Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Synes lige jeg ville komme med mandagens positive indslag: For et stykke tid siden trak jeg med stor forventning en kop kaffe til 6 kr i den herlige kaffeautomat, som skulle være ny og som skulle fungere, ombord øresundstoget. Ud kom lunkent vand, intet andet. Dette besluttede jeg mig for at klage over. De har selv reklameret med at kaffeautomaterne skulle virke. Jeg fik flg svar i dag: svar på e-mail af 15. april 2009.

Tak for din henvendelse. Jeg beklager, at du har haft sådanne oplevelser med automaten, da du forsøgte at købe en kop kaffe. Det er absolut ikke sådanne oplevelser, vi ønsker for vores kunder. DSBFirst imødekommer at tilbagebetale de 6 kr., som du betalte for kaffen. For at kunne tilbagebetale de 6 kr., så bedes du oplyse dit CPR-nummer og din adresse, grunden til du skal oplyse dit CPR-nummer skyldes, vi udbetaler penge via vores kunders NemKonto. Du er velkommen til at sende ovennævnte oplysning til nedenstående e-mail adresse, du bedes i emne-feltet skrive "sag xxxxx". Når jeg har modtaget din adresse og CPR-nummer, vil der gå ca. 5 hverdage, før pengene står på din konto. Jeg kan oplyse, at din henvendelse vil blive viderebehandlet internt i DSBFirst med henblik på at undgå gentagelser. Med venlig hilsen xx xx DSBFirst Kundecenter Kundehenvendelser Postboks 320 0900 København C. kundenfirst@dsbfirst.dk xxxxxx
Haha! :rolleye: Det er da kundeservice ?
Besvaret

Jeg kan ikke lade være med at se det som et billigt pr stunt til 6kr. Lørdag morgen kørte der ikke toge fra 03-til ihvertfald 07 og der var INGEN kundeservice. Tog en taxa hjem til sidst.

Besvaret
Jeg kan ikke lade være med at se det som et billigt pr stunt til 6kr. Lørdag morgen kørte der ikke toge fra 03-til ihvertfald 07 og der var INGEN kundeservice. Tog en taxa hjem til sidst.
7'eren; lørdag morgen - as in her i lørdags, den 18. april? Sry :( Hvad var der dog galt, siden ingen tog kørte? Og var det i begge retninger? Trist for dig at stå at vente i over fire timer! Fuck. - L.
Besvaret

Ja, det var i begge retninger. Vi fik aldrig at vide hvorfor, eller hvornår de ville udbedre fejlen så der kunne komme "normal" togdrift. Men det korte af det lange er at DSBfirst sucks!

Besvaret
Men det korte af det lange er at DSBfirst sucks!
Eller som de nu hedder i gængs tale - DSBLast :) DSB suttede også - det er bare togene, der ikke fungerer - ligemeget hvilket selskab, der står for dem. Vil dog tilføje, at siden marts har driften været meget mere stabil end jeg nogensinde har oplevet den. Det skal de have credit for. Og som denne tråd egentlig begyndte med, så synes jeg faktisk, at det er flot af dem at sende det brev med refusion af de 6 sølle kroner. Jeg er også meget godtroende, og ser det derfor ikke som et PR-stunt :) På andre områder har de klart tvivlsom kundeservice, hvor 7'erens typiske exempel hører til :( - L.
Besvaret

Den ting som DSBFirst/Last kørte meget på at de ville gøre ved efter overtagelsen den 11. januar, var bedre information. Er det bare mig eller er den "bedre" information aftaget efter de første 14 dage? :)

Besvaret
Den ting som DSBFirst/Last kørte meget på at de ville gøre ved efter overtagelsen den 11. januar' date=' var bedre information. Er det bare mig eller er den "bedre" information aftaget efter de første 14 dage? :)[/quote'] De slog vel ret meget på tre ting; Bedre information, længere tog samt tog til tiden. Informationniveauet steg lige efter overtagelsen, men er i dag tilbage til vanlig DSB standard. Det er så et personligt sp. om man er tilfreds med det niveau. Togene er stadig underdimensionerede i forhold til mængden af passagerer. Eks. på Svågertorp er det stadig kun de frække/rutinerede der får en plads om morgenen. Om eftermiddagen står stadig næsten alle der kommer på i Kastrup. Og efter lidt - store - indkøringsvanskeligheder er der da rimelig sammenhæng mellem køreplan og de tog der kører. Så alt i alt fungerer det hele da vist lidt som under DSB.
Besvaret
De slog vel ret meget på tre ting; Bedre information, længere tog samt tog til tiden. Informationniveauet steg lige efter overtagelsen, men er i dag tilbage til vanlig DSB standard. Det er så et personligt sp. om man er tilfreds med det niveau. Togene er stadig underdimensionerede i forhold til mængden af passagerer. Eks. på Svågertorp er det stadig kun de frække/rutinerede der får en plads om morgenen. Om eftermiddagen står stadig næsten alle der kommer på i Kastrup. Og efter lidt - store - indkøringsvanskeligheder er der da rimelig sammenhæng mellem køreplan og de tog der kører. Så alt i alt fungerer det hele da vist lidt som under DSB.
De kører da også med længere tog.. Alle tog i myldretidsperioden er på 3 togsæt, hvor det før var en del af afgangene som kun havde 2. Myldretidstogene har nu 2 togsæt hvor de før kun have 1. Informationsniveauet er vel ok. Jeg kan ikke mindes at de har lavet 3-minutter stuntet endnu efter DSBFirst overtagelse. Altså når tiden er til at toget skal køre står der på tavlen at toget er 3 minutter forsinket. 3 minutter senere står der 6 minutter forsinket osv. Kan huske det år hvor DSB strejkede i juletiden, stod på ørestad hvor toget var 18 minutter forsinket (iflg. tavlen). Endte med at stå der næsten 2 timer :(
  • 2 weeks later...
Besvaret
Synes lige jeg ville komme med mandagens positive indslag: For et stykke tid siden trak jeg med stor forventning en kop kaffe til 6 kr i den herlige kaffeautomat, som skulle være ny og som skulle fungere, ombord øresundstoget. Ud kom lunkent vand, intet andet. Dette besluttede jeg mig for at klage over. De har selv reklameret med at kaffeautomaterne skulle virke. Jeg fik flg svar i dag: svar på e-mail af 15. april 2009. Haha! :rolleye: Det er da kundeservice ?
Ikke for at pifte din historie, men har de virkelig ikke andet at gå op i i kundeservice??? Der er sq da noget galt med proportionerne her, når man godt kan få 6 kr tilbagebetalt, mens man med deres pendlergaranti-ordning skal dokumentere til højre, venstre, forfra og bagfra.
Besvaret

Hm jeg er helt enig, den eneste grund til at jeg postede historien var simpelthen at det var for godt til at være sandt. Når de selv reklamerer med at nu er kaffen frisk, nu er der frisk kaffe på Øresundstoget så kunne jeg sgu ikke la' vær :-)

Besvaret
Ikke for at pifte din historie' date=' men har de virkelig ikke andet at gå op i i kundeservice??? Der er sq da noget galt med proportionerne her, når man godt kan få 6 kr tilbagebetalt, mens man med deres pendlergaranti-ordning skal dokumentere til højre, venstre, forfra og bagfra.[/quote'] Du har fat i det helt rigtige! Det er jo helt forkert det der DSBFirst! Jeg har ondt af min mor - hun pendler i tog hver dag til og fra arbejde (Malmö - Hellerup).
Besvaret

Jeg ved ikke om det er blevet bedre eller dårligere. Een ting ved jeg, orker ikke blive behandlet som kvæg mere, vi er sgu da voksne mennesker. Har kørt med tog fra januar til nu, ( efter 3 år i bil ). Fra juni, hopper jeg ind i bilen igen. Mine raserianfald vil være begrænset til langsomme biler i overhalingsbanen, og de søde gule bump ved betalingsanlægget. DSB First/Last/Only Jimmy

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...