Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Et spørgsmål til selvangivelsen og kørselsfradrag. Jeg pendler over øresundsbroen på arbejde næsten dagligt, dvs. nogle gange hænder det at jeg efter natarbejde bliver hos mine forældre i dk. Når nu jeg skriver hvor meget fradrag jeg har ret til på selvangivelsen, er det så det faktiske beløb eller skriver jeg bare at jeg pendler 20 dage om ugen, som er det antal jeg pendler i gennemsnit månedligt over et år. Skal man indsende den månedlige kvittering fra øresundsbroen til SKAT eller forlanger de det kun hvis de ønsker en dybere redegørelse? På forhånd tak, og god påske.

Besvaret
Du skriver det faktiske beløb.... Man kan jo ikke få fradrag for kilometer/bropassager man ikke kører Benyt evt denne beregner: http://www.tax.dk/pjecer/befordringsfradrag.php Du skal ikke medsende noget til SKAT. Hvis de vil have beviser, så beder de om det.
da käresten var på skat öresund og ändre lidt sagde de at de skulle ha brobizz nummer hvis hun pendlede i bil over broen.. er det en and? andre der er blevet krävet dette?
Besvaret
da käresten var på skat öresund og ändre lidt sagde de at de skulle ha brobizz nummer hvis hun pendlede i bil over broen.. er det en and? andre der er blevet krävet dette?
Jeg er blevet bedt om at sende kopi af brobizz aftalen
Besvaret
ok ... men kan de udfra det gå ind og tjekke op på en ? ikke fordi der skal fuskes men havde bare ikke hört om det för så det undrede mig lidt
Jamen hvis du ikke har en brobizz aftale så har de jo ligesom tjekket dig, så i og med at de ber om aftalen så har de jo faktisk tjekket dig temmeligt grundigt. Jeg kunne ikke lige finde min, så jeg lavede udskrifter fra profilen på nettet for at dokumentere kørslen, men det var ikke godt nok, så jeg måtte alle kasserne i kælderen igennem og fandt da så også aftale kontrakten til sidst.
Besvaret
Jamen hvis du ikke har en brobizz aftale så har de jo ligesom tjekket dig, så i og med at de ber om aftalen så har de jo faktisk tjekket dig temmeligt grundigt. Jeg kunne ikke lige finde min, så jeg lavede udskrifter fra profilen på nettet for at dokumentere kørslen, men det var ikke godt nok, så jeg måtte alle kasserne i kælderen igennem og fandt da så også aftale kontrakten til sidst.
ja det var mere om de selv kan gå ind og se hvor mange gange man har kört over eller om man selv skal dokumentere det ved forespörgsel .. for selve kontrakten viser jo ikke overfarter... men om de selv kan bede ÖB om oplysningerne udfra kontraktnr..? det var det jeg mente
Besvaret

Det varierer åbenbart hvor meget de vil have. Jeg er blevet bedt om at medsende brobizz aftale, samt dokumentation for antallet af bropassager! Som den "meget venlige" mand på SKAT sagde: "Hvis vi beder Jer om at dokumentere noget, er det Jeres problem at skaffe det".... Og ja, sådan er det selvfølgelig.

Besvaret
Det varierer åbenbart hvor meget de vil have. Jeg er blevet bedt om at medsende brobizz aftale' date=' samt dokumentation for antallet af bropassager! Som den "meget venlige" mand på SKAT sagde: "Hvis vi beder Jer om at dokumentere noget, er det Jeres problem at skaffe det".... Og ja, sådan er det selvfølgelig.[/quote'] Det blev jeg også bedt om sidst. dog kun antal ture
Besvaret
Et spørgsmål til selvangivelsen og kørselsfradrag. eller skriver jeg bare at jeg pendler 20 dage om ugen, som er det antal jeg pendler i gennemsnit månedligt over et år. 20 dage om ugen?? Forklaring ønskes
Besvaret

Jeg stoppede med at vedlægge bilag, dengang da de ændrede procedure for det (for 2 år siden??), således at man kun behøvede at medsende bilag, hvis de efterfølgende bad om det. Endnu har de ikke bedt om noget, og de har således heller intet fået. Men de kan da bare spørge - så skal de få... :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...