Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Hvordan finder jeg ud af hvor min grund går til? jeg kan kun finde et jernrør og om det er der min grund går til ja det ved jeg jo ikke (men håber ikke det er det) bruges der jernrør i sverige til det? huset jeg bor i er fra 1939, så det er jo ikke sikkert at der findes nogle skælpæle... Hvem skal jeg tag fat i?

Besvaret
Hej Hvordan finder jeg ud af hvor min grund går til? jeg kan kun finde et jernrør og om det er der min grund går til ja det ved jeg jo ikke (men håber ikke det er det) bruges der jernrør i sverige til det? huset jeg bor i er fra 1939, så det er jo ikke sikkert at der findes nogle skælpæle... Hvem skal jeg tag fat i?
http://www.lantmateriet.se/templates/LMV_Entrance.aspx?id=50 - og ellers bør din kommune jo også have noget info om din grund.
Besvaret

jeg har sidet og kigget lidt på Lantmäteriet men kan ikke lige finde det jeg søger... men prøver at kigge på dit link... jeg har dog fundet en tegning på Lantmäteriets "Min fastighet" en tegning med mål på, har bare ikke noget af måle efter... Ellers skal man vel have en ud? I Danmark ville man jo ringe til landmåleren...

Guest michaelbo
Besvaret

jernrør i sverige bruges ganske rigtigt jernrør. Prøv at måle ud fra dem du har.

Besvaret

Hvis du har et matrikelkort med mål på og koordinater, så kan du komme langt selv om du kun har en enkelt skelpæl. Så er det jo bare at måle den rigtige afstand, og så se om du ikke finder en pæl mere nede i jorden. Du har vel en vis fornemmelse af, hvor grunden ligger i forhold til pælen. Du kan muligvis have glæde af detteher program, hvis du ikke har alle koordinater/mål.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...