sømmet Skrevet April 23, 2009 Rapporter Skrevet April 23, 2009 Hej, Vi har billet til Bangkok i juni og skal have planlagt ferie på 3 uger som bla. også skal indeholde tur til Singapore og KL. Derudover vil vi meget gerne tilbringe dage med at tage PADI dykkercertifikat - nogen som har forslag til et godt område og en god dykkerskole (der findes jo et hav af dem)? Vi er 2 voksne og 2 teenagere. Har selv kigget på området Koh Thao, som ser fint ud. Hvilken side (øst/vest) af Thailand er bedst at besøge i juni/juli mht vejret? Andre forslag til sightseeing er også meget velkomne. Takker... /Lisa
MC Manden Besvaret April 23, 2009 Rapporter Besvaret April 23, 2009 Hej, Har selv kigget på området Koh Thao, som ser fint ud. Ja, nu er jeg måske ikke objektiv....men man er vel gammel dykker :D Jeg har arbejdet som instruktør på Koh Tao (ikke Thao)...og det er det billigste sted i verden at få sit OW kursus. Dykningen er ikke noget at råbe hurra for, men lang de fleste er professionelle (ellers finder de bare en anden instruktør)... hvis du vil ha' god dykning i thailand så er det similan som gælder eller Phi Phi... begge dele nåes fra Phuket eller Khao Lak..... Jeg tager selv afsted næste søndag...5 uger i paradis. og mit udstyr er pakket, skal være under vand i 5 uger :th2:
spiff Besvaret April 23, 2009 Rapporter Besvaret April 23, 2009 Ja, nu er jeg måske ikke objektiv....men man er vel gammel dykker :D Jeg har arbejdet som instruktør på Koh Tao (ikke Thao)...og det er det billigste sted i verden at få sit OW kursus. Dykningen er ikke noget at råbe hurra for, men lang de fleste er professionelle (ellers finder de bare en anden instruktør)... hvis du vil ha' god dykning i thailand så er det similan som gælder eller Phi Phi... begge dele nåes fra Phuket eller Khao Lak..... Jeg tager selv afsted næste søndag...5 uger i paradis. og mit udstyr er pakket, skal være under vand i 5 uger :th2: God tur... .oO(Ingen dyk siden 2007!) *SUK!*
larsk Besvaret April 23, 2009 Rapporter Besvaret April 23, 2009 Har en dansk kammerat der bor fast på Koh Tao og er PADI-instruktør (mc-manden skal besøge ham i næste måned). Jeg har opfordret ham til at tilmelde sig her, og fortælle hvad han har af muligheder, så jeg håber han har sendt trådstarter en besked. Ellers sig til, så må han skrive et indlæg selv :-D
MC Manden Besvaret April 23, 2009 Rapporter Besvaret April 23, 2009 Har en dansk kammerat der bor fast på Koh Tao og er PADI-instruktør (mc-manden skal besøge ham i næste måned). Jeg har opfordret ham til at tilmelde sig her, og fortælle hvad han har af muligheder, så jeg håber han har sendt trådstarter en besked. Ellers sig til, så må han skrive et indlæg selv :-D Det orker han da ikke... Det er forholdsvis enkelt hvad der findes af muligeder, hvis man aldrig ahr dykket før. Discover Scuba Diving (DSD) tager ca. en ½ times teori, 6 simple øvelser på lavt vand og så et dyk, som ikke er dybere end 12 meter. Man får et "certifikat" som gælder i 2 uger og man må dykke med en DiveMaster eller en instruktør eller PADI Open Water Scuba Diver (OW), tager 3½-5 dage afhængig af hvor meget man gider per dag. Fuld certificering og man må efterfølgende leje udstyr og dykke som man vil. Der er 4 dyk på kurset OW er klart at foretrække.... og, Koh Tao er stedet at ta' kurset. 47 dykkerbutikker på en ø som er 2x4km .... det siger vel alt ?
MC Manden Besvaret April 23, 2009 Rapporter Besvaret April 23, 2009 God tur... .oO(Ingen dyk siden 2007!) *SUK!* Tak tak.... Denne gang bliver det både thailand og filippinerne :th2:
Thaidansker Besvaret April 23, 2009 Rapporter Besvaret April 23, 2009 Mcmanden snakker..................... Jo Mc, jeg orker det .
Thaidansker Besvaret April 23, 2009 Rapporter Besvaret April 23, 2009 Mc manden Pas på du ikke punkterer Hvad er det med 2 ugers dsd og leje af udstyr efter kurset Ses snart:th2:
MC Manden Besvaret April 23, 2009 Rapporter Besvaret April 23, 2009 Pas på du ikke punkterer Hvad er det med 2 ugers dsd og leje af udstyr efter kurset Ses snart:th2: Ja, dsd'en gælder vel stadig i 2 uger ? Og, man kan leje udstyr med sit OW certifikat i hånden..... Oh yes... vi ses snart.... du kan godt fylde køleskabet med Beer Chang :D
sømmet Besvaret April 24, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret April 24, 2009 tak for input! Det går jo hurtigt på dette forum... Vi har fået kontakt til Thaidansker, som larsk henviser til. Det skal blive spændende at opleve havet på en anden måde, og se hvad der gemmer sig dernede... Som tidligere skrevet er forslag til sightseeing i Thailand meget velkomne...gerne steder som er mindre turist-besøgte. Har dog forlængst indset, at vi på denne ferie kun kan nå at se en lillebitte del af hvad Thailand har at byde på.
MC Manden Besvaret April 25, 2009 Rapporter Besvaret April 25, 2009 tak for input! Det går jo hurtigt på dette forum... Vi har fået kontakt til Thaidansker, som larsk henviser til. Det skal blive spændende at opleve havet på en anden måde, og se hvad der gemmer sig dernede... Jamen, så kan det være vi kommer til at dykke sammen... Jeg er der i maj/juni ...
sømmet Besvaret April 30, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret April 30, 2009 ja, vi må jo være noget tålmodige endnu - tager først afsted d. 21. juni. Kom til at tænke på om det mon er muligt at leje et undervandskamera eller skal man selv have sådan noget udstyr med? Vil gerne have fine billeder med hjem fra "dybet". Hav en god tur! 73
sømmet Besvaret August 10, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret August 10, 2009 Så kommer der lige en opdatering. Vi har haft en fantastisk Thailand/Singapore ferie i juli. - vi er parate til at tage afsted igen.... Manden og børnene fik taget dykkercertifikat til 18/30meter. Det var en god og udfordrende oplevelse for alle - ja,ja, jeg fik ihvertfald taget teorien. Fik en fin-fin eksklusiv familie-undervisning af Clas på Koh Tao, ham kan vi godt anbefale som instruktør ;o). Vi kom inden højsæsonen satte igang, så det var helt perfekt! Nogen her som dykker indimellem? Måske jeg skulle sende manden og ungerne i bølgene her nordpå ;o) /Lisa
MC Manden Besvaret August 10, 2009 Rapporter Besvaret August 10, 2009 Dejligt at høre I fik dykket med Claes. Hvis I gerne vil tilbage, så har han det ene hus til salg :D Jeg dykker da regelmæssigt men rejser syd-øst på til oktober, så jeg kommer nok ikke lige i vandet herhjemme inden da. Så kommer der lige en opdatering. Vi har haft en fantastisk Thailand/Singapore ferie i juli. - vi er parate til at tage afsted igen.... Manden og børnene fik taget dykkercertifikat til 18/30meter. Det var en god og udfordrende oplevelse for alle - ja,ja, jeg fik ihvertfald taget teorien. Fik en fin-fin eksklusiv familie-undervisning af Clas på Koh Tao, ham kan vi godt anbefale som instruktør ;o). Vi kom inden højsæsonen satte igang, så det var helt perfekt! Nogen her som dykker indimellem? Måske jeg skulle sende manden og ungerne i bølgene her nordpå ;o) /Lisa
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu