testeren Skrevet May 6, 2009 Rapporter Skrevet May 6, 2009 Hep Jeg flytter i hus op ad kysten, i Barsebäck, og har mulighed for at få diverse TV-opsætninger, og noget færre bredbåndsmuligheder (kommer fra 100/100mbit til 200sek - DET bliver lidt svært at undvære trods alt). Hvad kan I anbefale? Jeg kan både sætte antenne op på taget samt parabol og noget via kabel. Har også mulighed for at købe dansk kort i DK. Jeg skal helst se superliga, golf, DR2 og så de sædvanlige og gerne i HD på et tidspunkt, men det skal være til rimelige penge + digitalt fra både DK og SE. Synes sgu det er lidt svært at gennemskue hvad man skal vælge, bl.a. reklameres der jo lystigt fra Viasat og Boxer om det ene og andet. Hvad angår bredbånd har bylauget desværre ikke sørget for billig fællesløsning, endnu! Lad mig høre om der er nogle gode forslag :-)
Jakriborg Besvaret May 6, 2009 Rapporter Besvaret May 6, 2009 Perspektiv leverer både bredband og tv-kanaler via bredbåndet til en fornuftig pris
testeren Besvaret May 7, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret May 7, 2009 Perspektiv leverer desværre ikke i området :-/
testeren Besvaret July 31, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret July 31, 2009 Hep Jeg mangler stadig lidt svar på sagerne, så prøver at ruske lidt op i tråden og har fundet nogle flere spørgsmål frem. Jeg har søgt lidt men ikke med det store held, så jeg håber der sidder nogle eksperter eller lignende der ved hvad der skal til. Jeg så desværre ingen anden løsning end at blive meldt ind i sekten (Telia) og har valgt Lagom-pakken inkl. bredbånd (så må jeg skifte engang når der er andre der kan levere hurtigt bredbånd heroppe til gode priser). Jeg sætter 5 tv op i huset og har også fået sat højtalere op i alle rum som på en eller måde skal kunne styres fra kontoret hvor ledningerne er samlet. Vil gerne have de mange gratis kanaler via parabol (hvad skal jeg vælge = størrelse/hoveder/antal etc.) og så de danske (de svenske er jeg godt dækket ind med via Telia). Jeg har 2 antenner jeg skal koble på det hele, og kan uden problem hive digi-tv hjem fra SE og DK og nok også inkl. Kanal Kbh. der var inde da jeg prøvede med en lille flad indendørs antenne som jeg stak ud af vinduet. Hvor kan man læse mere om Viasats ting med at man får DK og NO med når man bestiller SE-pakke? Og hvad er det for programmer - det hele eller kun Viasats egne kanaler og er det en selvfølge eller noget der forsvinder efter en tid? Samme spørgsmål gælder for Canal Digital. Jeg er på næsten bar bund hvad angår hvilken digibox jeg skal vælge / om der er noget jeg skal være opmærksom på når jeg køber de sidste tv. Her tænker jeg på det der Mux/undertekster etc. Jeg vil naturligvis gerne have det således at jeg kan styre det i hvert enkelt rum, men ved også at jeg måske må nøjes med have 2-3 tv der kan lege med på det hele hvis det er alt for kompliceret. Der er noget med nogle nye LNB som kan gøre således at den selv kan læse hvilket tv/box der snakker til den således man slipper en masse kabler til hvert tv/box. Og er card splitting en løsning til noget af det og virker det? - Hvad angår radio/musik via højtalerne - hvad anbefales her? Har set lidt på Sono og det ser jo smart ud, men ved ikke om lyd etc. er helt i orden, for der er jo ikke meget sjov ved kun een højtaler at spille fra. Jeg vil nok snart skifte til Mac og styre det derfra da jeg har min musik lagret på ACC i Itunes - har læst at Mac Mini er en god løsning til dette og kan vel så koples op til min bærbare. Jeg håber det skrevne er til at forstå, men jeg har ikke helt styr på begreberne, så måske roder jeg lidt rundt i det og famler lidt i blinde :p Hvem ved noget (eller kan anbefale nogen der kan løse det), og hvad kan anbefales. God weekend til alle! :-)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu