skallstorp Skrevet March 9, 2009 Rapporter Skrevet March 9, 2009 I forbindelse med nyt huskøb fik vi lavet budget i banken. De regner en Dansk krone til kurs 115. Er det ikke meget længe siden den har været dernede? Jeg havde selv lavet budgettet til kurs 120
mrode Besvaret March 9, 2009 Rapporter Besvaret March 9, 2009 I forbindelse med nyt huskøb fik vi lavet budget i banken. De regner en Dansk krone til kurs 115. Er det ikke meget længe siden den har været dernede? Jeg havde selv lavet budgettet til kurs 120 Jo, det var vist tilbage i 2000-2001.
dan Besvaret March 10, 2009 Rapporter Besvaret March 10, 2009 I dag er den jo omkring kurs 155, men hvis banken har en forventning om at kursen stiger igen, så anvender de "den forventede" kurs for at sikre sig at de ikke laver dit budget på et forkert og ikke fremtidssikret grundlag. Det er ligesom hvis man beder om et afdragsfrit huslån, så beregnes dit budget som om du skulle betale afdrag. Og i disse boligkrisetider bliver disse regler nok indskærpet yderligere hos dem der låner ud. I forbindelse med nyt huskøb fik vi lavet budget i banken. De regner en Dansk krone til kurs 115. Er det ikke meget længe siden den har været dernede? Jeg havde selv lavet budgettet til kurs 120
Kim H Besvaret March 10, 2009 Rapporter Besvaret March 10, 2009 I forbindelse med nyt huskøb fik vi lavet budget i banken. De regner en Dansk krone til kurs 115. Er det ikke meget længe siden den har været dernede? Jeg havde selv lavet budgettet til kurs 120 Ja, jeg ville også selv nok regne med en kurs omkring de 120. Dans synspunkt om bankernes forsigtighed er givetvis rigtigt, men kurs 115 er nok lidt optimistisk - set med svenske øjne ;)
skallstorp Besvaret March 10, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 10, 2009 Samme som e har brugt imange år Det er den kurs de har brugt i mange år, så ikke noget med krisen at göre. Men jeg syntes også at det er helt fint at de regner så alle er sikre. Det er der nogen Danske provinsbanker der kan läre noget af. Og så skal 2 voksne og 2 börn have 15900 til rådighed om måneden. Troede det var mindre faktiskI dag er den jo omkring kurs 155, men hvis banken har en forventning om at kursen stiger igen, så anvender de "den forventede" kurs for at sikre sig at de ikke laver dit budget på et forkert og ikke fremtidssikret grundlag. Det er ligesom hvis man beder om et afdragsfrit huslån, så beregnes dit budget som om du skulle betale afdrag. Og i disse boligkrisetider bliver disse regler nok indskærpet yderligere hos dem der låner ud.
Mohlin Besvaret March 11, 2009 Rapporter Besvaret March 11, 2009 De ska väl samla samman pengar till sina chefer. http://www.expressen.se/ekonomi/1.1493822/seb-chefen-hojer-sin-lon-med-en-miljon
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu