Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa Synes at GOLF VI GTD DSG 2.0 Common-rail 170 HK ser yderst spændende ud som pendler/hverdagsbil. Er der nogle der kan anbefale et godt sted gerne sælger som ligger vægt på kundeservice... Så vil jeg meget gerne høre. god kristi himmelfarts ferie.

Besvaret

Jeg købte min daværende fabriksnye golf hos Din bil i Trelleborg - super god service syns jeg. Sælgeren hed Anders Malmqvist mener jeg, yderst behagelig fyr. Der blev brugt meget tid på at fortælle om bilen, gennemgå lånemuligheder mv. og ved levering brugte han 30 min på at gennemgå alt i bilen. Knapper,aircon,indstillinger af sæder. Kørecomputer - u name it :-) Viste mig også rundt, og præsenterede mig for deres servicemedarbejdere mv, fortalte om lånebiler ved service og den slags. Ved ikke om det er normal standard praksis - første gang jeg købte fabriksny bil i mit liv hehe.

Besvaret

Det er faktisk helt ufatteligt at bilsælgere generelt bare er reaktive i deres service, og bare besvarer de spørgsmål de får. Hvis man virkeligt yder god service og hjælper kunder ud over deres forventninger så spredes det jo. Skulle jeg købe en VW nu, så ville jeg da helt sikkert køre til Trelleborg. Ham du beskriver Basse har jo gjort det helt rigtige, og det er mig et mysterie at vi som forbrugere egentlig har accepteret at selvom vi bruger en meget stor del af vores indkomst på at købe en bil, så er det en af de steder hvor man faktisk får dårligst service. Jeg arbejder selv med B2B salg, og når jeg skal sælge noget software til en kunde for 300K så kan jeg love for at den kunde er blevet velinformeret om hvad kunden køber inden købet. Bilsælgere går jo typisk aldrig ind og spørger ind til kundens behov og ønsker, og det er jo en klassisk bommert indenfor salg. Jeg ved ikke om det bare har været for nemt at være bilsælger i mange år, eller om deres margin bare er så lille at de kan tillade sig at være ligeglade. Sorry, off thread...

Besvaret

Michelsen i Tomelilla Lyder som en rigtig spændende ide at købe en Golf VI GTD - har faktisk selv tænkt en smule på sådan en :thumbup: Jeg har handlet VW hos Michelsen i Tomelilla - Anders Persson hedder den meget kompetente sælger. En klar anbefaling. Han er en type som hilser på en, når man efterfølgende kommer ind i forretningen - det er nu godt 2 år siden jeg handlede, men jeg besøgte ham så sent som i tirsdags - og han ved stadig, hvad jeg hedder ;) Desuden er han altid god for en snak om VW-modeller - også selvom han godt ved, at jeg ikke lige står og skal handle "i denne uge". Så sæt kurs mod Tomelilla og besøg en af de "private" VW-forhandlere - i modsætning til de importør-tilknyttede "Din Bil forhandlere".

Guest PeterK
Besvaret
Det er faktisk helt ufatteligt at bilsælgere generelt bare er reaktive i deres service, og bare besvarer de spørgsmål de får. Hvis man virkeligt yder god service og hjælper kunder ud over deres forventninger så spredes det jo. Skulle jeg købe en VW nu, så ville jeg da helt sikkert køre til Trelleborg. Ham du beskriver Basse har jo gjort det helt rigtige, og det er mig et mysterie at vi som forbrugere egentlig har accepteret at selvom vi bruger en meget stor del af vores indkomst på at købe en bil, så er det en af de steder hvor man faktisk får dårligst service. Jeg arbejder selv med B2B salg, og når jeg skal sælge noget software til en kunde for 300K så kan jeg love for at den kunde er blevet velinformeret om hvad kunden køber inden købet. Bilsælgere går jo typisk aldrig ind og spørger ind til kundens behov og ønsker, og det er jo en klassisk bommert indenfor salg. Jeg ved ikke om det bare har været for nemt at være bilsælger i mange år, eller om deres margin bare er så lille at de kan tillade sig at være ligeglade. Sorry, off thread...
En B2B software sælger tjener også 2-3 gange mere end en bilsælger:)
Besvaret
uanset fortjeneste, så skal man leverer en god service - og ikke være lige som en arrogant bilsælger, som mange er :-)
Guest PeterK
Besvaret
uanset fortjeneste' date=' så skal man leverer en god service - og ikke være lige som en arrogant bilsælger, som mange er :-)[/quote'] Helt sikkert, men tror bare man bliver reaktiv, når man står nede hos f.eks Förenade Bil i Malmö, hvor snesevis af nysgerrige/fattigrøve/tidsfordrivere kommer væltende ind dagligt uden at købe en skid. I modsætning til B2B salg, hvor det kan være en vanskelighed i sig selv bare at få sat et møde op med én enkelt potentiel kunde!! Tingene hænger som regel sammen ude i jobverdenen. Jo flere kunder der kommer af sig selv, jo dårligere er lønnen.
Besvaret
Jeg har handlet VW hos Michelsen i Tomelilla - Anders Persson hedder den meget kompetente sælger.
Kan kun give dig ret! Vi har nu købt 5 biler af ham deroppe og han er bare så fin en fyr! Det er køreturen værd!
Besvaret
LOL, I wish..... det er vil jeg søreme ikke håbe for dem der sælger biler :D Inden for IT bliver man ikke automatisk forgyldt, og du har da sikkert ret i at der er mange inden for software der tjener kassen, men de samme lønninger findes sikkert også indenfor bilsalg hvis man er dygtig. Men, hvis man kigger gennemsnitligt på det, så har jeg mine tvivl omkring at forskellene er så store..... hvis det er rigtigt, så er jeg da ihvertfald blevet snydt :D
  • 2 months later...
Besvaret
Hejsa Synes at GOLF VI GTD DSG 2.0 Common-rail 170 HK ser yderst spændende ud som pendler/hverdagsbil. Er der nogle der kan anbefale et godt sted gerne sælger som ligger vægt på kundeservice... Så vil jeg meget gerne høre. god kristi himmelfarts ferie.
Noget nyt omkring situationen? Har du/nogen prøvet den, eller bare ved hvor man kan prøve den?
Besvaret
Noget nyt omkring situationen? Har du/nogen prøvet den' date=' eller bare ved hvor man kan prøve den?[/quote'] Den er vist ikke i Sverige endnu ... Talte med en "alternativ" sælger hos Michelsen i Tomelilla midt på ugen. Han havde ikke nogle klare meldinger, om hvornår den kommer. Men - den kan konfigureres på VW-Sveriges hjemmeside :rolleyes: Pågældende sælger mente i øvrigt at "de" sikkert ville tage en GTI og en GTD hjem - snart ...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...