Rikke Rost Besvaret March 13, 2009 Rapporter Besvaret March 13, 2009 Kommer der en ordentlig motor i RS5'eren, så tror jeg den bliver et hit..... Men TT-RS er fed! Bruger de samme bund som på RS2'eren, så er kan der hentes mange hyppere ud af den. Der er et stort potentiale i den som banebil. Dog er det lidt hvordan og hvor langt fremme de har lagt motoren.
Peter H. Besvaret March 13, 2009 Rapporter Besvaret March 13, 2009 Men TT-RS er fed! Bruger de samme bund som på RS2'eren, . Det tror jeg ikke du skal regne med :):)
Rikke Rost Besvaret March 13, 2009 Rapporter Besvaret March 13, 2009 Den er 5 benet...... Så en opboring eller andet, ville jo ikke betyde noget.
Flemming40 Besvaret March 13, 2009 Rapporter Besvaret March 13, 2009 Den er 5 benet...... Så en opboring eller andet' date=' ville jo ikke betyde noget.[/quote'] Uden at jeg skal gøre mig klog på det, tror jeg ikke, at der er meget plads at gøre godt med: "Den nya turbofemman har nästan exakt samma borrning och slag som fyrcylindriga 2,0 liters TFSI. Normalt sett borde det inneburit en motor som är cirka 9 centimeter längre, men den här gången är skillnaden bara 6 centimeter. 3 centimeter har sparats genom att packa centrumpunkterna mellan cylindrarna tätare ihop, vilket är möjligt då kompaktgrafitjärnet inte behöver lösa cylinderfoder och är mycket starkt även vid tunnväggiga konstruktioner." http://www.automotorsport.se/news/17390/audi-tt-rs-med-svensk-teknik/
Rikke Rost Besvaret March 13, 2009 Rapporter Besvaret March 13, 2009 Nej.....Men så burde den jo også være på ca 2½ liters slagvolumen og derved større end den gamle rs2'er.....(2,2 liter)
drez27 Besvaret March 14, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 14, 2009 Kommer der en ordentlig motor i RS5'eren, så tror jeg den bliver et hit..... jep.... jeg er ihvertfald gået i gang med budget RS!.. håber den for tabt sig nogle kilo!...
drez27 Besvaret March 29, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 29, 2009 Ja.....Det ville klæ' den! :) kan se at man nu os kan få r8 v10 nu.... 525 hk. hvis du har for mange penge så kan du bestille skålsæder til en merpris på 103.045.- eller kulfiberbremser til 214.300.-... nedtur at man kan få ekstra udstyr til en bil man i forvejen betaler 3.215.645.- for....
Rikke Rost Besvaret March 30, 2009 Rapporter Besvaret March 30, 2009 Til den pris ville jeg fandme hellere ha en CLK 63 black series.....
Guest PeterK Besvaret March 30, 2009 Rapporter Besvaret March 30, 2009 Tt rs Mødte en blå TT RS på motorvejen i sidste uge, er den frigivet til salg???
Rikke Rost Besvaret March 30, 2009 Rapporter Besvaret March 30, 2009 Det tror jeg da nok den er.......
credde Besvaret March 30, 2009 Rapporter Besvaret March 30, 2009 Mødte en blå TT RS på motorvejen i sidste uge' date=' er den frigivet til salg???[/quote'] Sikker på det ikke var "bare" en TT S, for så vidt jeg har læst på Audi's hjemmeside, så kommer TT RS først til forhandlerne til sommer. Men må indrømme, at TT RS ser faktisk rigtig fed ud og lyder fantastisk - sådan en TT-er skal være. 340 hk og 0-100 på 4.6 sekunder er jo også gode cifre :th2:
Rikke Rost Besvaret March 30, 2009 Rapporter Besvaret March 30, 2009 Ja og med den lousy konstruktion af de omgivende dele på motoren er der bund for rigtigt mange hk. Eksempelvis bruger de en lille FMIC istedet for 2 SMIC. De store lufthuller der er i fronten bliver altså slet ikke brugt til noget. Og det er synd. Med det rigtige setup, så laver den snildt over 500..... Og strippet for kilo, så bliver den altså hurtig. Tror det er ret enkelt at hive 300 kg ud af den og så snakker vi 1100kg bil med 500+hk og et ganske lavt tyngdepunkt. Jeg er ret sikker på der kommer renn-versioner af den til VLN løb i tyskland. Og der får Porsche altså kam til håret..... Med et ordentligt setup, så tror jeg snildt den kan nuppe en GT2'er til 1/4 af prisen.
credde Besvaret March 30, 2009 Rapporter Besvaret March 30, 2009 Ja og med den lousy konstruktion af de omgivende dele på motoren er der bund for rigtigt mange hk. Eksempelvis bruger de en lille FMIC istedet for 2 SMIC. De store lufthuller der er i fronten bliver altså slet ikke brugt til noget. Og det er synd. Med det rigtige setup, så laver den snildt over 500..... Og strippet for kilo, så bliver den altså hurtig. Tror det er ret enkelt at hive 300 kg ud af den og så snakker vi 1100kg bil med 500+hk og et ganske lavt tyngdepunkt. Jeg er ret sikker på der kommer renn-versioner af den til VLN løb i tyskland. Og der får Porsche altså kam til håret..... Med et ordentligt setup, så tror jeg snildt den kan nuppe en GT2'er til 1/4 af prisen. Exactly. Mener faktisk jeg læste et eller andet sted, at de havde testet motoren med 600 HK. Ah ja fandt det her (i forbindelse med Audi RS3, som får samme motor): http://www.automotorsport.se/news/17497/audi-rs3-bekräftad--kommer-i-sommar/ Citat: "helt ny femcylindrig turbomotor på 2,5 liter med 340 hk och 450 Nm. En effekt som för övrigt ska vara ganska lätt att öka på, Audi har redan testat en seriemässig version med 390 hk och motorn har testkörts i bänk med 600 hk!"
Guest PeterK Besvaret March 30, 2009 Rapporter Besvaret March 30, 2009 Sikker på det ikke var "bare" en TT S, for så vidt jeg har læst på Audi's hjemmeside, så kommer TT RS først til forhandlerne til sommer. Men må indrømme, at TT RS ser faktisk rigtig fed ud og lyder fantastisk - sådan en TT-er skal være. 340 hk og 0-100 på 4.6 sekunder er jo også gode cifre :th2: 100% det var en RS, medmindre vedkommende har fusket med logo ogsat RS lydpotter på!! Men den lød "ond" og godt!!
Rene Larsen Besvaret March 30, 2009 Rapporter Besvaret March 30, 2009 Den er jo først lige blevet præsenteret i Geneve, så i handlen kommer den ikke før tidligst til sommer. Kunne det ikke ha' været et eller andet bilmagasin eller TV program som har haft prøvekørt den?? Var den med svenske nummerplader??
Flemming40 Besvaret March 31, 2009 Rapporter Besvaret March 31, 2009 100% det var en RS, medmindre vedkommende har fusket med logo ogsat RS lydpotter på!! Men den lød "ond" og godt!! Følgende er sakset fra et nyhedsbrev på Audi's svenske hjemmeside: "Försäljningsstart av Audi TT RS beräknas till mitten av mars och de första bilarna är planerade att levereras under sommaren. Priser är ännu ej fastställda."
Rikke Rost Besvaret March 31, 2009 Rapporter Besvaret March 31, 2009 Der sidder også ovale potter på en std. TT.
Guest Mogens Besvaret March 31, 2009 Rapporter Besvaret March 31, 2009 Til den pris ville jeg fandme hellere ha en CLK 63 black series..... Se sådan en '09 MB CLK 63 black series så jeg i Smögen i week-end'en - den er dog utrolig nice, men hvad er nyvognsprisen? Koster brugt (mobile.de) omkring 90.000 euro - ka' jeg se... Har I endnu ikke været i Smögen og omegn, er det dælme med at komme afsted - hvilken skøn natur !! (skærgården nord for Göteborg)
Rikke Rost Besvaret March 31, 2009 Rapporter Besvaret March 31, 2009 Den er så über nice! Der står en ude hos MB her i Malmø! Superfed...
Flemming40 Besvaret May 4, 2009 Rapporter Besvaret May 4, 2009 Følgende er sakset fra et nyhedsbrev på Audi's svenske hjemmeside: "Försäljningsstart av Audi TT RS beräknas till mitten av mars och de första bilarna är planerade att levereras under sommaren. Priser är ännu ej fastställda." Så er der kommet pris på...Ifølge Audis hjemmeside (konfiguratoren) er grundprisen 587.000 SEK. Dertil kommer selvfølgelig ekstraudstyret.
Guest PeterK Besvaret May 4, 2009 Rapporter Besvaret May 4, 2009 Kommer der en ordentlig motor i RS5'eren, så tror jeg den bliver et hit..... Men TT-RS er fed! Bruger de samme bund som på RS2'eren, så er kan der hentes mange hyppere ud af den. Der er et stort potentiale i den som banebil. Dog er det lidt hvordan og hvor langt fremme de har lagt motoren. Hvad er der i vejen med nuværende S5?
Mads K Besvaret June 9, 2009 Rapporter Besvaret June 9, 2009 Er den RS5 kommet på markedet? Lyder for lækker!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu