Homer Besvaret March 27, 2009 Rapporter Besvaret March 27, 2009 Ellers tror jeg fuldt og fast på karma :D With love, L. Tak for dit belærende indlæg - altid rart at blive sat på plads af nogle med argumenterne i orden! :th2: Grundlæggende tror jeg på at man ligger som man har redt - og har man valgt en låneform der er behæftet med mulighed for vilkårsændringer skal man da ikke hyle op når der så faktisk kommer ændringer. At Swedbank så er nogle røvhuller og gør det umoralsk eller ubelejligt er en helt anden diskussion (og måske egentlig dér tråden startede). Tudeprinsesser!! ..og i øvrigt er der ikke noget at komme efter juridisk: http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?stat=0&ArticleID=2009%5c03%5c26%5c330684&SectionId=Privatekonomi&menusection=Privatekonomi;PrivatNyheter
Pede Besvaret March 27, 2009 Rapporter Besvaret March 27, 2009 Nu er Swedbank jo en virksomhed ligesom alle andre der henter der indtjening fra kunderne så kan ikke selv se det store i denne ekstra-rente selvom det rammer os selv da vi også har rörlig 60-dagar hos netop Swedbank. Læste på DI.SE at renten næste uge burde være faldet med 0.86 point men nu altså kun falder med 0.36 point til 2.27 (dette er for den gennemsnitlige låner). Det kan jeg sku godt leve med. Ultimo november betalte vi 6.03 i rente så dette er stadig en fed fest. Hvad der fremover sker med den rörlige kan man jo ikke sige men indtil videre ligner det at spændet mellem rörlig og 3-måneders er så lille at jeg vil foretrække rörlig et par måneder endnu inden den låses fast.
cornisland Besvaret March 31, 2009 Rapporter Besvaret March 31, 2009 prøv og ring Jeg fik samme brev, ringede og spurgte hvad det var for nået, så de forslog at jeg skulle betale mine renter i sverige hver 3 måned istedet for hver 2 måned, så ville de gi mig en rente på 2,2%, sagde hvad de så ville gi mig om 14 dage når central banken satte den ned med 0,5%, ja så ville de gi mig 1,7%, det synes jeg er en ok rente
thn Besvaret March 31, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 31, 2009 ja så ville de gi mig 1' date='7%[/quote'] Ja når din 3 måneders bindingstid er ovre.. altså 1/7. Eller fik du en special ordning?
cornisland Besvaret March 31, 2009 Rapporter Besvaret March 31, 2009 De ville gi mig rente 1,7% hvis central banken sætter den ned på deres møde, mener det er på fredag de holder møde også regner de med at den svenske riksbank følger trop, også skulle jeg bare lige komme over til KBH og skrive under
thn Besvaret March 31, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 31, 2009 Nu har Riksbanken ikke møde før 21 april (med offentliggørelse dagen efter) så inden da sker der ikke noget. Så vent med at skrive under på noget til efter den 22.
thn Besvaret April 22, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret April 22, 2009 Så har jeg sendt en forespørgsel afsted til swedbank med hvilken rente jeg vil kunne få på et 3 måneders lån i forhold til listeprisen som kom ned på 1,97% i dag. Samtidig er STIBOR2M faldet ca. 0,30% siden 28 marts (sidste vilkorsændringsdag) så det er faktisk noget af en rabat hun skal hoste op med, før det bliver billigere end den nuværende rörlig, selv med det snart berømte påslag på 0,50% Det bliver spændende hvad hun svarer
thn Besvaret April 24, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret April 24, 2009 ingen renterabat OVERHOVEDET :-( Og hun startede så med at sige at den rörlige bliver afviklet for eksisterende kunder i løbet af 2009 :-( Det er vist ved at være tid til at kigge sig lidt omkring :-(
Cici_Barn Besvaret April 24, 2009 Rapporter Besvaret April 24, 2009 Kunderna får betala Swedbanks missar Vill du vara med och betala de stora förlusterna i Baltikum och Ukraina? Då ska du vara kvar som kund i Swedbank. Det väntar bistrare tider för Swedbanks kunder och särskilt för de svenska hushållen som är kunder i banken. De gigantiska förlusterna i framför allt Baltikum och Ukraina hänger som en kvarnsten runt bankens hals och det enda som kan lätta på bördan är mer pengar från hushållskunderna. Det gör banken ingen hemlighet av när man i dag presenterar resultatet för det första kvartalet i år. I dagens delårsrapport står att läsa att det är ”vidgade utlåningsmarginaler i den svenska verksamheten” som kompenserar för förluster. Förenklat tar banken ut allt mer från låntagarna och ger spararna allt mindre. Det kallas räntenettot och det första kvartalet ökade räntenettot med hela 11 procent. Och de svenska hushållen är centrala för att tjäna pengar på lån. Av bankens hela utlåning, både i Sverige och utomlands, står de svenska hushållen för hälften. När företagen i Ukraina inte kan betala ska det med andra ord kompenseras av att hushållen i Sverige får betala mer. Så vad vi har att räkna med är att Swedbank kommer att bli en ännu sämre bank än den är redan i dag. För banken har aldrig varit någon bra bank för en vanlig bankkund. Under många år har jag granskat bankernas räntor och villkor och Swedbank har aldrig utmärkt sig med annat än bottenplaceringar. När många banker har gratis internettjänster tar Swedbank ut 155 kronor bara för att du själv ska kunna betala dina räkningar över nätet. Och det är bara ett exempel. I mars höjde Swedbank räntan kraftigt på de helt rörliga bolånen. Upplåningen till de helt rörliga lånen var för dyr för banken och syftet var att få kunderna att välja andra bindningstider. Givetvis vill alla bolånebanker att vi väljer att binda räntan på ett antal år. Då är de säkra på att vi inte byter bank. Men sättet som Swedbank gick ut på fick många kunder att gå i taket. Vi kan räkna med att banken kommer att skruva både avgifter och villkor ytterligare i syfte att klämma ut så mycket som möjligt från privatkunderna i takt med att förlusterna fortsätter att växa. Och förutom förlusterna i Baltikum och Ukraina så väntar nu förlusterna från utlåningen till svenska företag. Här har vi knappt sett början på förlusterna. Att det blir hushållen som får betala beror på att alla banker räknar med att vi inte orkar byta bank. Företagskunderna är inte lika pålitliga kassakor. Men att byta bank är inte krångligt. Ta bara kontakt med den bank som du vill flytta till så får du hjälp med allt du behöver. Men vill du vara med och betala förlusterna ska du givetvis vara kvar. http://www.e24.se/pengar24/dinekonomi/bankforsakring/artikel_1266445.e24
ClausN Besvaret April 24, 2009 Rapporter Besvaret April 24, 2009 ingen renterabat OVERHOVEDET :-( Og hun startede så med at sige at den rörlige bliver afviklet for eksisterende kunder i løbet af 2009 :-( Det er vist ved at være tid til at kigge sig lidt omkring :-( Min fuld rørlig rente hos Swedbank faldt ellers i går (23/4) fra 2% til 1,5%. Tror ikke jeg behøver at kigge mig omkring. Finder næppe et bedre tilbud.
thn Besvaret April 24, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret April 24, 2009 Men att byta bank är inte krångligt. Ta bara kontakt med den bank som du vill flytta till så får du hjälp med allt du behöver. Så nemt er det nu heller ikke. Kræver masser af tid :-( Min fuld rørlig rente hos Swedbank faldt ellers i går (23/4) fra 2% til 1,5%. Tror ikke jeg behøver at kigge mig omkring. Finder næppe et bedre tilbud. Det er bare et spørgsmål om tid. I hvert fald iføgle min "rådgiver": "Den rörliga räntan på 2 mån kommer att avveklas under 2009,du kommer nu att få betala en gång i kvartalet istället för var annan månad."
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu