Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Vi er i gang med at planlægge sommerferien, men har endnu ikke besluttet hvor det skal være. Vi har ikke bil, så vi skal kunne komme dertil med offentlig transport uden alt for meget besvær, da vi skal have vores søn, Emil, på (til den tid) næsten 2 år med, samt klapvognen. Derudover er kravet at stedet er børnevenligt, evt. tæt på sjove aktiviteter og legepladser. Vi har snakket lidt om at leje en hytte på Öland, men vil gerne høre om andres erfaringer. Så kom gerne med gode tips og råd :)

Besvaret
Vi er i gang med at planlægge sommerferien, men har endnu ikke besluttet hvor det skal være. Vi har ikke bil, så vi skal kunne komme dertil med offentlig transport uden alt for meget besvær, da vi skal have vores søn, Emil, på (til den tid) næsten 2 år med, samt klapvognen. Derudover er kravet at stedet er børnevenligt, evt. tæt på sjove aktiviteter og legepladser. Vi har snakket lidt om at leje en hytte på Öland, men vil gerne høre om andres erfaringer. Så kom gerne med gode tips og råd :)
Vi har før lejet en hytte på Öland og der vil jeg absolut ikke tage hen uden bil. Jeg synes ihvertfald, at vi fik brugt vores flittigt til at komme rundt på øen og ind til Kalmar.
Besvaret
Vi har før lejet en hytte på Öland og der vil jeg absolut ikke tage hen uden bil. Jeg synes ihvertfald' date=' at vi fik brugt vores flittigt til at komme rundt på øen og ind til Kalmar.[/quote'] Hvordan nu hvis man lejer cykler, er der så stadig for store afstande? Jeg forestiller mig at vi kommer til at tilbringe en del af tiden på campingpladsen og stranden og så tager små ture ud derfra.
Besvaret
Hvordan nu hvis man lejer cykler' date=' er der så stadig for store afstande? Jeg forestiller mig at vi kommer til at tilbringe en del af tiden på campingpladsen og stranden og så tager små ture ud derfra.[/quote']Öland er 135 km på den lange led - så det er ikke en Ø man lige cykler rundt på med bebs på styret - medmindre man kan lide at cykle meget :D Derudover er Öland en super-dejlig ø at feriere på. Og skulle man kunne lide at fiske, så er den bl.a. kendt for sine grumme brakvands-gedder. Derudover er der en helt særlig kunst-kultur - og generelt bare bonderøvs-hyggeligt! :th2:
Besvaret

Orsa Grønklit Vi var sidste sommer i Dalarne i Orsa Grønklit. Det nød både vi og vores børn på 2 og 4 år. Der er mange udflugtsmuligheder - bl.a. bjørneparken. Det er en hytteby med rimelige lejepriser. Säfsen er også en mulighed. vh Ole

Besvaret
Öland er 135 km på den lange led - så det er ikke en Ø man lige cykler rundt på med bebs på styret - medmindre man kan lide at cykle meget :D Derudover er Öland en super-dejlig ø at feriere på. Og skulle man kunne lide at fiske, så er den bl.a. kendt for sine grumme brakvands-gedder. Derudover er der en helt særlig kunst-kultur - og generelt bare bonderøvs-hyggeligt! :th2:
Hehe...kravet er nu heller ikke at se hele øen ;o) Men hvis man nu skulle vælge et område af øen, ville det så være omkring Borgholm i fht. kunst/kulturudbud og er strandene gode deromkring? Jeg tænker at man vel kan komme med bus til Borgholm.
Vi var sidste sommer i Dalarne i Orsa Grønklit. Det nød både vi og vores børn på 2 og 4 år. Der er mange udflugtsmuligheder - bl.a. bjørneparken. Det er en hytteby med rimelige lejepriser. Säfsen er også en mulighed. vh Ole
Jeg elsker Dalarna, har været der meget som barn og en enkelt gang igen for ca 10 år siden. Den sidste gang var uden bil og ret besværligt, der er lidt langt mellem aktiviterne og seværdighederne og man skal rundt med langsommelige regionsbusser. Hmm...det kan også være at vi bare skulle vælge Bornholm i stedet. Går i tænkeboks, men kom gerne med flere gode råd :th2:
  • 2 weeks later...
Besvaret

Pröv Jönköping. Der kan i leje hytte eller en campingvogn. der er rat godt med bus/tog rundt om Jönköping. Samt I kan komme ud i naturen med bus el. tog Vi bor selv i Mullsjö og vi (min kone) bruger ofte tog og bus. Velkommen til et dejligt ferieland :) Flemming

Besvaret

Hmm, forstår godt hvis I ikke vil på decideret bilferie - men, hvis behovet er der for en bil, så er der mange af udlejningsselskaberne som har yderst fair priser på at leje i sommerferien, og i mange tilfælde med frie kilometer med i prisen. TNI

Besvaret
Hmm, forstår godt hvis I ikke vil på decideret bilferie - men, hvis behovet er der for en bil, så er der mange af udlejningsselskaberne som har yderst fair priser på at leje i sommerferien, og i mange tilfælde med frie kilometer med i prisen. TNI
Ingen af os har kørekort (ellers var vi skam kørt i bil ;)), men tak for tippet.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...