Juliana Skrevet March 26, 2009 Rapporter Skrevet March 26, 2009 Når man tilmelder sig til skatteverket efter ankomsten til SE, får man så personnr med det samme? Eller skal man vente 2 uger på den ligesom i dk? :)
Katrin Besvaret March 26, 2009 Rapporter Besvaret March 26, 2009 Vi meldte os til inden vi flyttede over og på dagen sendte de brevet med vores personnummer, så der er ikke ventetid.
Juliana Besvaret March 26, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 26, 2009 Katrin Altså I gik der inden og sagde at I flytter den og den dato? :o
Juliana Besvaret March 26, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 26, 2009 Hmmm Er der så også nogen der kan sige hvilken papir jeg skal medbringe på mig selv og børnene?
EBL Besvaret March 26, 2009 Rapporter Besvaret March 26, 2009 Er der så også nogen der kan sige hvilken papir jeg skal medbringe på mig selv og børnene? Efter du har købt huset eller lejet lejligheden går du hen til det lokale Skatteverk og medbringer pas og en leje- eller købsaftale på en bolig i Sverige. Afhængig af om din indflytningsdag har fundet sted eller vil finde sted senere, får du enten personnummerbeviset med dig med det samme eller også vil du få det med posten på indflytningsdagen eller meget kort efter - på den nye adresse naturligvis. (At du får beviset på indflytningsdagen forudsætter naturligvis, at dette er den samme dato som du reelt flytter, altså at denne dato er den samme dato som du har opgivet til Skatteverket, som den dag hvor du skifter folkeregisteradresse) :D Edit: Jeg glemte lige at sige, at hvis man bliver boende i Danmark men bare skal have et svensk personnummer fordi man skal arbejde i landet og pendle fra Danmark hver dag, så skal man også medbringe sin svenske ansættelseskontrakt og en attest fra sin bopælskommune i Danmark som dokumentation for, at man er bosat der.
Juliana Besvaret March 26, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 26, 2009 Ebl Hvad gør jeg når jeg skal bo hos min svigerfamillie? ;)
Thomas Besvaret March 26, 2009 Rapporter Besvaret March 26, 2009 Hvad gør jeg når jeg skal bo hos min svigerfamillie? ;) Måske det samme,, bare uden lejekontrakt. Din svigerfamilie bor jo herovre. Hvorfor får du ikke dem til at hjælpe dig?
Thomas Besvaret March 26, 2009 Rapporter Besvaret March 26, 2009 Med skatteverket? Ja og alle de andre spørgsmål, de må jo vide det? Og forresten så skal du medbringe noget dokumentation på hvor det er du skal flytte hen og dem du skal flytte ind hos skal have underskrevet det... Lidt a la' en lejekontrakt.
sup3rior Besvaret March 26, 2009 Rapporter Besvaret March 26, 2009 Dem man skal flytte ind skal med og skrive under på at man flytter ind hos dem - har jeg erfaret :)
Juliana Besvaret March 26, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 26, 2009 Dem man skal flytte ind skal med og skrive under på at man flytter ind hos dem - har jeg erfaret :) Ok det bliver der ingen problemer med :th2:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu