Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hvordan gemmer man en DVD film på harddisken? Det er mine egne film det drejer sig om, ikke fordi jeg vil gøre noget ulovligt. Min PC er linket til TV'et med HDMI og det ville bare være skønt hvis jeg kunne gemme filmene væk, og alligevel have dem lige ved hånden :rolleyes: Håber I har nogen fif, tips og gode input.

Besvaret

du googler bare dvdshrink. Det er et dvdrip program. Hvis du bare vil have dvd liggende på harddisk og har masser af plads kan du be programmet om ikke at komprimere dvd'en. Hvis du vil have dvd'erne ud på skiver, står den automatisk til at komprimere til cs 4,3 gb. Det er super let at få til at funge.

Besvaret
du googler bare dvdshrink. Det er et dvdrip program. Hvis du bare vil have dvd liggende på harddisk og har masser af plads kan du be programmet om ikke at komprimere dvd'en. Hvis du vil have dvd'erne ud på skiver, står den automatisk til at komprimere til cs 4,3 gb. Det er super let at få til at funge.
Men så får du jo filmen som VOB og BUP filer ik? Dem kan den formentlig ikke læse direkte?
Besvaret
Nok bedste at gemme dem som et iso image... de kan altid åbnes via deamon tools fx...
Hvilket format er mest mediacenter venligt? For hvis man skal køre deamon skal man aktivt åbne den i det. Jeg streamer fx fra PS3. Ved ikke om den vil nuppe ISO'er?
Besvaret

Hmm, så hvilket program skal jeg så bruge? Vil gerne at det er nemt da min datter også skal kunne finde sine film igen. Den gemmer det i .vob som VLC gerne åbner, men der er mange filer, er der noget lettere? Eller er der et program som samler det til en film herefter?

Besvaret

et iso image er et rent ukomprimeret clon af din dvd skive ( kun en stor fil )..... denne iso fil skal dog mountes igennem et program ( fx daemon tools ) Når filen mountes tror computeren at skiven er i.... Deamon tools laver fx. et virtuelt F: drev hvor filen åbnes i... Nu kan du så åbne filen via dette drev i fx windvd, powerdvd eller vlcplayer. http://www.daemon-tools.cc/downloads

Besvaret
.. denne iso fil skal dog mountes igennem et program ( fx daemon tools )
Nu er der flere afspillere der understøtter ISO direkte, som så betyder at du ikke behøver at mounte ISO filen. Som sagt virker VLC-player direkte og der er sikkert også andre afspillere der gør det. Hvis man har en PS3 og bruger den, kan man som sagt tidligere bare installere java PS3 mediaserver på sin PC, dette program understøtter også ISO filen.
Besvaret
Med held har jeg nu fået installeret DVD Shrink og lavet ISO filer af 2 DVD'er men nu får jeg en fejl der hedder
Hej Mette. De to DVD'er du har haft held med, har sikkert ikke være kopibeskyttede. Det er denne, derimod. Cyklisk redundanscheck er det samme som CRC, som fortæller dig at de læste data ikke "hænger" sammen som de burde. Prøv med en anden DVD, og se om du får samme fejl igen. Gerne på et andet DVD-drev, hvis du har mulighed for det. I bund og grund, så er det jo ikke tilladt at kopiere en DVD - og derfor støder du på denne fejl, når kopi-sikringen driller. Eneste andet fejl-alternativ er en meget ridset DVD-skive.
Besvaret
I bund og grund, så er det jo ikke tilladt at kopiere en DVD - og derfor støder du på denne fejl, når kopi-sikringen driller.
Jeg er ellers af den opfattelse at man godt må lave en backup af sine dvd/cd'er. Men dette gælde måske kun DK?
Besvaret
Jeg er ellers af den opfattelse at man godt må lave en backup af sine dvd/cd'er. Men dette gælde måske kun DK?
Det er klassikeren med' date=' at du godt må lave en kopi til eget brug - [i']så længe du ikke bryder en kopi-sikring for at gøre det. Loven er til grin - og derfor er der også masser af værktøjer på nettet der let omgås disse sikringer, og tillader dig at lave en kopi af din ejendom. Om der er forskelle i den svenske udlægning kontra den danske, skal jeg lade være usagt. Jeg refererede, af gammel vane, til den danske af slagsen. Men måske nogle lige gider bruger to min på Google, og finde den aktuelle svenske lov sort på hvidt?
Besvaret

Nu fungerer det rigtigt fint :th2: , og TAK for alle jeres gode input. Nu vil jeg bare lige høre om der er nogen af jer der kan give mig et tips til hvordan jeg så bedst gemmer filerne. Jeg har dem jo selvfølgeligt gemt på harddisken, men har nogen af jer et tips til et program jeg kan linke dem til, så det er nemt at overskue hvilke film jeg har på harddisken.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...