendigvis isslag... Der var godt glat derude, og vi skal vist være glade for at ingen havde behov for nogle pludselige manøvrer - så var det endt i ballade :) tro mig har du ikke pigdäk så märker du isslag inden du når 100kmt uden manövrer
Rikke Rost Besvaret February 19, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret February 19, 2009 Nope.....Det gør du ikke. Det er først når energi retningen ændres, at friktionen på dæk/vejbane bliver et issue..... Kører du ligeud med konstant fart, er centrifugalkraftens indvirkning på din bil = 0...
michael k Besvaret February 19, 2009 Rapporter Besvaret February 19, 2009 Nope.....Det gør du ikke. Det er først når energi retningen ændres, at friktionen på dæk/vejbane bliver et issue..... Kører du ligeud med konstant fart, er centrifugalkraftens indvirkning på din bil = 0... det skal satme väre en superjävn vej hvis du ikke skal märke det ....og så jävn er belägningen på broen ikke
Rikke Rost Besvaret February 19, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret February 19, 2009 Lad os tage et eksempel som vi alle forstår...;) Vi kører på en tilfrosset sø. Denne sø har ikke en jævn overflade..... Når vi skal op i fart, skal energien omsættes til acc. og her kommer friktionskoeficienten ind i billedet. Jo lavere friktion, jo længere tid tager det at accelerere. Når vi så først er kommet op i fart, betyder denne friktion ingenting, sålænge vi ikke ændrer retning eller forsøger at bremse. Når vi ændrer retning eller forsøger at bremse, og forsøger at overføre en energi til vejen, der er større end friktions-koeficienten imellem dæk og vejbane, vil bilen begynde at skride. Derfor er det intet problem at køre 300 km/t når der er isslag, men problemet opstår med retningsskift og nedbremsning. Det er ikke svært vel.....;) Så om der så har været 2cm imellem disse biler med 300 km/t, så er det kun hvis farten eller retning ændres at der opstår et problem. Grunden til at vi har en mindste afstand på vejen, er den at mennesker reagerer forskelligt og derfor er det at regne for laveste fællesnævner og at alle skal kunne færdes på vejen med rimelig sikkerhed til følge. Så naturligvis er det en chance at tage, når man kører så tæt på, men man må regne det som en kalkuleret risiko. De har ganske enkelt regnet med at det kunne lade sig gøre og det kunne det tilsyneladende og derved har deres beregninger holdt stik.
Pede Besvaret February 19, 2009 Rapporter Besvaret February 19, 2009 öhm? tror du bör indlevere dit körekort og ikke begive dig ud i trafiken hvis du mener det er umuligt at holde afstand... det er ret så let ... kommer der en ind foran dig der körer langsommere ... ja så slipper man gassen og holder afstanden eller overhaler... såre simpelt... sjovt nok körer jeg i gennemsnittet for stärkt men jeg kan da sagtens holde afstand ... kan man ikke det er man ikke rutineret nok til at köre bil specielt ikke i snevjr Hmm... jeg kører nu fint nok men du brokker dig i forvejen over folk kører aaalt for langsomt men opfordrer - for at holde afstand - at man blot skal sætte farten ned. Man kan jo blive ved med at sætte farten ned og ned og ned indtil man stort set holder stille. Der kommer jo igen og igen nogen lige ind foran en hvadenten man kører 140 eller 50. Og nej, jeg tror simpelthen ikke på du holder afstand til de forankørende. Kan godt være du selv føler det men der er INGEN der holder afstand på motorvejene i dagtimerne.
dabp Besvaret February 19, 2009 Rapporter Besvaret February 19, 2009 Det kan meget vel være folk kalder det for sjap.... Men hvis man bare kører lige ud og ikke har behov for at lave nogle pludselige manøvrer mærker man jo heller ikke nødvendigvis isslag... Der var godt glat derude, og vi skal vist være glade for at ingen havde behov for nogle pludselige manøvrer - så var det endt i ballade :) Jeg rystede sgu også på hovedet af de biler der overhalede med 100+ da jeg kørte over, det mente jeg alligevel var en tand for uforsvarligt....
Basse Besvaret February 19, 2009 Rapporter Besvaret February 19, 2009 Der lå også en fin mercedes i i rabatten på motorevejen mod broen i morges. jeg selv kørte for første gang hvad man måtte på broen hehe - men der blev stadig overhalet med god fart, og der lå altså en god portion sne/sjap/is på broen. Men syns nu generelt at folk holdte god afstand, men igen jeg lå og kørte morfar og passede på min bil hehe.
michael k Besvaret February 19, 2009 Rapporter Besvaret February 19, 2009 bah du kan da ihvertfald misfortolke... ja man skal sätte farten ned eller overhale det betyder ikke at man skal köre 50% af det tilladte ... det betyder at har man mere fart på end den som körer foran så overhaler man hvis man kan eller sätter farten ned til man kan... se så burde selv du ha fattet den... man bliver jo netop ikke ved med at sätte farten ned ... man kommer jo ikke körende med 90 og pludseligt kommer der 5 bilder svingende ind foran dig som körer 50, det har jeg ihvertfald aldrig oplevet... og länge inden det blir et irritationsmoment har man jo overhalet dem der körer alt for langsomt undtagen når det er de tåber jeg taler om der ligger 50% under fartgränsen på etsporede veje .. jag har på intet tidspunkt sagt at ALLE skal köre 190kmt men dem som körer 30-40kmt på en etsporet 90vej fordi der falder lidt sne burde ha et nakkeskud.... fair nok hvis der er svineglat men det skal fandme väre glat og meget sne för et par ok vinterdäk står af... og jeg har endnu ikke oplevet det väre så glat i år... til trods for at jeg siden jul har kört 12000km og jeg er da ret ligeglad med hvad du tror .. jeg ved at jeg holder min afstand på min 3 sekunder og mere hvis det er glat og og har ingen problemer med at holde afstand.. ... så du kan beskylde mig nok så meget for at lyve ... det ändrer ikke på fakta.. näh det lyder mere som om at du er en af den slags mennesker der ALDRIG burde ha haft lov til at köre bil når du ikke engang mestrer en så basal og nem ting som at holde afstand... hvis det er fordi du ikke gider holde din afstand er det jo en anden sag .. men at påstå det er umuligt er jo direkte dumt Hmm... jeg kører nu fint nok men du brokker dig i forvejen over folk kører aaalt for langsomt men opfordrer - for at holde afstand - at man blot skal sætte farten ned. Man kan jo blive ved med at sætte farten ned og ned og ned indtil man stort set holder stille. Der kommer jo igen og igen nogen lige ind foran en hvadenten man kører 140 eller 50. Og nej, jeg tror simpelthen ikke på du holder afstand til de forankørende. Kan godt være du selv føler det men der er INGEN der holder afstand på motorvejene i dagtimerne.
Pede Besvaret February 19, 2009 Rapporter Besvaret February 19, 2009 og jeg er da ret ligeglad med hvad du tror .. jeg ved at jeg holder min afstand på min 3 sekunder og mere hvis det er glat og og har ingen problemer med at holde afstand.. ... så du kan beskylde mig nok så meget for at lyve ... det ändrer ikke på fakta.. näh det lyder mere som om at du er en af den slags mennesker der ALDRIG burde ha haft lov til at köre bil når du ikke engang mestrer en så basal og nem ting som at holde afstand... hvis det er fordi du ikke gider holde din afstand er det jo en anden sag .. men at påstå det er umuligt er jo direkte dumt Haha kan kun grine ad ovenstående. Du ved sku godt at holde den rette afstand på motorvejen i dagtimerne er noget nær umuligt - desværre... Det er ihvertfald overhovedet ikke noget jeg er vidne til når jeg færdes i trafikken. ALLE ligger altid for tæt på hinanden. Nok fordi folk tror de mestrer både deres bil samt naturlovene. Derudover er jeg ikke så uening med dig at overdreven forsigtighed er tosset. Det føre altså også til ulykker. Hvor grænsen går ved jeg ikke - men jeg mener nok at man ikke bør udnytte sine vinterdæks fordele 100%
michael k Besvaret February 19, 2009 Rapporter Besvaret February 19, 2009 du kan grine alt det du vil ... du har nok aldrig mödt mig i trafikken... og de veje jeg körer på der holder folk som regel afstand der findes selvf fjolser som ikke gör .. og nej man bör ikke presse dem til max ... men 90kmt er langtfra max på et par gode vinterdäk i den slags snevejr vi har her Haha kan kun grine ad ovenstående. Du ved sku godt at holde den rette afstand på motorvejen i dagtimerne er noget nær umuligt - desværre... Det er ihvertfald overhovedet ikke noget jeg er vidne til når jeg færdes i trafikken. ALLE ligger altid for tæt på hinanden. Nok fordi folk tror de mestrer både deres bil samt naturlovene. Derudover er jeg ikke så uening med dig at overdreven forsigtighed er tosset. Det føre altså også til ulykker. Hvor grænsen går ved jeg ikke - men jeg mener nok at man ikke bør udnytte sine vinterdæks fordele 100%
Basse Besvaret February 19, 2009 Rapporter Besvaret February 19, 2009 Min far er størrer end jeres far til sammen!- så find et andet sted og leg social rundkreds.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu