Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har i dag internet via Tele2, men overvejer at opsige abonnementet og udskifte det med mobilt internet fra 3. Jeg har i øjeblikket en 8 mb linie til sek. 349,- pr. md. Er der nogle ulemper ved udelukkende at bruge mobilt internet? Det skal lige siges at det efterhånden er sjældent at jeg downloader store filer m.v. Grunden til at jeg har valgt 3 er jo at man kan bruge pc`en i DK til samme pris som i Sverige. Hvordan er minipc`erne til at se film på ovs.? Jeg har stået og pillet ved forskellige modeller i butikkerne men skærmen virker jo temmelig lille når man er vant til en 20" tommer skærm hjemme.

Besvaret
En stor ulempe med kun at køre mobilt' date=' er at du kun må downloade 20Gb pr måned.[/quote']Dén begrænsning er jeg ikke bekendt med. Har du et link? (Jeg har et 3 erhvervs-abb...måske derfor?)
Besvaret

Well - jeg har et Svensk 3 mobil-abb til 199,-SEK om måneden, og det er ubegrænset i trafik - uanset om jeg er på via den danske eller svenske 3 forbindelse - så heller ingen begrænsninger der !?

Besvaret

Det står ikke umiddelbart på deres hjemmeside. Men det står med småt i kontrakten (i hvert fald den jeg fik i går) Dansk 3 pratiserer så at skrue hastigheden ned til 256kb når grænsen er nået

Besvaret

Sakset fra tre.se :)

Det finns en hastighetsbegränsning för dig som använder mer än 20 GB per månad. Din hastighet kommer då att strypas till 200 kbit/s. Hur mycket är 20 GB? Med 20 GB kan du ladda ner cirka 4000 MP3-låtar eller titta på SVT Play i cirka 55 timmar eller ladda ner 15 filmer med VHS-kvalitet. Du återfår normal hastighet första dagen i varje månad.
Besvaret
Men hvor stabil er forbindelsen via 3? Ifgl. 3´s hjemmeside skal der være god dækning i hele regionen? Men hvordan er det i praksis?
Det er op og ned, for at sige det pænt. Deres reklamerede hastigheder er teoretiske max-hastigheder - på en god dag med rygvind, hjælpemotor og hjemve :o Det virker - men ikke specielt stabilt, når man begynder at bevæge sig lidt rundt.
Besvaret

Ser da meget nice ud :th2: Ice bredbånd D10 ICE BREDBÅND er et løbende månedsabonnement med frit forbrug i Danmark, Sverige og Norge. Til vands og til lands, på landet, i naturen, på vejen og i hjemmet.

Besvaret
Ser da meget nice ud :th2: Ice bredbånd D10 ICE BREDBÅND er et løbende månedsabonnement med frit forbrug i Danmark, Sverige og Norge. Til vands og til lands, på landet, i naturen, på vejen og i hjemmet.
Ja, jeg har haft abonnement hos dem i flere år - bruger det både i DK, S og N. De har den store fordel, at de især dækker langt ude på landet og i fjeldet og nu iøvrigt også på vandet! De er desværre meget lidt kendt, men kan anbefales. De ca. 1,5-2 Mbit er OK, især i ferierne hvor jeg bruger det.
Besvaret
Ja, jeg har haft abonnement hos dem i flere år - bruger det både i DK, S og N. De har den store fordel, at de især dækker langt ude på landet og i fjeldet og nu iøvrigt også på vandet! De er desværre meget lidt kendt, men kan anbefales. De ca. 1,5-2 Mbit er OK, især i ferierne hvor jeg bruger det.
Det er det dejlige ved at de bruger de gamle NMT frekvenser til det - de har en dejlig lang rækkevidde fra sendemasten :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...