Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej med jer. Er der nogen herinde som har svar på det her problem? Jeg har forsøgt at låne penge et par steder i Sverige, men får afslag efter afslag. Jeg har ingen "anmärkninger" men får afslag pga manglende indkomst i Sverige. Disse firmaer vil ikke godtage at jeg kan sende lønsedler som dokumentation på min indkomst. får blank afvisning. Har boet i Malmø i et år nu. Kender I et sted hvor man kan låne 40-50.000SEK hvor man ikke behøver et dokumenteret indkomst i SE? PS. Har billån i banken, og 2 Kreditkort derfra også. de vil ikke låne mig flere penge lige nu (ved ikke om det er pga krisen eller hvad) Hilsen. Ahmad

Besvaret

IkanoBanken har jeg haft lånt hos tidligere mod at fremsende lønsedler som dokumentation på fast indkomst. Dem kunne du prøve. Begrunder banken virkelig ikke hvorfor de ikke vil låne dig penge? Prøv at lave et budget der viser at du faktisk kan afdrage/betale det lån du havde tænkt dig at have - det plejer nu at hjælpe.

Besvaret

sjovt at du skriver det for vi har samme problem. vi har boet her i 3 år. vi kan ikke få lån i de svenske banker fordi de ikke har skatte oplysninger på os og vi ikke har indkomst i sverige, og vi kan ikke låne i dk da vi ikke har bopæl i dk... skruen uden ende...! vi står og skal låne et sølle beløp på 15.000 sek da der er gået kludder i vores løn i denne md. har ikke råd til regninger, men kan sku ikke få lån. ok vi har faktisk fået lov at låne i vores egen bank idag efter at have tigget og bedt, men venter på papirene, og det haster virkeligt med de penge der. )og så var det vi prøvede kvick lånene som vi får blankt afslag på) i vores svenske bank (danske bank) fik vi at vide at vi ikke kunne låne medmindre vi betalte de tilbage først vi skylder.. flot bolette! skal betale 500000 sek tilbage ( boliglån) for at låne 15000 sek.. hmmmm men går ud fra at det må være alt det her finans halløj der gør at det pludseligt skal være så svært at låne... sådan noget møg!!

Besvaret
Hej med jer. Er der nogen herinde som har svar på det her problem? Jeg har forsøgt at låne penge et par steder i Sverige, men får afslag efter afslag. Jeg har ingen "anmärkninger" men får afslag pga manglende indkomst i Sverige. Disse firmaer vil ikke godtage at jeg kan sende lønsedler som dokumentation på min indkomst. får blank afvisning. Har boet i Malmø i et år nu. Kender I et sted hvor man kan låne 40-50.000SEK hvor man ikke behøver et dokumenteret indkomst i SE? PS. Har billån i banken, og 2 Kreditkort derfra også. de vil ikke låne mig flere penge lige nu (ved ikke om det er pga krisen eller hvad) Hilsen. Ahmad
en lille fin trick jeg fik lavet med min svensk bank( Nordea) jeg bed om en kasse kredit til 60kg. og jeg kom med min tre løn seddler og sagde jeg kigger på en bil men ved ikke pris klassen . Min bank rådgiver sagde hva jeg sku bruge det til og jeg sagde jeg kigger på biler i 50kg klasse og vil have pengene på en kasse kredit hvis den bil dukker op, og hvis ikke jamen så står pengene på min konto og alle er glad .. hehe
Besvaret

Problemet er Der er nok flere ting i dette problem. Flere og flere Danskere flytter tilbage uden at betale deres gäld. Svenskere låner ikke så gerne penge til overlevelse. Herovre kan bankerne se hver en krone at folk skylder väk. Så har man andre kreditkort, lån eller lignende ringer alarmklokkerne helt automatisk. Jeg tror ikke at det har noget med DK lön at göre.

Besvaret
Der er nok flere ting i dette problem. Flere og flere Danskere flytter tilbage uden at betale deres gäld.
skallstorp: det må du ikke skrive her! Jeg beskrev denne situationen for en tid tilbage, og fik tydelig besked her inde at det der, det var godt nok ikke tilfælde. De dansker der flydder til Sverige er nemlig ressourcestærke.
Besvaret

Nå, ja Det havde jeg lige glemt. Synd at bankerne ikke ved det herovre :tongue2:

skallstorp: det må du ikke skrive her! Jeg beskrev denne situationen for en tid tilbage, og fik tydelig besked her inde at det der, det var godt nok ikke tilfælde. De dansker der flydder til Sverige er nemlig ressourcestærke.
Besvaret

Vær opmærksom på at nogen bankers situatioen er den, at de ikke kan låne penge ud pga deres solvens grad (muligheden for at betale hvis alle kunder kommer og hæver deres penge på en dag i banken) pga finanskrisen. Der er tabt store penge på værdi papirer og kasse beholdningerne er meget mindre i bankerne i dag. For en del danske banker har det i et stykke tid været sådan nu, at de først kan låne 1 krone ud når en anden kunde har været og sætte 1 krone ind. Så jeres afslag (og her går jeg udfra at i ER betalingsdygtige, og ikke dårligere betalere eller har for mange kreditkort der er hævet op til højeste limit) kan også sagtens begrundes i at banken lige nu, for at opfylde lovens krav, kun låner ud til de bedste kunder i markedet fordi de typisk også kommer med et stort indskud som fx. en pensionsordning eller lignende. Det er ikke nødvendigvis fordi de ikke vil, men undskyldningen de bruger i dag er nok ikke at vi er ved at gå på røven, så derfor kan vi ikke låne dig :-)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...