Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Ælle Belle... Det var da dejligt at vide, for jeg var lige derude for at kigge på en bil. Var ikke interesseret i den alligevel, men rart at vide at der har været dårlige oplevelser førhen. UCARs havde solgt den bil samme dag jeg kørte derop. Det jo ikke deres skyld, det var bare mig der var uheldig :) Men tak for jeres input!

• 1 year later...
Besvaret

Der er tilsyneladende flere som har dårlige erfaringer med UCARS og jeg kan stille mig op i rækken. Glatte af helvede til, men når så bilen skulle leveres haltede det på adskillige fronter... Blandt andet skulle batteriet blev skiftes. Chefen kalder mekanikeren ud og siger på min opfordring at det skal være et originalt batteri. Men følger så ham med mekanikeren ind i garagen. Finder så jeg så efterfølgende ud af at alveredens elektroniske forstyrrelser skyldes, at de alligvel har sat et uoriginalt batteri i, som ikke er indstillet til systemet. Når jeg så brokker mig og dette og noget andet, så siger de, at det vil fixe det. Og betale min regning fra AUDI som havde tjekket fejlen. Men den anden fejl på bilen blev ikke fixet og regningen fra AUDI hørte jeg ikke mere itl. Siden da har de ikke svaret på mine henvendelser. Bestemt ikke tilfreds!!

Besvaret

Jeg har köbt ca 10 biler mens jeg har boet i Sverige og jeg köber KUN hos autoriserede forhandlere (BMW, Audi, MB, Porsche). Ja de er lidt dyrere, men ofte kan de pruttes ned i OK pris, men de gange der har väret noget galt, står man RIGTIG godt hvis man har köbt bilen det pågäldende sted. Jeg har 3 gange fået lavet kritiske fejl i 40-50.000 kroners klassen uden beregning og 2 af gangene var garantien udlöbet!! UCARS og de fleste andre "bilformidlere" som har et pänt ydre er jo bare brugtvognsforhandlere som har ansat et par mand til at vaske bilerne skinnende rene, så de fremträder päne. Det er RENT videreformidling, intet tjekkes rent teknisk!!! Det er bare köb/salg, köb/salg........ Alternativt köb en brugt hos en autoriseret i Tyskland MED EURO_GARANTI

Besvaret
Jeg har köbt ca 10 biler mens jeg har boet i Sverige og jeg köber KUN hos autoriserede forhandlere (BMW, Audi, MB, Porsche).
Af bitter erfaring kan jeg kun give dig ret. Handl med en autoriseret forhandler af bilmærket, og sørg for servicebogen i bilen er korrekt udfyldt. Så har du de bedste forudsætnigner for at komme godt afsted med din nye brugte bil...
Besvaret

Ahh der er så lige et par enkelte undtagelser, i hvert fald 2 i syd skåne - som ikke er aut. forhandlere men stadig giver rigtig god service, uanset hvad. Tror i selv ved hvem jeg tænker på her :-)

Besvaret
Ahh der er så lige et par enkelte undtagelser, i hvert fald 2 i syd skåne - som ikke er aut. forhandlere men stadig giver rigtig god service, uanset hvad. Tror i selv ved hvem jeg tænker på her :-)
Øh...skal vi nu også til at lege gætteleg? *g*
Besvaret

Køber man en brugt BMW hos BMW Malmø og kommer ud for noget skidt efterfølgende med bilen, er det jo let at køre ned til dem og skrige dem ind i hovedet:-) De vil i 98% af tilfældende fikse den omgående..........De har ingen andre at skyde skylden over på (en brugtvognsforhandler eller importbil mv.) Som sagt havde jeg problemer med 3 biler: BMW 535d hvor 2 turboer stod af Volvo XC90, olielækage hvor hele motoren skulle ud. MB ML 320: Defekt 4-hjulstræk Alle biler kostede brugt under 400.000sek hos forhandlerne og købt brugt hos respektive autoriseret forhandlere og var ca 3 år gamle.

Besvaret

Jeg handlede min første svenske bil hos UCARS. Det var en positiv oplevelse og ville ikke have noget imod at handle der igen. Bilen havde ikke fået billede på endnu da jeg kørte op for at se den, og det viste sig at den var nede for at blive lakeret. Men de spurgte om jeg ikke bare ville med ned til maleren og se på den. Det gjorde jeg så og her stod bilen og lignede noget der var løgn, med masser af stenslag, et par "åben dør" buler. (normalt ikke lige den bedste salgstaktik) De forklarede hvad der skulle laves osv og jeg tog en prøvetur. Vi aftalte at jeg skulle komme og se på den når den var færdig, og de ringede et par gange i for at følge op. efterfølgende fik jeg en total gennemgang af bilen og hvad det var blevet lavet, endnu en prøvetur og meget detaljeret gennemgang af garantivilkårene og hvad jeg kunne tilkøbe osv. Ja de virker da lidt "glatte" men det de leverede var i orden og levede op til forventingerne.

Besvaret
Husk at dobbelttjekke de ting du beder/betaler for at få lavet hos ham' date=' så du er sikker på det er gjort...[/quote'] Kan du ikke uddybe det lidt? Jeg har brugt ham en del gange men overvejende fin tilfredshed...
Besvaret
Kan du ikke uddybe det lidt? Jeg har brugt ham en del gange men overvejende fin tilfredshed...
Har en kammerat som afleverede sin bil deroppe, og som skulle have lavet en hel del ting på den.. Før det første var de mega lang tid om at lave den, selvom de havde alle delene... Vi snakker mere end en måned over tid... Derudover var der flere ting som han havde bedt om at få lavet, som han også havde betalt for at få lavet som ikke var gjort... Sidst, havde de ikke opdaget et par meget åbenlyse fejl på bilen som et flækket differentiale-ophæng og løse tårnlejer som han efterfølgende måtte få lavet andetsteds... Jeg har også altid haft en indtryk af Jarls som værende top kvalitet, men lige der tabte de sku en hel del...
Besvaret

Okay - ja det lyder bestemt ikke godt. Jeg har brugt dem en del til service, men også diverse andre (primært mekaniske) reparationer gennem tiden og har bestemt indtil nu været fint tilfreds både hvad service og pris angår. Til gengæld er det mit indtryk, at ved elektriske fejl er de ikke altid de skarpeste. Jeg har aldrig været ude for at jeg har betalt for ting de ikke havde udført.

Besvaret

Jeg har ikke fundet nogen endnu, desværre :( Men at foreslå at jeg starter med at skifte hoved-controller-enheden der styrer lys overalt i bilen fordi corner-funktionen i højre forlygte fejler virker bare ikke rigtigt. Slet ikke efter at have googlet problemet lidt, så er det med 95% sandsynlighed motoren i lygtehuset der styrer kurvelyset der er defekt. Man kan så desværre ikke bare skifte motoren, det er hele lygte der skal skiftes... Så en eller anden dag når jeg bliver træt af den der.. *plinnnng* "check-control: conoring lights fail" besked finder jeg nok en ny højrelygte på ebay :)

Besvaret
Jeg har ikke fundet nogen endnu, desværre :(
Hva med Paulssons Bil (BMW) i Helsingborg vedr. el-fejlene? Jeg har ingen tiltro til Förenade Bil i Malmö - dels læser man jo negativt om dem hérinde, og dels dømte de min bilnøgle som værende helt ok, selvom batteriet var defekt (min test af dem). De har ellers importørens tekniske guru siddende på kontoret...
Besvaret

Jeg har ikke prøvet dem - Paulssons - måske de er bedre til at "ramme rigtigt" i førte hug. Förenade Bil har jeg haft prøvet på en anden fejl der var - det var mildt sagt heller ikke den mest imponerende og gnidningsfri fejlsøgnings proces. De var derimod faktisk generelt imødekommende og servicemindede vil jeg sige. De er dog for dyre syntes jeg, almindelig olieservice, bremseservice osv er bare - ja - for dyre i forhold til eksempelvis Jarls.

Besvaret
Förenade Bil har jeg haft prøvet på en anden fejl der var - det var mildt sagt heller ikke den mest imponerende og gnidningsfri fejlsøgnings proces.
Husker bl.a. en ældre historie omkring För(s)enade Bil, postet af en bruger herinde (han kan selv stå frem igen, hvis han lyster) Han havde sin M3 ude til, vistnok, noget iPod-interface installation, som de formåede at kage op i flere gange. Og den ene af gangene han var derude og skulle hente sin bil, så kommer den kold ud af værkstedet for nærmest fulde omdrejninger rundt om hjørnet, med en lærling bag rattet. Mener at der blev talt om grumt humør og "tæt på slagtning". :laugh: Tilsyneladende er de bare ikke begavet med ret meget tankevirksomhed derude. ...og jeg som påtænker en lettere brugt bimmer *hmm*

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...