Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej alle, Jeg er blevet godt og grundigt snydt.. Købte mig en brugt iphone 3g via internettet(den blå avis) i Danmark. Han lovede at den var oplåst og virkede fint.. Perfekt jeg køber den, men den er ikke oplåst.. ØV.. Den var endda også opdateret så man ikke kunne software oplåse den så hvad gør man så.. Jo man ringer til Telia og håber den ikke er stjålet. Det var den så ikke og den bliver låst op... Troede jeg.. Nu står jeg med en telefon der ikke kan ringe ud eller modtage opkald, men jeg kan sende sms'er. Jeg har selvfølgelig forsøgt at kontakte sælger, men det nummer jeg havde eksisterer ikke mere, og det jeg kan finde ham under på internettet eksisterer heller ikke!! Er der nogen her der har en kontakt hos Telia/i en telia butik da jeg får svært ved at få den lavet(tror nemlig det er en hardware fejl) hos Telia uden den originale kvittering. Men den er som sagt ikke stjålet men det er en hardware fejl efter hvad jeg har kunne læse mig til på nettet. Jeg har ledt overalt, forsøgt alt, men ringe.. det får jeg sgu ikke lov til.. Suk.. at der kan findes så uærlige mennesker.

Besvaret

Har du prøvet at sætte den til din PC/Mac og lave en fuld restore fra iTunes. Det plejer at løse det meste, medmindre, -som du selv er inde på - at det er en hardware fejl. Ellers lan du prøve at se om du kan få Apple til at fixe den, ved at ringe til deres Tech Support (70201007).

Besvaret

Jeg har prøvet at lave MAAANGE restores og gendannelser og intet har hjulpet.. jeg har også prøvet med diverse pwns og hvad det ellers hedder.. Intet virker.. Ang. Telia er det næstsidste forsøg om en times tid.. håber de vil.. Ellers må jeg ringe til Tech supporten og høre hvad pokker jeg gør..

Besvaret

Bummer - men hvis Telia ville låse den op for dig, må de jo have noget dokumentation på den. De plejer at være helt hysteriske med at følge deres 6. mnd regel ?

Besvaret

Telia vil ikke lave den uden kvittering. Grund: de sender dem til tredje part som bon'er apple og det kan de kun med kvittering.. Dog sendte han en mail rundt til alle forretninger for at se om nogen svarer at de har en kvittering på det IMEI nummer.. Forsøgte at ringe til det nummer TDC gav mig, men den ringer bare, ingen svarer eller noget.. Shit det er besværligt det her..

Besvaret

Jeg går ud fra at du forsøger at kører yellowsnow på den for at unlocke den? Kan du beskrive fejlen, evt. hvilken modem-driverversion du har? Derudover så kan jeg fortælle, at såfremt du har en ny Unibody Macbook eller Macbook Pro, så har Apple lagt en lille device ind som gør at det p.t. er umuligt at unlocke telefonen på disse. Det skal ske med en gammel mac eller en pc. Kom med lidt info, så kan det jo være at det kan lade sig gøre alligevel.

Besvaret
Jeg går ud fra at du forsøger at kører yellowsnow på den for at unlocke den? Kan du beskrive fejlen, evt. hvilken modem-driverversion du har? Derudover så kan jeg fortælle, at såfremt du har en ny Unibody Macbook eller Macbook Pro, så har Apple lagt en lille device ind som gør at det p.t. er umuligt at unlocke telefonen på disse. Det skal ske med en gammel mac eller en pc. Kom med lidt info, så kan det jo være at det kan lade sig gøre alligevel.
Som jeg skrev øverst i første post så har jeg fået den unlocked.. Det er sket ved Telia's hjælp.. så det er ikke det der er problemet.. Det er simpelthen netdelen den er gal med.. Den kan godt sende og modtage sms'er og gå på internet. Men ringe, det kan den ikke.. fanme godt med en telefon der virker til det den er lavet til...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...