Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har ovenstående model i kikkerten ved en evt flytning til malmø. Er der nogen som har erfaring med denne model.? Noget jeg skal være opmærksom på.? Vedligeholdelse, skavanger, ris og ros på netop denne model. På forhånd mange tak :-) Audi A6 3.0 TDI avant 07

Besvaret
BMW 530'er = Sporty Mercedes E320 = Komfort Audi A6 3,0 TDI = Boring, but big?
Hvorfor er det altid sådan, at når nogen spørger til én bil model, så kommer folk altid frem med andre bilmærker? De du skriver er jo dine personlige holdninger, jeg har selv andre holdninger, mens andre igen, har andre holdninger...
Guest Mogens
Besvaret
Hvorfor er det altid sådan, at når nogen spørger til én bil model, så kommer folk altid frem med andre bilmærker?
Fordi det kunne være, at manden ikke var opmærksom på, at der fandtes noget, som måske var bedre ;) Jeg fik iøvrigt min 1. BMW på den måde. Desværre var jeg i dén forbindelse ikke opmærksom på, at Alpina producerede en udgave af modellen. Det kom faktisk enormt bag på mig, at Alpina producerede diesel-biler - dét ku' I sgu godt ha' fortalt mig !! :D
Besvaret
Fordi det kunne være, at manden ikke var opmærksom på, at der fandtes noget, som måske var bedre ;) Jeg fik iøvrigt min 1. BMW på den måde. Desværre var jeg i dén forbindelse ikke opmærksom på, at Alpina producerede en udgave af modellen. Det kom faktisk enormt bag på mig, at Alpina producerede diesel-biler - dét ku' I sgu godt ha' fortalt mig !! :D
producerer alpina biler selv?
Besvaret

Jeg har haft én i 7-8 mdr. En 3,0TDI 06 (224 HK) avant med S-pakke. Har intet negativt at sige om den, bortset fra at jeg synes at motoren var lidt sløv - men kun fordi jeg er "bedre" vant. Fik den chippet hos ABT (hos Audi i Flensborg), og det hjalp gevaldigt på både performance og brændstoføkonomi. Men ikke nogle skavanker på min, og absolut en anbefalelsesværdig bil hvis du vil have en fornuftig kombination imellem pris, ydelse og komfort. Skulle jeg køre diesel igen, ville jeg måske nok hellere vælge en BMW 535D (sådan en havde jeg inden A6'eren)

Guest PeterK
Besvaret
Jeg har haft én i 7-8 mdr. En 3,0TDI 06 (224 HK) avant med S-pakke. Har intet negativt at sige om den, bortset fra at jeg synes at motoren var lidt sløv - men kun fordi jeg er "bedre" vant. Fik den chippet hos ABT (hos Audi i Flensborg), og det hjalp gevaldigt på både performance og brændstoføkonomi. Men ikke nogle skavanker på min, og absolut en anbefalelsesværdig bil hvis du vil have en fornuftig kombination imellem pris, ydelse og komfort. Skulle jeg køre diesel igen, ville jeg måske nok hellere vælge en BMW 535D (sådan en havde jeg inden A6'eren)
KLART 535d:thumbup: Og så er den let at sælge igen, imodsætning til langt de fleste biler!!
Besvaret
Imellem 8-10.000sek hos IF er et godt bud.... Dog er adressen i Malmö ret afgørende for hvad den kommer til at koste. Bliv ikke bange hvis den koster 20.000 istedet.....:)
Okay....regner med det bliver omkring annestad/bunkeflostrand jeg slår mig ned.
Guest Mogens
Besvaret
KLART 535d:thumbup: Og så er den let at sælge igen, imodsætning til langt de fleste biler!!
Har du solgt den allerede igen? :rolleye: :)
Guest PeterK
Besvaret
Har du solgt den allerede igen? :rolleye: :)
Havde den på Blocket i en uge og fik 3 seriøse henvendelser, men jeg fortrød.............Beholder den som pendlerbil. Har lige fået en A4 cab 3,0 til SPOTpris, jeg skal sole mig i de næste par mdr.:cool:
Guest Mogens
Besvaret
Havde den på Blocket i en uge og fik 3 seriøse henvendelser, men jeg fortrød.............
Hvad ville tabet i din ejertid andrage / km ?
Beholder den som pendlerbil. Har lige fået en A4 cab 3,0 til SPOTpris, jeg skal sole mig i de næste par mdr.:cool:
Jow jow - men blot en dusinvare IMO :rolleye::fight::laugh:
Guest PeterK
Besvaret
Hvad ville tabet i din ejertid andrage / km ? Jow jow - men blot en dusinvare IMO :rolleye::fight::laugh:
1: SEk 5000,- på 15000km (seriøst), MEN jeg fik den også utrolig billigt hos Förenade Bil som du måske husker! 2: HELT klart ja - men i en periode hvor jeg ikke kan finde en bil på markedet jeg MEGET hellere vil have end 535d touring, når plads/fart/økonomi er et must, så lever jeg fint med en A4 cab 3,0 som jeg nærmest fik foræret i sommermånederne:D MEN "självklart", den skal opgraderes til noget vildt når tiden passer!! Og desværre er Porsche ved at åbne ny afdeling ved Förenade Bil, hvor jeg ofte kommer...
Besvaret
Okay super duber.. Må man spørge hvad grunden var til du skiftet over til A4'eren.?
A6'eren var en Limo, og A4'eren er nu en Avant - det var egentlig den primære årsag. Jeg kan kun ud fra mine egne erfaringer med en 3.0 TDI med 225HK, sige at jeg var godt tilfreds med den. Den var driftssikker og jeg havde kun ét lille drilagtig problem med min højre zenon, som i perioder lyste lige ned i jorden, og det tog lidt over 3/4 år at få fundet fejlen, idét hver gang jeg var på et værksted så var det ikke noget galt. Det viste sig at være indstilmotoren til min højre zenon som i perioder stod af. På de tre år jeg havde A6'eren kørte jeg ~122.000 km uden nogen nævneværdige problemer (se ovenfor), og jeg købte den som fabriksny, så jeg havde selv kørt den til og derfor kendte dens 'historik'.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...