Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Ja min honda valgte kun at ville køre på 3 sylender her den anden dag.. Den blev kørt til Honda malmø.. De har nu i dag ringet og givet mig en pris på.. Stort service med tandrem bytte. Div remme, olier, filet, tændrør osv... Udtagning af motor og rep hvis det er en cylender det er den der er fuck.. Men de kunne ikke love det var det jo.. måske det var større, måske mindre.. Pris: CA 16200SEK ??? Er det er fair pris. Det er af lige vel ca 11000Dkr. og gav kun 40K for den da jeg købte den for 3 år siden så er også om det kna betale sig. Evt en ny motor måske ( brugt self ), nogen som kender nogen/steder der kunne salge motor'er?? 2.2 VTI Vtec Og kender i evt andre steder der kunne lave det til er fair pris Det er hos førende motor malmø..

Besvaret
Den er så speciel at det får du ikke meget billigere andre steder.....
Det er det.. Det er jo så både godt og skidt.. Men selv om det er mange penge. Så syntes jeg faktis det lyder billigt underligt nok.
Besvaret
Syns ikke det lyder så galt' date=' hvis de skal have motoren ud - hvis det bare er tandrem og service, så er prisen vel lige høj nok ? eller ?[/quote'] jojo Stort service koster ca 6000-6500sek-- Men motoren skal også næsten helt ud for at skifte tandrem.
Besvaret
Stort service med tandrem bytte. Div remme, olier, filet, tændrør osv... Udtagning af motor og rep hvis det er en cylender det er den der er fuck.. Men de kunne ikke love det var det jo.. måske det var større, måske mindre.. Pris: CA 16200SEK ??? Er det er fair pris. Det er af lige vel ca 11000Dkr.
Jeg har vendt tallene og info med min ven som er mekker lærling hos Honda. Hvis det er skifte af tandrem og stort service så er det en rimelig pris, også i DK. Hvis det er inkl. at pille motoren ud af bilen, så er det et fund. Især fordi det er en autoriseret honda mekaniker. De er bare bedre til at gøre tingene rigtigt :) Samme årsag som Audi folk tager til Audi og Bimmere til BMW =) Til sammenligning kan jeg fortælle at SAAB i malmø skal have 10.000 - 13.000 SEK for at skifte min kobling (fordi gearkassen skal af), og lign. pris har jeg hørt på en volvo. Håber det hjælper.
gav kun 40K for den da jeg købte den for 3 år siden så er også om det kna betale sig
Jeg købte min for 4 måneder siden, den har holdt stille i 2, og skal repareres for mere end købsprisen :D Du har da fået mere for pengene ;)
Besvaret

Syntes 16000sek er meget for et stort service alene er det ik?? Men ja det var med udtagnig af motor. Det var i al fald hvad de sage. men kan da have hørt forkert. Men tror der ikke. Skal ringe til dem her til morgen

Besvaret

Med i den pris er jo også rep. af motor - måske 'kun' udskiftning af cylinder, men måske noget større - og så kan prisen vel godt stige.

Syntes 16000sek er meget for et stort service alene er det ik?? Men ja det var med udtagnig af motor. Det var i al fald hvad de sage. men kan da have hørt forkert. Men tror der ikke. Skal ringe til dem her til morgen
Besvaret
Med i den pris er jo også rep. af motor - måske 'kun' udskiftning af cylinder' date=' men måske noget større - og så kan prisen vel godt stige.[/quote'] Den kan meget nemt stige.. Ved de jo først rigtig når de har fået motoren skildt ad
Besvaret
Den kan meget nemt stige.. Ved de jo først rigtig når de har fået motoren skildt ad
Sandt. Derfor skal du gøre dig overvejelsen om bilen er god nok til at den skal fixes eller om du mener det er klogere at sælge den og investere i noget nyt. Hvis du mener resten af bilen er "sund" og du har tænkt dig at holde den bil mange (nogle) år endnu, så er det en god handel, plus det kan jo være de kan fortælle dig lidt om motorens stand når de nu alligevel er dernede/inde :)
Besvaret
Udtagning af motor og rep hvis det er en cylender det er den der er fuck.. Men de kunne ikke love det var det jo.. måske det var større, måske mindre..
Nu er jeg jo ikke ligefrem mekaniker men... de kan sgu da se om det er cyllinderen der er fucked uden at ta' motoren ud ??? Og, hvad med at få det undersøgt INDEN man går igang med service ?. Mon ikke det vil være billigere at finde en ombyttermotor ?
Besvaret

Jeg må indrømme at endnu ikke har forstået hvorfor svenske værksteder - eller de Audi værksteder jeg har haft besøgt i mine 3 år i SE - arbejder som de gør.. På min forrige A6'er havde jeg et problem med indstillingen af højre forstol - Din Bil ville ikke kigge på den - bare for lige at bedømme fejlen - de skulle ha' bilen i min. 2 dage for at pille sædet ud og skille det ad for at finde fejlen (det fik de dog ikke lov til). Jeg skulle indenfor kort tid en tur til Tyskland, og kørte ind forbi AZF og fik dem til at kigge på sædet - 5 min. efter var fejlen rettet - det var et tandhjul som sad en lille smule skævt. En anden gang skulle jeg på min A6'er ha' lavet en skade efter en påkørelse af et dyr hos Motorcenter Skurup - her hed det først max. én uge - det blev dog til 3 uger p.g.a. de først havde glemt at sende den til maler, og efterfølgende p.g.a. en langsom maler :( Min nuværende A4'er skulle jag ha' 'omlakeret' efter noget hærværk - her skulle Din Bil ha' den i 10 dage (blev dog kun til 5 dage) - hvad der skulle tage så lang tid ved jeg ikke, det burde max ha' taget 3 dage - værkstedet skulle jo ikke lave noget, det var et rent maler job.

Nu er jeg jo ikke ligefrem mekaniker men... de kan sgu da se om det er cyllinderen der er fucked uden at ta' motoren ud ??? Og, hvad med at få det undersøgt INDEN man går igang med service ?. Mon ikke det vil være billigere at finde en ombyttermotor ?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...