Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej folkens. Så er det på lørdag jeg skal over og se på en bostadsrätt som jeg muligvis skal hyra. Hvis alt er som det skal være, så regner jeg med at underskrive kontrakten samme dag og bliver derved Malmöboer fra 1/7-09 :)! Så langt så godt. Men så er det jeg lige vil høre jer ad om der er noget jeg skal være særlig opmærksom på, når man underskriver sådan en kontrakt? Og er der noget specielt ved hyra som man generelt skal være opmærksom på? Jeg forestiller mig proceduren foregår på denne måde: jeg kigger på lejligheder og vi bliver enig om pris, opsigelsesvilkår og evt. lejeperiode. Herefter udarbejder vi en kontrakt hvori det hele er beskrevet som vi så underskriver. Jeg betaler så et depositum (regner med at gøre det over banken, så der er et bevis på det), og så regner jeg med at jeg får afleveret nøglen inden indtrædelsesdato?

Besvaret

lyder som om der er tale om privat udlejning da de skal diskutere pris og udfärdige en kontrakt... og jo så vil mange ha dep. hvis man ikke er taxeret i sverige ... mange godtager dog også lönsedler og arbetsgivareintyg.. men visse er helt i vejret og kräver begge dele + borgensman...

Normalt betaler man ikke depositum i Sverige Du kan finde tips til det, du skal være opmærksom på, her http://www.omboende.se/Hyra/

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...