Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej alle den lille famile skal snart investere i bil nr. 2. Denne gang bliver det en lettere brugt en af slagsen. Har søgt lidt herinde men kan ikke rigtig finde nogen "brugt bil" tråd så spørgsmålet er: Hvad skal man især være OBS på? Er der nogen ting man bør være ekstra opmærksom på ved bilkøb i Sverige i forhold til i Danmark? Og hvordan med brugtvognsgaranti ved køb fra forhandler vs. køb fra privat?

Besvaret
Hej alle den lille famile skal snart investere i bil nr. 2. Denne gang bliver det en lettere brugt en af slagsen. Har søgt lidt herinde men kan ikke rigtig finde nogen "brugt bil" tråd så spørgsmålet er: Hvad skal man især være OBS på? Er der nogen ting man bør være ekstra opmærksom på ved bilkøb i Sverige i forhold til i Danmark? Og hvordan med brugtvognsgaranti ved køb fra forhandler vs. køb fra privat?
Der findes andre tråde herinde om emnet, men de gode råd er her http://www.bilar.konsumentverket.se/ Uanset om du køber privat eller hos forhandler kan det være en god ide at køre den til motormännen (FDM) og lade dem kigge bilen igennem. Det koster 1500 SEK og kan betale sig for "lettere brugte" biler :) Personligt vil jeg anbefale at købe af en forhandler, for der har du købeloven på din side i visse tilfælde.
Besvaret

Ja, jeg ved der er et hav af tråde om nye som brugte biler, men kunne ikke lige finde en ældre tråd omkring gode råd. Men jeg skal kigge på konsuntverket og se hvad jeg kan finde der. Tak :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...