Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej, Jeg har kigget på en BMW 320 fra 2003, ca. 100K km. Der er rostskyddsgaranti på den, hvad betyder det? Hvor meget skal sådan en bil have kørt, før man rustbehandler den? Der er desuden 1 måneds trafiksikkerhedsgaranti? Hvad er der for noget, og er det nok med en 1 måned? Håber på svar, da jeg er i tvivl om hvor meget garanti man skal forvente når man køber fra forhandler. Hvis det kun er 1 måned, så kan man vel ligeså godt købe privat med Blocket's forsikring på 6 måneder mod pludselige fejl?

Besvaret

Rostskyddsgaranti lugter lidt af den garanti som producenten giver mod gennemtæring... trafiksikkerhedsgaranti ligner en forhandlers forsøg på at løbe fra den reklamationsret han skal give på gryden :)

Besvaret
... trafiksikkerhedsgaranti ligner en forhandlers forsøg på at løbe fra den reklamationsret han skal give på gryden :)
Amen. Købeloven gælder lige så snart at en forhandler sælger, pas dog på at forhandler ikke sælger som "privat" (jeg ved ikke om det er lovligt, men jeg har hørt om det). Her er konsumentverkets tips og info til køb af brugte biler: http://www.bilar.konsumentverket.se/mallar/sv/lista_artiklar.asp?lngCategoryId=836 Evt. kan du også tage at køre bilen til Motormännen (svensk FDM) for at få kigget den igennem. Det koster dog 1500 SEK, men er gerne godt givet ud :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...