partymanDK Skrevet February 20, 2009 Rapporter Skrevet February 20, 2009 Heysan LilleDanmark og Sverige, Jeg har en fin lille dyt, sparegrisen lupo. Jeg har været til syn et par gange, og ingen problemer. Nu skal jeg afsted igen, og jeg har lige fået en lille stenslags-plet (ca ½x½cm i udkanten af det synsfelt jeg ville mene de ville kasserer den for, hvis det var en almen strikt dansk synshal. Har i derude, nogle erfaringer med hvor strenge de er her i SE? er det værre eller bedre? Jeg skal til syn d. 26, så i har 6 dage at løbe på :D /Party
Sali1987 Besvaret February 20, 2009 Rapporter Besvaret February 20, 2009 Jeg fik synet min bil for nogle mdr siden, og nogle dage før fik jeg stenslag... jeg regnede jo med at det ikke vil være så problematisk... pludselig var stenslaget udvidet til revne... Det skal så siges at det på passagersiden og nede i hjørnet... Revnen var på ca 7 cm på daværende tidspunkt... Den kom igennem syn, men det blev noteret i synspapirerne at revnen fremstod... men stadig godkendt da det ikke kom i synsfeltet for føreren. Pudsigt nok, på vej hjem fra syn, efter at have tændt fuld varme i bilen imens der var frostgrader udenfor, (reaktion?) tjaa... så udvidede revnen sig fuldt ud til den anden side... dvs nu går den fra højre passager til venstre fører... dog lige over viskerne... Jeg har trafikforsikring... så jeg må selv punge 3500 dkk ud... får jeg først gjort om nogle mdr hvis den holder så længe...
michael k Besvaret February 20, 2009 Rapporter Besvaret February 20, 2009 medmindre det er et kämpe stenslag regner SBP ikke stenslag for forstyrrelse af synsfeltet.. kun revner og store stenslag... har besiketet en del biler med langte mere end et stenslag i synsfeltet og det er intet problem Heysan LilleDanmark og Sverige, Jeg har en fin lille dyt, sparegrisen lupo. Jeg har været til syn et par gange, og ingen problemer. Nu skal jeg afsted igen, og jeg har lige fået en lille stenslags-plet (ca ½x½cm i udkanten af det synsfelt jeg ville mene de ville kasserer den for, hvis det var en almen strikt dansk synshal. Har i derude, nogle erfaringer med hvor strenge de er her i SE? er det værre eller bedre? Jeg skal til syn d. 26, så i har 6 dage at løbe på :D /Party
michael k Besvaret February 20, 2009 Rapporter Besvaret February 20, 2009 Jeg fik synet min bil for nogle mdr siden, og nogle dage før fik jeg stenslag... jeg regnede jo med at det ikke vil være så problematisk... pludselig var stenslaget udvidet til revne... Det skal så siges at det på passagersiden og nede i hjørnet... Revnen var på ca 7 cm på daværende tidspunkt... Den kom igennem syn, men det blev noteret i synspapirerne at revnen fremstod... men stadig godkendt da det ikke kom i synsfeltet for føreren. Pudsigt nok, på vej hjem fra syn, efter at have tændt fuld varme i bilen imens der var frostgrader udenfor, (reaktion?) tjaa... så udvidede revnen sig fuldt ud til den anden side... dvs nu går den fra højre passager til venstre fører... dog lige over viskerne... Jeg har trafikforsikring... så jeg må selv punge 3500 dkk ud... får jeg først gjort om nogle mdr hvis den holder så længe... hvad er det for en bil? kan måske hjälpe dig har en kammerat der bytter ruder ret billigt
Sali1987 Besvaret February 20, 2009 Rapporter Besvaret February 20, 2009 hvad er det for en bil? kan måske hjälpe dig har en kammerat der bytter ruder ret billigt Det er en BMW 320Ci Cab - E46 fra sent 2001. :) Jeg har ikke forhørt mig med priser i Sverige endnu, prøvede carglass.se fik dog aldrig svar.
Gio Besvaret February 20, 2009 Rapporter Besvaret February 20, 2009 prøvede carglass.se fik dog aldrig svar.Ring til dem. Svenskerne er fortsat ikke så gode til det der nymodens elektroniske mail-dims, når det handler om forespørgsler på priser o.l. :o Åbenbart er deres ringe-tilbage-service ikke helt så forrygende.
Kim H Besvaret February 20, 2009 Rapporter Besvaret February 20, 2009 Jeg har en bil, som mindst to gange er blevet synet med et stenslag, som efter min egen opfattelse er i førerens synsfelt. Uden anmærkning vel at mærke.
partymanDK Besvaret February 21, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret February 21, 2009 Det er en BMW 320Ci Cab - E46 fra sent 2001. :) Jeg har ikke forhørt mig med priser i Sverige endnu, prøvede carglass.se fik dog aldrig svar. Det er en VW lupo 3L fra 2002, så det er efter bøgerne en let-vægts rude, der er knap 1kg lettere end en alm. lupo 2002 model... men de kan bruges så vidt jeg ved. Sidste syn fik jeg hele ruden skiftet pga. et slag der var løbet langt i DK. Det kostedet 2500kr, og jeg tænkte ikke på forsikringen dengang :) silly-me. Men det ku være sjovt at høre hvad prisen er i SE ... Jeg tror dog jeg forsøger mig på torsdag, og evt. hvis den bliver dumpet må jeg jo bare tage ved lære. /Party
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu