Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Vores hoveddørlås er der sprunget en fjeder i (vil jeg tro) så håndtaget hænger lidt så ville købe en ny låsekasse og smide i Den der sidder i er en asso (470 vil jeg tro) og kiggede på en anden så at diverse byggemarkeder har samme model eller asso 2000 evo som skulle være sikre søgte lidt på asso 2000 evo og så at låsen tager under 1 min. at bryde op

det er sku skræmmende, hvorfor sælges disse låse overhovedet....
Besvaret

Hej. Det er de gamle modeller af assa 2000 evo der kunne brydes op. Dem du kan købe i dag er sikre (I hvert fald mod det du har set på nettet!) Jeg ved det, fordi den selvsamme weekend gik begge mine 2 låsekasser - assa 2000 evo - i stykker. Jeg kørte sverige tyndt, og du kunne ikke opdrive dem nogensteds, fordi assa havde trukket hele lageret tilbage indtil de havde løst problemet. Jeg måtte leve uden lås på mine døre i nogen tid, og fik så 2 stk. af de nye, og sikre modeller assa 2000 evo låsekasser. De der har købt indenfor de sidste par år kan gratis få et kit af assa til at gøre låsene sikre med. Du kan roligt købe en assa 2000 evo lås. Men den fantastiske knap, som man skal trykke ned når man går hjemmefra, er vist det eneste der skille den fra en standard låsekasse til 1/3 af prisen. Vi har ikke brugt funktionen endnu, og fortryder at jeg betalte overpris for det.

Besvaret

Er der overhovedet nogle indbrudstyve der bruger hoveddøren som adgangsvej? - med mindre altså at man bor i lejlighed, jeg tvivler... :D Men når nu du skal have monteret en ny lås, så vælg 2 låse istedet for bare 1 og husk at minimum en af disse helst skal kunne låses fra begge sider med nøgle. Hvis tyven er kommet ind gennem et vindue, så gør en nøglelåst hoveddør det svært for ham at komme ud af huset igen med store genstande. Bare lov mig at husk at tænke på brandsikkerheden, således at den lås (den der krøver nøgle fra indersiden) evt. efterlades ulåst når i er hjemme.

Besvaret
Er der overhovedet nogle indbrudstyve der bruger hoveddøren som adgangsvej? - med mindre altså at man bor i lejlighed, jeg tvivler... :D Men når nu du skal have monteret en ny lås, så vælg 2 låse istedet for bare 1 og husk at minimum en af disse helst skal kunne låses fra begge sider med nøgle. Hvis tyven er kommet ind gennem et vindue, så gør en nøglelåst hoveddør det svært for ham at komme ud af huset igen med store genstande. Bare lov mig at husk at tænke på brandsikkerheden, således at den lås (den der krøver nøgle fra indersiden) evt. efterlades ulåst når i er hjemme.
Man kan skam få låse me vrider deep kan låses med nøgle udefra således at vrideren ikke kan bruges indefra. Idag har vi låse der skal betjenes med nøgle. Dem skal vi have skiftet af sikkerheds mæssige årsager. Føler mig ikke tryg hvis nøglen en dag er væk og huset brænder.
Besvaret

Husk de skal være godkendte 2 låse på døren er altid godt, bare husk at før forsikringen godkender det her, skal de være monteret af en godkendt montør samt at der skal være dobbelt cylinder på ekstralåsen. Et godt råd er altid at høre hvad forsikringen kræver. Det er dumt at købe en masse dyre låse, for derefter at finde ud af at forsikringen forlangte noget andet. Køber du låsen i DK hedder hovedlåsen ASSA 8765 med sikkerhedscylinder 2611. Ekstralåsen hedder ASSA 8788 med sikkerhedscylindre 2612. Men husk: Godkendt montør. Låsesmeden

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...