Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa. Har købt den nye Ford Fiesta 1.6tdci, den som er sat til 27km/L ved blandet kørsel. Enten lyver onboard computeren, eller også skal man køre meget meget pænt. Jeg synes selv jeg kører ret pænt, men den ligger lige nu på ca. 24km/L Det er en helt ny bil, jeg har kørt ca. 1400km. Der står i bogen til den at mht til Motorolie forbrug, vil det først være stabilt efter ca. 4000km gælder det også brændstof-forbrug ? PT har jeg dog ikke kunne se den har brugt noget motor-olie.

Besvaret

det er 3 fra. Den passer vel nogen lunde.? De køre aldrig det de er opgivet til. Men fyld tanken og kør 100km og fyld igen så kan du regne ud hvad den har kørt. Kommer sikkert også an på by/motorvej/landevej kørsel. :)

Besvaret
Har købt den nye Ford Fiesta 1.6tdci, den som er sat til 27km/L ved blandet kørsel. Enten lyver onboard computeren, eller også skal man køre meget meget pænt. Jeg synes selv jeg kører ret pænt, men den ligger lige nu på ca. 24km/L. Det er en helt ny bil, jeg har kørt ca. 1400km. Der står i bogen til den at mht til Motorolie forbrug, vil det først være stabilt efter ca. 4000km gælder det også brændstof-forbrug ?
Jep - en moderne diesel-motor skal ha kørt ret langt (1.000 mil), før brændstofforbruget retter sig ind ift. fabrikkens angivelser. Efter 4.000 mil er min TDI 170 endnu ikke kommet op på de 16 - 17 km/l, fabrikanten lover, men dét ka nemt skyldes køremåden :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...