birkster1977 Skrevet March 4, 2009 Rapporter Skrevet March 4, 2009 Hejsa. jeg flyttede tilbage til Danmark juli sidste år, det undre mig at jeg endnu ikke er blevet rykket for at betale vinstskat, er der nogen herinde som ved hvordan det håndteres? Jeg gik ud fra at skatteverket selv kontakter mig, men det lader det vidst ikke til, jeg tror nu heller ikke de har glemt mig, så jeg vil heller ikke ende med at få en efterregning + gebyr for glemt betaling... jeg er vildt meget telefonkø hos dem idag, så jeg har opgivet at hænge på, tænkte der måske var nogen herinde som kender proceduren? /Jesper
Nils Besvaret March 4, 2009 Rapporter Besvaret March 4, 2009 Du skal udfylde en selvangivelse (deklaration) og sendn tidm. De kan jo ikke vide, hvad din fortjeneste har været. Ikke at opgive indkomsten er ulovligt.
LotteB Besvaret March 4, 2009 Rapporter Besvaret March 4, 2009 Hejsa. jeg flyttede tilbage til Danmark juli sidste år, det undre mig at jeg endnu ikke er blevet rykket for at betale vinstskat, er der nogen herinde som ved hvordan det håndteres? Jeg gik ud fra at skatteverket selv kontakter mig, men det lader det vidst ikke til, jeg tror nu heller ikke de har glemt mig, så jeg vil heller ikke ende med at få en efterregning + gebyr for glemt betaling... jeg er vildt meget telefonkø hos dem idag, så jeg har opgivet at hænge på, tænkte der måske var nogen herinde som kender proceduren? /Jesper Hvis du har solgt i 2008, skal du deklarere dit salg her til maj og betaling vil forfalde marts 2010, såfrem du ikke har mulighed for at søge uppskov. Du vil sandsynligvis modtage en deklaration marts/april i år. Hvis ikke må du kontakte dem:)
birkster1977 Besvaret March 4, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 4, 2009 1000 tak for de hurtige svar :-)
Mohlin Besvaret March 4, 2009 Rapporter Besvaret March 4, 2009 Jag skriver inte detta för att vara besserwisser, men tänk på att om det handlar om försäljning av hus eller lägenhet, så heter det REAvinstbeskattning (eller förlust om det vill sig illa). Vinstskatt är vinst på spel och lotteri, och den är (vad jag vet) avskaffad. Mer så att det inte blir full förvirring i telefonen om du ringer.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu