Rene Larsen Skrevet March 14, 2009 Rapporter Skrevet March 14, 2009 Er det ikke noget nyt, at man ikke slipper længere?? http://www.dr.dk/Regioner/Esbjerg/Nyheder/Esbjerg/2009/03/13/122045.htm Et par gange om ugen rykker politiet i Syd- og Sønderjylland ud med bøder fra deres kolleger i Europa. Bøden kommer ofte i kølvandet på en ferie. For bliver man for eksempel fanget i at køre for stærkt i en fotofælde - ja så kan bøden følge efter hele vejen tilbage til Danmark. - Vi har et par sager om ugen i gennemsnit, fortæller vicepolitikommisær Per Bech fra Syd- og Sønderjyllands politi i Esbjerg. De fleste sager politiet videreformidler er fartbøder fra Schweiz og Italien.
skallstorp Besvaret March 14, 2009 Rapporter Besvaret March 14, 2009 Hvad mener du? Hvad mener du med at ikke slippe längere.Får man en böde i Sverige får man jo også präsenteret I DK. Og omvendt.
Rene Larsen Besvaret March 14, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 14, 2009 Ja det ved jeg godt - men det er nyt at man får en bøde fra de lande det ligger syd for DK - eller har jeg misforstået noget?? Jeg mener bare at kunne huske at jeg altid har fået at vide at fx det tyske politi ikke har nogen mulighed for at forfølge en dansker.
Rene Larsen Besvaret May 9, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret May 9, 2009 Nu er den ovenstående artikel omkring at dansk politi hjælper det tyske politi med at inddrive fart bøder - hvordan er det med svensk politi, hjælper de også politiet syd for grænsen?? Jeg blev nemlig fotograferet i Tyskland i går. Jeg mener at jeg kørte omkring 60 km/t på en 50 km/t vej.
Rikke Rost Besvaret May 9, 2009 Rapporter Besvaret May 9, 2009 Du har ikke pligt til at oplyse hvem der har ført din bil her i Sverige. Og har det svenske politi ikke et foto af dig, så er jeg ret overbevist om du ikke hører noget for det.
ahmad.dk Besvaret May 9, 2009 Rapporter Besvaret May 9, 2009 Du har ikke pligt til at oplyse hvem der har ført din bil her i Sverige. Og har det svenske politi ikke et foto af dig, så er jeg ret overbevist om du ikke hører noget for det. Jeg har lige vaeret paa en laengere "koeretur' i Europa. Vi var 3 i bilen og vi skiftes til at koere, Jeg mener at jeg blev Blitzet 4 gange ( 2 gange i SydFrankrig og 2 gange i Schweitz), mens min ven blev blitzet 2 gange. Det var i min Svensk reg bil. Faar jeg boederne saa eller kan man regne med at jeg slipper? Hvordan er det med hvem der faar boeden? er det mig direkte, eller vil de gerne vide hvem der har koert bilen der?? //A.
Gio Besvaret May 10, 2009 Rapporter Besvaret May 10, 2009 Faar jeg boederne saa eller kan man regne med at jeg slipper? Hvordan er det med hvem der faar boeden? er det mig direkte, eller vil de gerne vide hvem der har koert bilen der??Tyskland har startet samarbejde med en række lande, bl.a. Danmark, som du kan læse i det første indlæg (og med en lidt anden ordlyd hér). Så ja, du kan sagtens risikere at bøderne forsøges inddrevet i Sverige også. Bøderne stiles i første omgang til ejeren af bilen, eftersom mennesker ligesom ikke render rundt med synlige nummerplader.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu