Jump to content

Kan ikke ringe til Vesta forsikring fra dk telefon

Recommended Posts

Skrevet

Jeg kan ikke ringe til Vesta fra min danske telefon på + 46 77 575 01 00 Det har da før fungeret fint, men nu får jeg noget at vide om at nummeret ikke er tilgængeligt, eller noget i den stil... Jeg har et TDC erhvervsabonnement Er der nogen med et godt råd?

Besvaret

jeg har lige opdaget at min arbejdsmobil slet ikke kan ringe til nogen svenske numre der starter med 77, så som +46 77..... det er sgu da irriterende, da mange service numre starter med 77, er der andre med samme erfaringer?

Besvaret

Jeps, jeg har helt samme problem. Jeg kan fx. ikke ringe til Falck i Sverige fra min danske mobil når jeg er i sverige. Jeg har ikke prøvet om det virker fra DK. Til gengæld har jeg et dansk fastnet abonn (IP telefon) her i sverige og den ringer fint til de pågældende numre. Men ikke så fedt hvis bilen går i stykker et eller andet sted og jeg så ikke kan ringe. Og jeg kan iøvrigt heller ikke ringe til Tryg Vesta. Jeg har en email på en chef i Tryg vesta - jeg smider dem en mail en af dagene.

Besvaret
jeg har lige opdaget at min arbejdsmobil slet ikke kan ringe til nogen svenske numre der starter med 77, så som +46 77..... det er sgu da irriterende, da mange service numre starter med 77, er der andre med samme erfaringer?
Det må være din arbejdsgivers abonnement der blokerer for udenlandsopkald. Jeg har lige testet fra en DK '3' mobil og en DK Telia mobil og begge ringer fint op til det Vestas nummer. Normalt er det 020- numre man ikke kan ringe til fra udenlandske telefoner og det skyldes de er gratisnumre indenfor Sverige.
Besvaret
Jeps, jeg har helt samme problem. Jeg kan fx. ikke ringe til Falck i Sverige fra min danske mobil når jeg er i sverige. Jeg har ikke prøvet om det virker fra DK. Til gengæld har jeg et dansk fastnet abonn (IP telefon) her i sverige og den ringer fint til de pågældende numre. Men ikke så fedt hvis bilen går i stykker et eller andet sted og jeg så ikke kan ringe. Og jeg kan iøvrigt heller ikke ringe til Tryg Vesta. Jeg har en email på en chef i Tryg vesta - jeg smider dem en mail en af dagene.
Jeg havde præcis de samme tanker, og var derfor ganske opsat på at finde årsagen. Efter at have testet lidt fra diverse danske og svenske numre fandt jeg ud af at der ikke var nogen numre der begynder med 77 jeg kunne ringe til. Før jeg begyndte at teste havde jeg talt med TDC erhverv, og forelagt problemet og spurgt om det evt. kunne være noget med deres roaming partner. Det mente de absolut ikke, men anden gang jeg ringede til dem og insisterede på at det var et problem med Telenor, som jeg roamede til, bad de mig skifte til et anden netværk, hvorefter det virkede fint. Summa summarum, skift til at andet netværk manuelt hvis problemet opstår :)
Besvaret

Har haft samme problem da jeg havde TDC. Det virker til at være et omstillingsproblemer mellem enkelte telefonoperatører i danmark og sverige. Man kan ikke sige entydigt at alle 77 numre ikke fungerer i sverige (fra udlandet), det kommer an på hvilken teleoperatør som udbyder nummeret og hvordan routningen er sat op. Nogle selskaber (f.eks swedbanks telefonbank) har løst problemet ved at have et alternativt nummer for dem der ringer fra udlandet. Summa summarum. Det er et stort rod med hvem der kan og ikke kan. \Tom

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...