Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej alle. Jeg er ved at udfylde supplementet til selvangivelse for begrænset skattepligtige. Efter at have talt i telefon med Skat Øresund, fik jeg fortalt at jeg hér skulle påføre mine netto renteudgifter på huslån. Skal disse skrives i rubrik 462? - der står "Renteudgifter af udenlandsk prioritetsgæld samt andre renteudgifter af lån vedrørende egen udenlandsk ejendom" Det skal lige nævnes at jeg har et prioritetslån i Nordea i Danmark. På forhånd tak!

Besvaret
Skal disse skrives i rubrik 462? - der står "Renteudgifter af udenlandsk prioritetsgæld samt andre renteudgifter af lån vedrørende egen udenlandsk ejendom" Det skal lige nævnes at jeg har et prioritetslån i Nordea i Danmark. På forhånd tak!
Hvordan falder dit prioritslån i Nordea *ikke* ind under denne sætning som jeg har fremhævet? Ja.. du skal sætte dem ind i det felt.
Besvaret
Skal det også indsættes i det omtalte felt, når TS' lån er taget i Danmark? Og burde Nordea ikke selv have indberettet det til SKAT?
Hvem/hvad er TS? Man skal aldrig stole på hvad virksomhederne indberetter og altid tjekke det selv. PFA har i år blandt andet indberettet at jeg har indbetalt en masse penge på en pension uden at jeg har. Der er sikkert en eller anden skattemedarbejder der kommer efter mig nu, men i realiteten er det fuldstændigt ligemeget hvor man sætter sine renteudgifter ind, så længe feltet hedder noget med renteudgifter. Det er ligemeget om det er prioritetsrenter, bankrenter eller whatever.. Det bliver alligevel behandlet ens i selve skatteberegningen.
Besvaret
Hvem/hvad er TS? Man skal aldrig stole på hvad virksomhederne indberetter og altid tjekke det selv. PFA har i år blandt andet indberettet at jeg har indbetalt en masse penge på en pension uden at jeg har. Der er sikkert en eller anden skattemedarbejder der kommer efter mig nu, men i realiteten er det fuldstændigt ligemeget hvor man sætter sine renteudgifter ind, så længe feltet hedder noget med renteudgifter. Det er ligemeget om det er prioritetsrenter, bankrenter eller whatever.. Det bliver alligevel behandlet ens i selve skatteberegningen.
TS = TrådStarter Selvfølgelig skal man tjekke tallene selv, men det var jo heller ikke dét spørgsmålet gik på. Tallene er højst sandsynligt blevet opgivet til SKAT og derfor bør TS blot tjekke tallene efter og ikke skifte rubrik eftersom det er danske renteudgifter.
Besvaret
TS = TrådStarter Selvfølgelig skal man tjekke tallene selv, men det var jo heller ikke dét spørgsmålet gik på. Tallene er højst sandsynligt blevet opgivet til SKAT og derfor bør TS blot tjekke tallene efter og ikke skifte rubrik eftersom det er danske renteudgifter.
Ah.. alt det nymodens debatforum-lingo :) Det helt korrekte ville være at skifte rubrik, men det er som tidligere nævnt ikke nødvendigt hvis det allerede var opgivet andet steds. Da det hele ryger ind i skatteberegningen som en stor pærevælling.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...