Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
MontaVista Linux 6... boot up process på 1 sekund -l_DSZe8_F8
Ja - men har du set hvad det Linux system bruges til? Det er jo heller ikke svært at tage en Windows CE enhed og få den til at boote super-hurtigt...
  • Svar 228
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

nyt styre system fra windows

Ja - men har du set hvad det Linux system bruges til? Det er jo heller ikke svært at tage en Windows CE enhed og få den til at boote super-hurtigt...
for nogle år siden var der en Microsoft udvikler der sagde, at de vil udvikle en mere stabilt og sikker system, bestående af : Windows CE Windows Me Windows NT og det er muligt at det lykkes dem at udvikle sådan en system... men den kom aldrig frem i lyset pga dens navn... CE-ME-NT..... :lol:
Besvaret
Fedt at åbne for SSH connections via sin internetforbindelse - mage til sikkerhedshul ;)
WTF? :confused: Det bliver vist næppe mere sikkert end med SSH, hvis du samtidig både deploy'er fornuftige ACLs og krav om (non-passphraseless!) ssh keys. :rolleyes:
Besvaret
WTF? :confused: Det bliver vist næppe mere sikkert end med SSH' date=' hvis du samtidig både deploy'er fornuftige ACLs og krav om (non-passphraseless!) ssh keys. :rolleyes:[/quote'] lige mine ord, nåede ikke give respons... man skal være hurtig her... hehe
Besvaret
WTF? :confused: Det bliver vist næppe mere sikkert end med SSH' date=' hvis du samtidig både deploy'er fornuftige ACLs og krav om (non-passphraseless!) ssh keys. :rolleyes:[/quote'] Ja - men uanset om du bruger adgangskoder og access control lists ændrer det jo ikke ved at en eventuel angriber kan komme ind helt ind til din maskine uden problemer... At der så skal foretages et eller andet for at komme forbi eventuelle sikkerhedsforanstaltninger på selve maskinen er jo noget andet, du er jo ved maskinen og har derfor per definition nemmere ved at foretage dig noget...
Besvaret
wrong.......
Forkert formuleret, ved godt du kan sætte restriktioner på hvem som kan validere sig til maskinen... men du får muligheden for at tale med den, dvs. der foreligger en mulighed for at bryde ind...
Besvaret
Yessir :)
Jeg troede, det var underforstået, at useriøsiteten primært kom fra MS-lejren - foranledet af manglende kenskab til nogle af de ting, der i tråden diskuteres. ;)
Vi bliver nok aldrig enige om det - andet end at være enige om at være uenige :D
Lige for at opsummere: Hvor er vi som sådan uenige? Jeg kan hurtigt opsummere mine standpunkter fra tråden her, og så kan du jo svare tilbage, hvis du virkeligt stadig er uenig i disse punkter: - der findes gode muligheder for kommerciel linux-support - en linux-boottime-besparelse på 60% eller mere (i forhold til i dag) er opnåelig uden at gå specielt meget på kompromis ift. brugeroplevelsen - linux kan være svært at installere, hvis man render ind i hardware-kompatibilitetsproblemer - windows kan være svært at installere, hvis man render ind i hardware-kompatibilitetsproblemer - FOSS-verdenen er mere åbne omkring sikkerhedshuller og er generelt (meget) hurtigere til at fikse dem end MS - windows er for dig - linux/solaris/aix er for mig - du er nørd - jeg er supernørd fik jeg det hele med? :)
Besvaret
tillad mig at uddybe: jeg refererede til stateful firewalling foran kassen' date=' der har ssh lyttende på et public iface[/quote'] Det var lige præcis den info jeg savnede, jeg troede du ville lave ACL på selve maskinen - og smider man sådan en boks foran laver man højere sikkerhed, så der er vi enige :)
Besvaret
Jeg troede, det var underforstået, at useriøsiteten primært kom fra MS-lejren - foranledet af manglende kenskab til nogle af de ting, der i tråden diskuteres. ;) Lige for at opsummere: Hvor er vi som sådan uenige? Jeg kan hurtigt opsummere mine standpunkter fra tråden her, og så kan du jo svare tilbage, hvis du virkeligt stadig er uenig i disse punkter: - der findes gode muligheder for kommerciel linux-support - en linux-boottime-besparelse på 60% eller mere (i forhold til i dag) er opnåelig uden at gå specielt meget på kompromis ift. brugeroplevelsen - linux kan være svært at installere, hvis man render ind i hardware-kompatibilitetsproblemer - windows kan være svært at installere, hvis man render ind i hardware-kompatibilitetsproblemer - FOSS-verdenen er mere åbne omkring sikkerhedshuller og er generelt (meget) hurtigere til at fikse dem end MS - windows er for dig - linux/solaris/aix er for mig - du er nørd - jeg er supernørd fik jeg det hele med? :)
Vi har nok alle vores fordomme om modparten ;) Men for at kommentere til din liste: - Kommerciel Linux support er tilgængelig såfremt du har købt en Linux distribution fra en anerkendt producent, Red Hat, Novell, HP, IBM m.fl. Men i min verden forsvinder noget af idéen så også ved Linux da man jo så lige så godt kunne købe noget fra Microsoft. - Boot-tid på Linux kan sagtens reduceres, det er vi ikke uenige om. Men det må ske på bekostning af noget. - Open Source er i sin natur nok hurtigere til at rette huller, grundet antallet af udviklere. Om de er mere åbne eller ej omkring har jeg ihvertfald ikke basis for at udtale mig om da jeg ikke kender nogen folk som selv har udviklet linux distributioner og derfor kan udtale sig om deres velvillighed. Samme gælder for MS. Min betragtning omkring Linux er at det har sin berettigelse. Ellers ville det ikke eksistere som system. Men for de brede masser og de virksomheder jeg kommer hos (lige fra små virksomheder op til nogle af de største i DK) er anvendeligheden begrænsede til special-opgaver. Jeg er åben overfor at blive modbevist, men det har jeg lavet en helt anden tråd til: http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=17494
Besvaret
Vi har nok alle vores fordomme om modparten ;) Men for at kommentere til din liste: - Kommerciel Linux support er tilgængelig såfremt du har købt en Linux distribution fra en anerkendt producent, Red Hat, Novell, HP, IBM m.fl. Men i min verden forsvinder noget af idéen så også ved Linux da man jo så lige så godt kunne købe noget fra Microsoft. - Boot-tid på Linux kan sagtens reduceres, det er vi ikke uenige om. Men det må ske på bekostning af noget. - Open Source er i sin natur nok hurtigere til at rette huller, grundet antallet af udviklere. Om de er mere åbne eller ej omkring har jeg ihvertfald ikke basis for at udtale mig om da jeg ikke kender nogen folk som selv har udviklet linux distributioner og derfor kan udtale sig om deres velvillighed. Samme gælder for MS. Min betragtning omkring Linux er at det har sin berettigelse. Ellers ville det ikke eksistere som system. Men for de brede masser og de virksomheder jeg kommer hos (lige fra små virksomheder op til nogle af de største i DK) er anvendeligheden begrænsede til special-opgaver. Jeg er åben overfor at blive modbevist, men det har jeg lavet en helt anden tråd til: http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=17494
Her er vi så ganske uenig. Hvorfor skal noget af idéen med Linux forsvinde fordi du køber produktet og dermed support hos RedHat, IBM eller lignende? Linux eller Open Source er ikke lig med gratis. Kan fortælle fra min egen verden at siden jeg har installeret Ubuntu hos min mor har jeg ikke hørt et kvæk vedr. problemer. Med XP var der konstant problemer enten af brugsmæssig type eller noget som ikke virkede. Og at Linux ikke anvendes i virksomheder, må være som desktop da som server er den efterhånden ganske udbredt.
Besvaret
Her er vi så ganske uenig. Hvorfor skal noget af idéen med Linux forsvinde fordi du køber produktet og dermed support hos RedHat, IBM eller lignende? Linux eller Open Source er ikke lig med gratis. Kan fortælle fra min egen verden at siden jeg har installeret Ubuntu hos min mor har jeg ikke hørt et kvæk vedr. problemer. Med XP var der konstant problemer enten af brugsmæssig type eller noget som ikke virkede. Og at Linux ikke anvendes i virksomheder, må være som desktop da som server er den efterhånden ganske udbredt.
Linux er som jeg siger ovenfor ikke ubrugelig som produkt, det har nogle styrker hvor andre har svært ved at følge med. Men det er stadig kun anvendelig på visse områder, jeg har ingen steder steder set hvor hele platformen er drevet på Linux pånær f.eks. webhoteller eller dns udbydere. Men det er jo heller ikke en komplet platform, men bare en masse af det samme. Den diversitet der kræves for at drive en komplet platform idag med alt hvad det stiller af krav har jeg endnu ikke set en Linux distribution kunne møde.
Besvaret
Linux er som jeg siger ovenfor ikke ubrugelig som produkt, det har nogle styrker hvor andre har svært ved at følge med. Men det er stadig kun anvendelig på visse områder, jeg har ingen steder steder set hvor hele platformen er drevet på Linux pånær f.eks. webhoteller eller dns udbydere. Men det er jo heller ikke en komplet platform, men bare en masse af det samme. Den diversitet der kræves for at drive en komplet platform idag med alt hvad det stiller af krav har jeg endnu ikke set en Linux distribution kunne møde.
Naurligvis er det muligt. Bare spørg byen Largo i Florida (eller München, men de er kun lige begyndt). Bevares, så astronomiske migrationer som disse vil altid gemme på enkelte legacy Windows-applikationer (og sikkert DOS-apps ligeså :rolleyes:) i nogle kontorhjørner, som enkelte bruger, og disse vil det næppe give mening at kaste sig over at få porteret. Den slags programmer har det med at overleve til evig tid, for ingen ved noget om dem (udviklingsmæssigt), og ingen ønsker at vide noget om dem. Så de lever videre i deres nuværende form.
Besvaret
Naurligvis er det muligt. Bare spørg byen Largo i Florida (eller München' date=' men de er kun lige begyndt). Bevares, så astronomiske migrationer som disse vil altid gemme på enkelte legacy Windows-applikationer (og sikkert DOS-apps ligeså :rolleyes:) i nogle kontorhjørner, som enkelte bruger, og disse vil det næppe give mening at kaste sig over at få porteret. Den slags programmer har det med at overleve til evig tid, for ingen ved noget om dem (udviklingsmæssigt), og ingen ønsker at vide noget om dem. Så de lever videre i deres nuværende form.[/quote'] Har du eksempler på distributioner som kan anvendes i en virksomhed i dagens danmark med alt hvad det indebærer af e-mail, OS deployment, applikations-udrulning, bruger-styring, virtualiseringsplatform, high availability ressourcer, fjern-adgang for brugere mm.? Og som er vel-dokumenteret og ikke kræver den store ingeniør-eksamen udi den tekst-baserede shell som Linux er verdenskendt for :) Og spørgsmålet er af ren nysgerrighed, ikke et krav om bevisførelse :D
Besvaret
...legacy Windows-applikationer (og sikkert DOS-apps ligeså :rolleyes:)...
Åh ja... DOS applikationer kan man rent faktisk støde på mange forskellige steder... Har et par kunder som nægter at skrotte deres regnskabsprogrammer som kører DOS fordi de næsten kan programmet i søvne, og kan lave alle mulige (og umulige) tricks med det... Sikert handy når man er revisor :D Men mage til fastgroethed skal man lede længe efter :laugh:
Besvaret
Det er altid hyggeligt med religionskrige :) (AMD vs. Intel' date=' ATI vs. nVidia, Linux vs. Windows) :)[/quote'] Der er ikke noget som et par gode fordomme postuleret korrekt der kan få modpartens lejr op af stolene :laugh:
Besvaret
Har du eksempler på distributioner som kan anvendes i en virksomhed i dagens danmark med alt hvad det indebærer af e-mail' date=' OS deployment, applikations-udrulning, bruger-styring, virtualiseringsplatform, high availability ressourcer, fjern-adgang for brugere mm.? Og som er vel-dokumenteret [b']og ikke kræver den store ingeniør-eksamen udi den tekst-baserede shell som Linux er verdenskendt for :) Og spørgsmålet er af ren nysgerrighed, ikke et krav om bevisførelse :D
Hvis det ikke lige var for den sidste del (markeret med fed), ville mit svar have været "ja, klart!". :) I stedet bliver jeg nødt til at svare "nej". Eller rettere: Jeg tror det ikke.
Besvaret

ingen driver ingen windows....

Den er da rent faktisk mindre frusterende - for der bliver givet valgmuligheder til at løse det...
hvad så hvis du ikke har driver ? så er du F!#%&. Uden driver No Windows...
Standard-fejl - størst sandsynlighed = manglende SATA-driver.
det ved jeg da godt... men du kan ikke installere windows hvis du mangler dette...
.....Gør det en del nemmere at ha' med at gøre.... :)
ja hvis man har software som understøtter...
.... fik ved en frisk Ubuntu installation... og jeg har nu for at være fair prøvet at køre installationen igen... Og downloadet mediet igen fra en anden kilde blot for at sikre mig der ikke var fejl i det... Samme fejl...
er du sikkert på du bruger en distro som er beregnet til din maskine... prøv finde ud af hvilken hardware du har....
Besvaret
hvad så hvis du ikke har driver ? så er du F!#%&. Uden driver No Windows...
Ikke korrekt....De kan køre i Compatibilitets mode og derved kan du inst. Windows uden problemer....
det ved jeg da godt... men du kan ikke installere windows hvis du mangler dette...
Jo....
er du sikkert på du bruger en distro som er beregnet til din maskine... prøv finde ud af hvilken hardware du har....
Burde slet ikke være nødvendigt at tænke på .....

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...