Sali1987 Skrevet April 22, 2009 Rapporter Skrevet April 22, 2009 Hej Efter at været afvist at tanke hos Shell pga udenlandske nummerplader har jeg boykottet dem. Nu kører jeg forbi en shell express hver eneste dag hvor den altid ligger lavere end de andre og ville høre om det er samme "kvalitet" som Shell (bemandet station)? eller snakker vi om Jet-lignende benz? Vi snakker i DK nu.
Homer Besvaret April 22, 2009 Rapporter Besvaret April 22, 2009 Hvad får dig til at tro at kvaliteten af "Jet-benzin" er dårligere end benzin af andre fabrikater???
Sali1987 Besvaret April 22, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret April 22, 2009 Fordi det flere gange har været omtalt i medierne. Dog mest af egen erfaring, og mange andre ;) Lav evt en google søgning. Vi alle ved at benzinen hos de store er noget bedre end "discount" selskaberne... Jeg kan mærke bedre brændstofsøkonomi hvis jeg tanker Shell ... feks. og der nok også mange andre finesser...
BS Besvaret April 22, 2009 Rapporter Besvaret April 22, 2009 Vi alle ved at benzinen hos de store er noget bedre end "discount" selskaberne... Må skuffe dig fælt her! Det er nøjagtig den samme benzin der ligger i tankene på fx Statoil og 1-2-3 tankene. Alle de ubemandede stationer er ejet af de "store" selskaber. Det er den samme benzin de fylder på store og lille bror, hvis man kan kalde det sådan. Så hvis du føler du får bedre benzin økonomi på de dyre stationer fremfor de billige. Ja så har det noget med din kørestil at gøre. Suppen er nøjagtig den samme!
Sali1987 Besvaret April 22, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret April 22, 2009 Hvad får dig til at tro at kvaliteten af "Jet-benzin" er dårligere end benzin af andre fabrikater??? Må skuffe dig fælt her! Det er nøjagtig den samme benzin der ligger i tankene på fx Statoil og 1-2-3 tankene. Alle de ubemandede stationer er ejet af de "store" selskaber. Det er den samme benzin de fylder på store og lille bror, hvis man kan kalde det sådan. Så hvis du føler du får bedre benzin økonomi på de dyre stationer fremfor de billige. Ja så har det noget med din kørestil at gøre. Suppen er nøjagtig den samme! Det kan ikke være nøjagtig. Det tror jeg simpelthen ikke på. Jeg kontakter selskaberne direkte og kommer med en tilbagemelding. :th2:
Miriam Besvaret April 22, 2009 Rapporter Besvaret April 22, 2009 Tror godt du kan regne med BS udmelding, om nogen så burde han vide det :)
BS Besvaret April 22, 2009 Rapporter Besvaret April 22, 2009 Det kan ikke være nøjagtig. Det tror jeg simpelthen ikke på. Jeg kontakter selskaberne direkte og kommer med en tilbagemelding. :th2: Hvorfor tror du ikke på det? Selskaberne kan fortælle dig lige hvad de vil. Men eftersom jeg har kørt rundt med skidtet i 3-4 år så ved jeg hvad der kommer i hullerne. Jeg kørte for Statoil og kørte både til Statoil bemandede og deres ubemandede (1-2-3) og det er nøjagtig det samme benzin. Ved at det er det samme for de andre selskaber. Men er da spændt på at høre hvad de siger når du ringer til dem.
Sali1987 Besvaret April 22, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret April 22, 2009 Tror godt du kan regne med BS udmelding' date=' om nogen så burde han vide det :)[/quote'] Nu kender jeg ikke BS baggrund :D, men for min egen skyld vil jeg gerne få det bekræftet af selskaberne direkte. Så vi kan få aflivet den myte. :th2: Fordi at jeg har hørt fra højre venstre at der skulle være forskel, desuden er jeg IKKE den eneste som har mærket forskel. Men du kan have ret, jeg vil bare have det bekræftet fra dem. Hvis du er sikker på at det er nøjagtig det samme som discount, så må jeg lige orientere min omgangskreds... Jeg har heller ikke noget imod at det er det samme de putter i, vil bare holde mig til den samme. Statoil ----> 1-2-3 Shell ----> Shell Express ??? ----> JET ??? ----> OK
Miriam Besvaret April 22, 2009 Rapporter Besvaret April 22, 2009 men for min egen skyld vil jeg gerne få det bekræftet af selskaberne direkte. Så vi kan få aflivet den myte. :th2: Syntes sgu det er lidt sjovt at du ikke tager det for gode vare, fra en der har kørt og fyldt op...
Sali1987 Besvaret April 22, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret April 22, 2009 Syntes sgu det er lidt sjovt at du ikke tager det for gode vare' date=' fra en der har kørt og fyldt op...[/quote'] Det skader vel ikke at jeg sender mails rundt lige for at høre selskabernes udtalelser?... Jeg vil have facts. og ikke høre på at en person har fyldt benz op i tankene og kørt dem rundt statoil eller 1-2-3. Kan godt være at BS har kørt rundt med samme benzin til Statoil og 1-2-3 men det er ikke det jeg spørger om. Jeg vil vide om benzinen er samme hos Shell eller Statoil. Nu skrev han ikke om ALLE bruger samme benzin men kører i forskellige beholdere/biler :) Kører JET det samme som Shell ? Hvis ja, så har jeg fået svaret. :th2: Det lyder jo lidt underligt at der kun er én leverandør til samtlige selskaber i DK.
Rikke Rost Besvaret April 22, 2009 Rapporter Besvaret April 22, 2009 Hvis jeg husker rigtigt, så kommer al benzinen fra 2 raffinaderier i dk. Fredericia og Kalundborg. Ret mig hvis jeg tager fejl...
Rikke Rost Besvaret April 22, 2009 Rapporter Besvaret April 22, 2009 http://www.shell.com/home/content/dk-da/about_shell/how_we_work/raff/raffinaderiet_0809_1144.html http://www.erhvervssiden.dk/Statoil-AS-Raffinaderi-250072.html
Juff Besvaret April 22, 2009 Rapporter Besvaret April 22, 2009 Det skader vel ikke at jeg sender mails rundt lige for at høre selskabernes udtalelser?... Jeg vil have facts. og ikke høre på at en person har fyldt benz op i tankene og kørt dem rundt statoil eller 1-2-3. Kan godt være at BS har kørt rundt med samme benzin til Statoil og 1-2-3 men det er ikke det jeg spørger om. Jeg vil vide om benzinen er samme hos Shell eller Statoil. Nu skrev han ikke om ALLE bruger samme benzin men kører i forskellige beholdere/biler :) Kører JET det samme som Shell ? Hvis ja, så har jeg fået svaret. :th2: Det lyder jo lidt underligt at der kun er én leverandør til samtlige selskaber i DK. Jeg er næsten sikker på selskaberne vil fortælle dig netop deres benzin er unik Så vidt jeg ved er det ikke muligt at finde nogle undersøgelser der beviser forskellen ? Men en ting er ihvertfald discount ved shell express og preem i malmö.... HVORFOR KAN MAN IKKE FÅ LOV AT FYLDE SIN TANK OP NÅR MAN BETALER MED KORT. DEN STOPPER VED 385,- !!!! De må da forfanden snart komme over deres glæde ved at folk skal stå o stoppe sedler i automatern.... det tager sååå lannnnng tid
Sali1987 Besvaret April 22, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret April 22, 2009 Jeg er næsten sikker på selskaberne vil fortælle dig netop deres benzin er unik Det har jeg også en fornemmelse af, men det overrasker mig ikke... :) Jeg tager kontakt til de 2 raffinaderier.... Apropo...: http://www.dr.dk/nyheder/penge/2007/03/14/082835.htm :)
BS Besvaret April 22, 2009 Rapporter Besvaret April 22, 2009 Hvis jeg husker rigtigt' date=' så kommer al benzinen fra 2 raffinaderier i dk. Fredericia og Kalundborg. Ret mig hvis jeg tager fejl...[/quote'] Dér har du helt ret. Shell ejer raff i Frederecia og Statoil det i kalundborg. Alle selskaber henter deres benzin på de 2 steder(også i hedehusene men det er leveret direkte med pipeline fra kalundborg) Når en tankvogn fra Statoil kører ind og henter benzin. Så er det kort man henter på kodet til at det er statoil benzin der skal ud. Når det er en shell bil er kortet kodet til at det er shell benzin. MEN. Grundproduktet er nøjagtig det samme. Men forskellen kommer så i additiver der kommer i benzinen. Shell, Statoil, Ok osv osv bruger milliarder på at udvikle den "bedste benzin" som de jo hver især mener de selv har. Derfor er det forskellige additiver der kommer i alt efter om det er Statoil, shell eller ok. Men når (lad os holde os til statoil) man så henter en vognfuld benzin. Ja så ved computeren ikke om det skal ud til en 1-2-3(discount station efter dit udsagn) eller en Statoil (bemandet station) Så på den måde kan jeg udelukke for dig at det er forskellig benzin der kommer på store og lillebror stationen. Tager vi det store billede. Så ja. Der er forskel på den benzin der kommer i statoil's og Shell's tanke. Men nu spørger du om det er det samme som kommer i Jet og Shell's tanke. Nej det er det ikke. Jet er købt af statoil men om det er blevet statoil der levere til dem endnu ved jeg ikke. Men grundreglen er. Storebror og lillebror får den samme benzin og diesel.
Scion Besvaret April 22, 2009 Rapporter Besvaret April 22, 2009 Tja, altså jeg kan huske da jeg arbejdede for Q8 som tankpasser da jeg studerede, og jeg husker stadig klart det møde vi var til hvor de skulle fortælle hvor fantastisk olien og benzinen hos Q8 var. De ord de anvendte var "vores benzin er blandbar med andre selskabers". Min logik siger mig at hvis alles benzin er blandbar med hinandens, så er det nok fordi forskellene er ret minimale. Derfor må al benzin være stort set det samme. Oktanen betyder noget, men det er jo så også en målbar enhed.
Sali1987 Besvaret April 22, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret April 22, 2009 Dér har du helt ret. Shell ejer raff i Frederecia og Statoil det i kalundborg. Alle selskaber henter deres benzin på de 2 steder(også i hedehusene men det er leveret direkte med pipeline fra kalundborg) Når en tankvogn fra Statoil kører ind og henter benzin. Så er det kort man henter på kodet til at det er statoil benzin der skal ud. Når det er en shell bil er kortet kodet til at det er shell benzin. MEN. Grundproduktet er nøjagtig det samme. Men forskellen kommer så i additiver der kommer i benzinen. Shell, Statoil, Ok osv osv bruger milliarder på at udvikle den "bedste benzin" som de jo hver især mener de selv har. Derfor er det forskellige additiver der kommer i alt efter om det er Statoil, shell eller ok. Men når (lad os holde os til statoil) man så henter en vognfuld benzin. Ja så ved computeren ikke om det skal ud til en 1-2-3(discount station efter dit udsagn) eller en Statoil (bemandet station) Så på den måde kan jeg udelukke for dig at det er forskellig benzin der kommer på store og lillebror stationen. Tager vi det store billede. Så ja. Der er forskel på den benzin der kommer i statoil's og Shell's tanke. Men nu spørger du om det er det samme som kommer i Jet og Shell's tanke. Nej det er det ikke. Jet er købt af statoil men om det er blevet statoil der levere til dem endnu ved jeg ikke. Men grundreglen er. Storebror og lillebror får den samme benzin og diesel. Godt, så blev jeg noget klogere :th2:, men så lige et spørgsmål til, Så du mener ikke at de milliarder de bruger på at udvikle den "bedste benzin" har en betydning i sidste ende på asfalten? Som der blev sagt tidligere har der endnu ikke været en undersøgelse som har bekræftet det ene eller det andet. De additiver må da have en betydning...
BS Besvaret April 22, 2009 Rapporter Besvaret April 22, 2009 Godt, så blev jeg noget klogere :th2:, men så lige et spørgsmål til, Så du mener ikke at de milliarder de bruger på at udvikle den "bedste benzin" har en betydning i sidste ende på asfalten? Som der blev sagt tidligere har der endnu ikke været en undersøgelse som har bekræftet det ene eller det andet. De additiver må da have en betydning... Uden tvivl har det en betydning for jeg tror ikke vores motorer ville yde særlig godt hvis vi kørte på den benzin der blev udviklet i 1970 fx. Men hvis du spørger mig om der er den store forskel på statoil, shell, ok eller nogen af de andres benzin. Så nej. Forskel jo. Mærkbar forskel nej.
Scion Besvaret April 22, 2009 Rapporter Besvaret April 22, 2009 Godt, så blev jeg noget klogere :th2:, men så lige et spørgsmål til, Så du mener ikke at de milliarder de bruger på at udvikle den "bedste benzin" har en betydning i sidste ende på asfalten? Som der blev sagt tidligere har der endnu ikke været en undersøgelse som har bekræftet det ene eller det andet. De additiver må da have en betydning... selv deres egne undersøgelser viser jo minimal forskel, kan ikke huske tallet for V power og dens forbedring af benzinøkonomi for eksempel, men det var virkelig småting. Hvis de havde noget konkret så ville de nok reklamere en hel del med det. Findes så vidt jeg ved heller ingen uvildige undersøgelser som viser at levetiden for motoren forbedres markant. Så hvis ikke den lever længere, yder mere(udover den øgede oktan) eller kører længere på literen.... who cares?
Sune Besvaret April 22, 2009 Rapporter Besvaret April 22, 2009 Jeg har arbejdet i retaildivisionen af et olieselskab (et andet end BS) i 13 år, og du kan godt regne med hvad han siger - der er ingen kørselspåviselig forskel på de forskellige selskabers benzinblandinger. Og lige for at fuldføre din liste Statoil ----> 1-2-3 samt Jet Shell ----> Shell Express YX ----> UnoX Q8 ----> F24 DK ----> OK (eller omvendt :-) Og mht. hvor benzinen kan komme fra er det korrekt at det meste kommer fra Kalundborg og Fredericia men der kommer også en smule - primært fra andre nordiske lande - direkte til Prøvestenen og Aalborg.
larscph Besvaret April 22, 2009 Rapporter Besvaret April 22, 2009 Hvorfor er det at i tanker benzin i Danmark? Det er da sådan cirka altid billigst at tanke i Sverige... 11,84 sek for 95 hos Preem her til morgen - det er 7,89 dkk kr/L.
Sune Besvaret April 22, 2009 Rapporter Besvaret April 22, 2009 De additiver må da have en betydning... Det er folk som dig der gør at det er en fed forretning at sælge NITRO3000 (YX), V-Power (Shell), Dynamic (Q8), Ultima 95 (Statoil) etc.
Juff Besvaret April 22, 2009 Rapporter Besvaret April 22, 2009 Hvorfor er det at i tanker benzin i Danmark? Det er da sådan cirka altid billigst at tanke i Sverige... 11,84 sek for 95 hos Preem her til morgen - det er 7,89 dkk kr/L. Tanker altid i sverige, andet kan vel ikke betale sig ... tankede til 10.84 sek forleden på jet:th2: Det kompensere for hondaes tørstighed ( prøver jeg at bilde konen ind )
Jakob Mejlhede Besvaret April 22, 2009 Rapporter Besvaret April 22, 2009 Det er folk som dig der gør at det er en fed forretning at sælge NITRO3000 (YX)' date=' V-Power (Shell), Dynamic (Q8), Ultima 95 (Statoil) etc.[/quote'] Nu er V-power jo 99oktan, og mon ikke de fleste tanker det på baggrund af dette. Jeg kan i hvertfald tydeligt mærke forskel på vpower og 95, en forskel der kan aflæses direkte på manometeret.. De andre kunne jeg dog aldrig finde på at købe.
Sune Besvaret April 22, 2009 Rapporter Besvaret April 22, 2009 Nu er V-power jo 99oktan' date=' og mon ikke de fleste tanker det på baggrund af dette. Jeg kan i hvertfald tydeligt mærke forskel på vpower og 95, en forskel der kan aflæses direkte på manometeret.. De andre kunne jeg dog aldrig finde på at købe.[/quote'] Yep, der er motorer som yder mere med højere oktantal. Men prøv at sammenligne mellem 98 og V-Power, så er der vist ikke den store forskel på andet end prisen.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu