Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Ja - men de yder jo kun supporten såfremt de er OEM på produktet...?
Begge dele, en det er jo unægteligt lidt svært ikke at være OEM på noget af det, jævnfør udviklingsmodellen for rigtigt mange FOSS-projekter. Men tag nu IBM for eksempel. IBM har flere end 600 udviklere tilknyttet flere end 100 FOSS-projekter (inkl. linux kernel development). HP er ligeledes rigtigt godt med, og det samme er Intel (både med linux kernel development og andet).
  • Svar 228
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
antivirus antispam anti.. anti....anti...anti... brændeprogramer... browser... mailklienter ...musikprogrammer...musikafspiler... divx...hov MP kan ikke afspile fomattet vob filer MediaPlayer kan ikke afspille formattet... flash...er ikke installeret.... java er ikke installeret... hov hov hvor er det du henter alt til windows ? fra microsoft ?
Microsoft Forefront - antivirus Windows Mail - mailklient Windows Media Player - musikafspiller Internet Explorer - browser Brænder-program følger med i Windows... Java virtual machine følger med... Du kan altid finde et eller andet obskurt som ikke er med
Besvaret

Uha nu bliver du harm..... Vi taler styresystemer nu ikke??? Hugger du på en linux distro som Ubuntu er du faktisk mere låst til den distro end du er på Windows.....;) Og anti er bare et udtryk....Ligesom antiterrorkorps......:D

antivirus antispam anti.. anti....anti...anti... brændeprogramer... browser... mailklienter ...musikprogrammer...musikafspiler... divx...hov MP kan ikke afspile fomattet vob filer MediaPlayer kan ikke afspille formattet... flash...er ikke installeret.... java er ikke installeret... hov hov hvor er det du henter alt til windows ? fra microsoft ?
Besvaret
Nu snakker vi Windows ikke??? Nu snakker vi ikke Adobe vel??;)
...De skal kun henvende sig ét sted. Ikke hente hér' date=' dér og allevegne fra.....[/quote'] nu skrev du selv alt kan hentes fra et sted... så henter man det fra nettet... nu kan gimp køre på alle desktop linux versioner jeg kan ikke gøre så meget for at folk er så forkelige og vil vælge en distro som passer dem bedst...
Besvaret
..... Java virtual machine følger med...
nu er MS JAVA VIRTUAL MACHINE : :fight: DØD ...af hensyn til kunderne - kunne leve videre ind til 30. juni 2009. Og nu er dommen eksekveret. Onsdag udløb Microsofts licens Licens hos SUN »Vi opfordrer vore kunder til at holde sig informeret om forældet software og at bevæge sig væk fra MSJVM inden for overskuelig fremtid,« skriver Microsoft på sin hjemmeside. Microsoft henviser til Java Runtime Environment (JRE) som en løsning, der kan erstatte MSJVM, skønt firmaet understreger, at de ikke står inde for hverken sikkerhed eller pålidelighed af JRE.
Besvaret
nu er MS JAVA VIRTUAL MACHINE : :fight: DØD ...af hensyn til kunderne - kunne leve videre ind til 30. juni 2009. Og nu er dommen eksekveret. Onsdag udløb Microsofts licens Licens hos SUN »Vi opfordrer vore kunder til at holde sig informeret om forældet software og at bevæge sig væk fra MSJVM inden for overskuelig fremtid,« skriver Microsoft på sin hjemmeside. Microsoft henviser til Java Runtime Environment (JRE) som en løsning, der kan erstatte MSJVM, skønt firmaet understreger, at de ikke står inde for hverken sikkerhed eller pålidelighed af JRE.
Ok - den bulletin fra MS er fløjet under min radar, det var så min fejl :D
Besvaret
Rigtige "drenge" har vel det hele... Både PS3' date=' Xbox 360 og Wii ;)[/quote'] Kan forstå både PS3 og Wii, men hvad skal man med en Xbox 360, når man har en PS3 eller omvendt.
Besvaret
Må jeg spørge om hvorfor købe en XBOX? Er XBOX ikke mest til hardcore gamers som spiller meget online?
Kalder du mig softcore gamer, der kun spiller sjældent? :fight: Men jo, det er jo nok ikke helt ved siden af. :) Min gamle PS2 har jeg heller ikke brugt i flere år (hvis vi lige ser bort fra et par pinlige sceancer med Singstar og en kæp i øret :laugh:). En kollega fik mig dog overbevist om, at vi skulle spille noget, der hedder Gears of War 2 sammen online, og så var der jo ikke andet for end at tage et smut i Elgiganten og handle. :) Quantum of Solace fulgte med Xbox'en. Spillede en halv time i går aftes. Sh*t hvor har jeg svært ved at navigere rundt uden et traditionelt tastatur og tilhørende mus. Men det er helt fedt at spille på den store skærm i stuen med surround.
Besvaret
Vi taler styresystemer nu ikke???
Nej, operativsystemer. :tongue2: Well, jeg har i denne tråd tænkt i baner af platform vs platform. Hvis vi skal snakke operativsystemer, hvor "starter" og "slutter" disse så (der skal nok være delte meninger om dette :))? 'Linux' er forresten slet ikke et operativsystem. ;)
Hugger du på en linux distro som Ubuntu er du faktisk mere låst til den distro end du er på Windows.....
Jeg er ikke helt sikker på, jeg forstår ovenstående. :confused:
Besvaret

Ubuntu: Vi vil boote på 10 sekunder: Ubuntu: Vi vil boote på 10 sekunder: 25 sekunders opstartstid er for meget – i 2010 skal Ubuntu bruge under 10 sekunder på at starte, siger firmaet bag den populære Linux-distribution. Den hurtige opstart skal gøre netbook-ejere vilde med Linux siger ubuntu udvikler

Besvaret
Forza Motorsport 2 findes kun til Xbox 360 :cool:
De må altså godt lige inkludere Sturup og Knutstorp i den kommende 3'er. Jeg kunne i hvert fald ikke lige se banerne nævnt i produktbeskrivelsen af Forza 2.
Besvaret
Hvis vi skal snakke operativsystemer' date=' hvor "starter" og "slutter" disse så (der skal nok være delte meninger om dette)?[/quote'] Apropos netop dette, så er det umådeligt tomhjernet, når selv store velrespekterede virksomheder som f.eks. Gartner Group kan finde på at sammenligne antallet af sikkerhedsopdateringer (anno XXXX) til Windows versus "Linux". Det gør de nemlig ved at holde antallet af security bulletins fra Microsoft op mod antallet af security bulletins fra f.eks. Red Hat. Og hvad er der så lige galt med dette billede, spørger I? Jovist, Windows defineres af Gartner til at være det content, der lader sig installere fra eksempelvis en Windows XP Home Edition. Fair nok (sådan da). Derefter gør man så præcis det samme med Red Hat version X, hvor man laver en fuld installation fra alle 4 DVD'ere, og således installerer 10.000 programmer. Go'daw du. :rolleye::lol: Skal sammenligningen derimod give mening, skal Gartner efter installationen af Windows i gang med at installere stort set al tænkelig software tilgængelig til Windows XP. Derefter skal de så lægge skylden på Microsoft, når der opdages et hul i Adobe Acrobat Reader eller Photoshop. :rolleye: Det er faktisk præcis, sådan de gør det for Red Hat'ens vedkommende, hvis der eksempel viser sig et sikkerhedshul i f.eks. Gimp. :rolleye:
Besvaret
Ubuntu: Vi vil boote på 10 sekunder: 25 sekunders opstartstid er for meget – i 2010 skal Ubuntu bruge under 10 sekunder på at starte, siger firmaet bag den populære Linux-distribution. Den hurtige opstart skal gøre netbook-ejere vilde med Linux siger ubuntu udvikler
Og det opnår man ved at lade visse ting vente med at starte til brugeren er præsenteret for en shell :) Enten skal du skrotte noget, eller også skal skal ovenstående metode anvendes... Ren optimering af nuværende system til omkring 60% hurtigere opstartstid tror jeg simpelthen ikke på...
Besvaret
Og det opnår man ved at lade visse ting vente med at starte til brugeren er præsenteret for en shell :) Enten skal du skrotte noget, eller også skal skal ovenstående metode anvendes... Ren optimering af nuværende system til omkring 60% hurtigere opstartstid tror jeg simpelthen ikke på...
Klart at der skal skrottes lidt her og der, men der er også rig mulighed for det, uden at det vil berøre 95% af brugerne, idet dagens distributioner tager højde for ALVERDENS mulige kombinationer af det ene og det andet, så enhver bruger med selv de mest mærkelige ønsker til filsystem og gud ved hvad imødekommes. Fleksibiliteten er utrolig, men man kan sige, at bootprocessen i sin nuværende form lider under det. Ikke at det rører de fleste - vi booter jo kun efter et strømsvigt. :cool: De seneste år har der været utroligt meget fokus på mulighederne for at optimere bootprocessen, og man er med forskellige metoder nået ret langt. Jeg er næsten ved at tro, at dine omtalte 60% ligger inden for rammerne for, hvad der er muligt, og det uden at "snyde" voldsomt sådan som Windows gør det ved at præsentere brugeren for en desktop 100 år inden systemet faktisk er responsivt.
Besvaret
Ubuntu: Vi vil boote på 10 sekunder: 25 sekunders opstartstid er for meget – i 2010 skal Ubuntu bruge under 10 sekunder på at starte, siger firmaet bag den populære Linux-distribution. Den hurtige opstart skal gøre netbook-ejere vilde med Linux siger ubuntu udvikler
Er det fordi, Ubuntu skal til at genstarte så meget i fremtiden, at man har så meget fokus på dette? :fight::D
Besvaret

LPC: Booting Linux in five seconds "At the Linux Plumbers Conference Thursday, Arjan van de Ven, Linux developer at Intel and author of PowerTOP, and Auke Kok, another Linux developer at Intel's Open Source Technology Center, demonstrated a Linux system booting in five seconds. The hardware was an Asus EEE PC, which has solid-state storage, and the two developers beat the five second mark with two software loads: one modified Fedora and one modified Moblin. They had to hold up the EEE PC for the audience, since the time required to finish booting was less than the time needed for the projector to sync. :D How did they do it? Arjan said it starts with the right attitude. "It's not about booting faster, it's about booting in 5 seconds." Instead of saving a second here and there, set a time budget for the whole system, and make each step of the boot finish in its allotted time. And no cheating. "Done booting means CPU and disk idle," Arjan said. No fair putting up the desktop while still starting services behind the scenes. (An audience member pointed out that Microsoft does this.) The "done booting" time did not include bringing up the network, but did include starting NetworkManager. A system with a conventional hard disk will have to take longer to start up: Arjan said he has run the same load on a ThinkPad and achieved a 10-second boot time. The kernel gets one second to start, including all modules. "Early boot" including init scripts and background tasks, gets another second. X gets another second, and the desktop environment gets two." Så der er ikke engang tale 5 sekunder for at få en simpel shell prompt ;) vi snakker gui desktop (XFCE). Pretty impressive. :cool:

Besvaret
Klart at der skal skrottes lidt her og der, men der er også rig mulighed for det, uden at det vil berøre 95% af brugerne, idet dagens distributioner tager højde for ALVERDENS mulige kombinationer af det ene og det andet, så enhver bruger med selv de mest mærkelige ønsker til filsystem og gud ved hvad imødekommes. Fleksibiliteten er utrolig, men man kan sige, at bootprocessen i sin nuværende form lider under det. Ikke at det rører de fleste - vi booter jo kun efter et strømsvigt. :cool: De seneste år har der været utroligt meget fokus på mulighederne for at optimere bootprocessen, og man er med forskellige metoder nået ret langt. Jeg er næsten ved at tro, at dine omtalte 60% ligger inden for rammerne for, hvad der er muligt, og det uden at "snyde" voldsomt sådan som Windows gør det ved at præsentere brugeren for en desktop 100 år inden systemet faktisk er responsivt.
Det er jo lige præcis det - enten "snyder" man eller også skrotter man ting... Sidstnævnte er ikke en mulighed i Windows verdenen da kompatibiliteten og brugervenligheden skal bevares for stort set enhver pris...
Besvaret
LPC: Booting Linux in five seconds "At the Linux Plumbers Conference Thursday, Arjan van de Ven, Linux developer at Intel and author of PowerTOP, and Auke Kok, another Linux developer at Intel's Open Source Technology Center, demonstrated a Linux system booting in five seconds. The hardware was an Asus EEE PC, which has solid-state storage, and the two developers beat the five second mark with two software loads: one modified Fedora and one modified Moblin. They had to hold up the EEE PC for the audience, since the time required to finish booting was less than the time needed for the projector to sync. :D How did they do it? Arjan said it starts with the right attitude. "It's not about booting faster, it's about booting in 5 seconds." Instead of saving a second here and there, set a time budget for the whole system, and make each step of the boot finish in its allotted time. And no cheating. "Done booting means CPU and disk idle," Arjan said. No fair putting up the desktop while still starting services behind the scenes. (An audience member pointed out that Microsoft does this.) The "done booting" time did not include bringing up the network, but did include starting NetworkManager. A system with a conventional hard disk will have to take longer to start up: Arjan said he has run the same load on a ThinkPad and achieved a 10-second boot time. The kernel gets one second to start, including all modules. "Early boot" including init scripts and background tasks, gets another second. X gets another second, and the desktop environment gets two." Så der er ikke engang tale 5 sekunder for at få en simpel shell prompt ;) vi snakker gui desktop (XFCE). Pretty impressive. :cool:
En GUI er jo også en shell ;) Men spørgsmålet er bare hvad den linux version der blev bootet til så kan bruges til, den kan satme ikke indeholde mange ting...
Besvaret
Det er jo lige præcis det - enten "snyder" man eller også skrotter man ting... Sidstnævnte er ikke en mulighed i Windows verdenen da kompatibiliteten og brugervenligheden skal bevares for stort set enhver pris...
Som sagt... i tilfældet her har man ikke "snydt", og når der er god mulighed for at skære megen fedtet væk, skyldes det som nævnt, at dagens distributioner er EKSTREMT mangfoldige, helt uden for Windows' rækkevidde i øvrigt. Lad mig bare spørge sådan her: Hvor mange filsystemer understøtter XP out-of-the-box? 2? :lol: Prøv at gange det med 10; så begynder det at ligne noget, vi andre kender. :tongue2: Læs HELE artiklen (det var vist ikke nemt at se, at subject i min forrige post faktisk gemte på linket til artiklen) her: http://lwn.net/Articles/299483/ Af artiklen fremgår det, hvorledes man har optimeret elementer i bootprocessen uden at man ligefrem skrotter ting, som er til gene for brugeren og brugeroplevelsen. Hardware-kompatibilitet og brugervenlighed bevares med andre ord.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...