jazzy Skrevet March 19, 2009 Rapporter Skrevet March 19, 2009 Hej. Jeg har et spørgsmål som i måske kan hjælpe med. Min mormor er igang med prøve at sælge sit sommerhus. Det har nu stået til salg i 6 måneder. Hun har så fået af vide af sin nabo at man efter 6 måneder kan skifte ejendomsmægler kvit og frit fordi de ikke har fået solgt huset. Men i følge ejendomsmægleren an det kun lade sig gøre hvis vi betaler for de ydelser de har lavet og de papirer de har fremskaffet. For det første har vi selv skaffet dem alle de papirer de har bedt om for at slippe for at skulle betale noget ekstra. For det andet ved vi ikke hvilke ydelser det er vi skal betale for. Huset har ganske vist været på nettet i de 6 måneder men kun 4 gange i aviserne. For det 3. vil hun ikke lade min mormor bestemme hvad priser skal være. ejendomsmægleren har sat huset 100.000 kr lavere end det min mormor vil have. Er det ok? Kender i reglerne for om man kan skifte mægler efter 6 måneder når de nu ikke har fået solgt huset for min mormor? Skal ejemdomsmægleren ikke sætte den pris vi forlanger? Kan man evt sige at man ikke vil sælge alligevel?
Thomas Besvaret March 19, 2009 Rapporter Besvaret March 19, 2009 I må jo have skrevet under på en kontrakt hvori der står hvorledes i skal forholde jer! Nogen steder siger de jo solgt eller gratis inden for x antal mdr. Hej. Jeg har et spørgsmål som i måske kan hjælpe med. Min mormor er igang med prøve at sælge sit sommerhus. Det har nu stået til salg i 6 måneder. Hun har så fået af vide af sin nabo at man efter 6 måneder kan skifte ejendomsmægler kvit og frit fordi de ikke har fået solgt huset. Men i følge ejendomsmægleren an det kun lade sig gøre hvis vi betaler for de ydelser de har lavet og de papirer de har fremskaffet. For det første har vi selv skaffet dem alle de papirer de har bedt om for at slippe for at skulle betale noget ekstra. For det andet ved vi ikke hvilke ydelser det er vi skal betale for. Huset har ganske vist været på nettet i de 6 måneder men kun 4 gange i aviserne. For det 3. vil hun ikke lade min mormor bestemme hvad priser skal være. ejendomsmægleren har sat huset 100.000 kr lavere end det min mormor vil have. Er det ok? Kender i reglerne for om man kan skifte mægler efter 6 måneder når de nu ikke har fået solgt huset for min mormor? Skal ejemdomsmægleren ikke sætte den pris vi forlanger? Kan man evt sige at man ikke vil sælge alligevel?
Nils Besvaret March 19, 2009 Rapporter Besvaret March 19, 2009 Som Thomas siger afhænger det af, hvad der er aftalt. Solgt eller gratis er ingen menneskerettighed. Der lyder ikke specielt mærkværdigt, at mægleren vil have betalt for annoncering og evt. også andet, men han kan jo dårligt sætte noget på regningen, der ikke er udført. Det lyder nu heller ikke specielt mærkværdigt, at huset ikke er solgt i løbet af de seks mørkeste måneder af året komplet med finanskrise, så man kunne jo også give ham en chance. :)
Carwash Besvaret March 19, 2009 Rapporter Besvaret March 19, 2009 Hej. Jeg har et spørgsmål som i måske kan hjælpe med. Min mormor er igang med prøve at sælge sit sommerhus. Det har nu stået til salg i 6 måneder. Hun har så fået af vide af sin nabo at man efter 6 måneder kan skifte ejendomsmægler kvit og frit fordi de ikke har fået solgt huset. Men i følge ejendomsmægleren an det kun lade sig gøre hvis vi betaler for de ydelser de har lavet og de papirer de har fremskaffet. For det første har vi selv skaffet dem alle de papirer de har bedt om for at slippe for at skulle betale noget ekstra. For det andet ved vi ikke hvilke ydelser det er vi skal betale for. Huset har ganske vist været på nettet i de 6 måneder men kun 4 gange i aviserne. For det 3. vil hun ikke lade min mormor bestemme hvad priser skal være. ejendomsmægleren har sat huset 100.000 kr lavere end det min mormor vil have. Er det ok? Kender i reglerne for om man kan skifte mægler efter 6 måneder når de nu ikke har fået solgt huset for min mormor? Skal ejemdomsmægleren ikke sætte den pris vi forlanger? Kan man evt sige at man ikke vil sælge alligevel? Jeg havde næsten samme problem med min dansk lejlighed, den var til salg lidt over 6 mdr. gennem nybolig og aftalen var enten kan vi sætte prisen ned eller sætte den i bero i nogle mdr. og se. men jeg valgte at trække mig, og jeg betalte kun for fotograf, to fremvisninger, og nogle papire arbejde, dvs ca. 5kg incl. moms. men jeg har fået et stk papire fra nybolig den dag jeg vil sælge den gennem nybolig så vil de tage imod det og jeg skal ikke betale for det ting jeg har betalt. sys det er en go aftale..
Sune Besvaret March 20, 2009 Rapporter Besvaret March 20, 2009 Du skal altså ikke betale for det du allerede har betalt for...... fantastisk aftale.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu