webodin Besvaret July 15, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret July 15, 2009 ...og her kommer det¨så....Så skal du lige hente en pakke dér og så lige noget hér og så kan du iøvrigt også lige downloade en pack dér. Alt for mange steder og diverse pakker man skal igennem for at få det til at agere nogenlunde. Fedt med at man bare kan vælge hvilket softwware man vil ha' fra en liste, men det er stadig ikke fra den samme leverandør.....og hvad hvis nu tingene ikke er kompatible med hinanden? Hvad gør man så og hvor henvender man sig henne? Derfor kører 90% af verdens desktop pc'ere på Windows....De skal kun henvende sig ét sted. Ikke hente hér, dér og allevegne fra..... Ubuntu = frihed til at vælge (overstat) det er så fedt at hele verden er med til at udvikle produktet.. så man ikke er afhængig af en enkelt firma som desuden tager store penge hvis du skal have support, hvis man løber i nogle problemer med OS'en, hvis du ikke allerede ved så findes der en kæmpe liste af programmer som du kan tilføje nogle extra programmer, (ligner lidt windows update list) i GUI formen hedder det Synaptic Package Manager, at yderligere kan man hente her og der, betyder det hvor stor frihed man har, hvis man vil tilføje nogle extra ting, det er jo lidt svært at forstår det du sige , henter du alt til windows fra et sted ? antivirus antispam anti malware brændeprogrammer mail klienter browser og listen er lang, men hvis du kender et enkelt sted man kan hente det hele så må du gerne fortæle mig og andre her på tråden så behøver vi ikke bruge så meeeeeget tid foran windows for at får windows til at fungere......
Rikke Rost Besvaret July 15, 2009 Rapporter Besvaret July 15, 2009 Gratis er godt.....Problemet er bare at, hvad skal dem der lever af at lave support på tingene, hvis support er gratis og alt er gratis??? Og hele verden sidder og hjælper til??? Tænk nu engang på musik og downloads.... Hvis alt kostet en krone, så gad man ikke at piratkopiere noget som helst. Men en cd koster typisk 170kr og så forstår man lige pludselig hvorfor man gider brænde en cd til bilen og ikke bare købe en mere.... Gratis er godt.....Men ikke særlig længe. Hvem skal så høste fortjenesten på hårdt arbejde og rettigheder?
sup3rior Besvaret July 15, 2009 Rapporter Besvaret July 15, 2009 Uden at blande mig alt for meget i religionskrigen her. de T&C du linker til er til MS betalings support, og de er bestemt ikke det samme som at de dækker alle licenser købt fra MS. (hilsen en glad Mac bruger (og skabs Ubuntu), der ikke orker at blande sig i endnu "hvorfor kan du ikke forstå mit system er bedst" tråd :) ) Det er en terms and conditions som beskriver de generelle betingelser for support hos Microsoft... Men jeg sakser lige fra en Vista End User License Agreement istedet for: SUPPORT SERVICES. Microsoft provides support services for the software as described at http://www.support.microsoft.com/common/international.aspx. If you are using software that is not properly licensed, you will not be entitled to receive support services.
Gio Besvaret July 15, 2009 Rapporter Besvaret July 15, 2009 Windows er mere eller mindre uanvendeligt for mange.Selvfølgelig. Det er de færreste der kan høste en mark med en XP-licens, eller fange fisk med WinME :D Industrielt sker der masser af omvæltninger i Linux' favør. Jeg har da to voldsomt tweakede SUSE-servere med tilhørende RAID5-storage på jobbet - og kun fordi performance/throughput på rå data er vigtigt fra denne klump. Alt andet kører Windows eller OS X Server. Som professionelle IT-mennesker er vi nød til at kigge på både TCO og performance. Og hér har forskellige operativsystemer sine forcer - og vi reagerer og arbejder ud fra disse. På hjemmefronten, privat hos førnævnte Hr & Fru S/DK osv, så kunne de ikke være mere ligeglade med footprint, disk-performance, throughput m.m. Næ - det skal kunne spille SIMS og WoW, og kunne håndtere diverse kameraer og mobiltelefoner - samt være til at få hjælp til ved at ringe til nærmeste pc-nørd i familien. Få kriterier listet ud af mange, som er afgørende for om du kan få flyttet det private segment over på bl.a. Ubuntu (for bare at nævne topic). Krampagtige forsøg på at få folk til at se pingvinen, ved at sælge maskiner præ-installerede med andet end Windows...er faldet til jorden med et brag. Det nytter ikke at sælge folk grå hår og dilemmaer, når de-facto standarden bare staves med M & S. Hvis Linux skal fange an i privaten, så skal nørderne sluge deres stolthed, og tilbyde en kompatibilitet! Men hér rammer religionen igen den stakkels bruger lige i snotten. Fordi *uha*...ja, i kan gætte jer til resten af svadaen fra xxLUG's omring kloden :p
dannemare Besvaret July 15, 2009 Rapporter Besvaret July 15, 2009 ....og hvad hvis nu tingene ikke er kompatible med hinanden? Det er de enkelte Linux-distributioners opgave/mål at tilsikre en kompatibilitet mellem al den software, der ugør netop deres distribution. Men jo, der er vel en øget risiko for kompatibilitetsfnidder, hvis man forsøger sig med software, som ikke er "en del af" selve den valgte distribution. I få tilfælde kan man måske risikere selv at skulle compile sourcekoden fra scratch, og det kan jeg sagtens forstå, hvis det ikke lyder specielt tillokkende på mange. Problemet er dog ikke det samme som for bare få år siden. Mange distributioner har SÅ megen software inkluderet, at det er til at blive svimmel af. Debian Lenny udgøres af 31 (ja, 31!) :eek: cd'ere. De fleste installerer naturligt nok de fleste pakker via nettet hen ad vejen, når behovet opstår. Installation af nye pakker kan ske med ganske få museklik (hvis man er til den slags). Hvad gør man så og hvor henvender man sig henne? Adskillige distributioner har kommerciel support henvendt privatpersoner. Derfor kører 90% af verdens desktop pc'ere på Windows....De skal kun henvende sig ét sted. Ikke hente hér' date=' dér og allevegne fra.....[/quote'] Tror det har været mindst lige så afgørende, at de ikke har haft reel konkurrence op gennem 90'erne. Og man skal afgjort ikke undervurdere, at Bill G. er et forretningsgeni (der såmænd heller ikke har været bange for at bruge "mafia"-metoder gennem tiden - men det gælder jo for så mange virksomheder, så ikke noget ondt sagt om det :)).
dannemare Besvaret July 15, 2009 Rapporter Besvaret July 15, 2009 Så er jeg nok blind - for jeg synes ikke jeg så noget i den tekst du pastede om som snakkede omkring support Jeg indledte med: Support er reelt et non-issue i dag. Grib knoglen og ring til IBM, HP, Novell, Intel, Suse Red Hat, Sun Microsystems, Mozilla Corp., Miracle, etc. Nedenstående eksempler ville nok næppe eksistere, hvis muligheden for support ikke var til stede: [...] Altså... for lige at runde den af: Der er masser af (rigtigt gode) support-muligheder henvendt FOSS-verdenen.
webodin Besvaret July 15, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret July 15, 2009 Gratis er godt.....Problemet er bare at, hvad skal dem der lever af at lave support på tingene, hvis support er gratis og alt er gratis??? Og hele verden sidder og hjælper til??? Tænk nu engang på musik og downloads.... Hvis alt kostet en krone, så gad man ikke at piratkopiere noget som helst. Men en cd koster typisk 170kr og så forstår man lige pludselig hvorfor man gider brænde en cd til bilen og ikke bare købe en mere.... Gratis er godt.....Men ikke særlig længe. Hvem skal så høste fortjenesten på hårdt arbejde og rettigheder? tænk hvis verden var bygget uden penge men af tjenester... du kan se hvad er verden blev til konkurs recession fatigdom , pga alt for mange har for mange penge, kunne bill gates ikke nøjes med en villa på strandvejen, hvorfor skal man lige pludselig have en mega monstrum palads, du kan ikke bruge det selv hvis man lige pludselig har 30 toileter vel, hvad kan man bruge det til... hvis MS kunne åbne kildekoden og alt den fortjeneste kunne give væk til fattig, så taler vi om OS som gøre noget ved verdens samfundet....og jeg vil være mere åben for MS....
dannemare Besvaret July 15, 2009 Rapporter Besvaret July 15, 2009 http://support.microsoft.com/gp/terms/en-hk Jovist, men der er desværre alt for ofte langt fra "papir" til virkelighed. Jeg ved det fra egen erfaring. Privat såvel som i arbejdsøjemed (fra mine gode Windows-kollegaer - ja, dem har jeg altså nogle af - de er flinke nok :)).
sup3rior Besvaret July 15, 2009 Rapporter Besvaret July 15, 2009 Jeg indledte med: Support er reelt et non-issue i dag. Grib knoglen og ring til IBM, HP, Novell, Intel, Suse Red Hat, Sun Microsystems, Mozilla Corp., Miracle, etc. Nedenstående eksempler ville nok næppe eksistere, hvis muligheden for support ikke var til stede: [...] Altså... for lige at runde den af: Der er masser af (rigtigt gode) support-muligheder henvendt FOSS-verdenen. Ja - men de yder jo kun supporten såfremt de er OEM på produktet...?
sup3rior Besvaret July 15, 2009 Rapporter Besvaret July 15, 2009 Jovist' date=' men der er desværre alt for ofte langt fra "papir" til virkelighed. Jeg ved det fra egen erfaring. Privat såvel som i arbejdsøjemed (fra mine gode Windows-kollegaer - ja, dem har jeg altså nogle af - de er flinke nok :)).[/quote'] Jeg oplever ingen knas med Microsofts support gennem alle de år jeg har lavet diverse løsninger på Microsofts platform :)
Rikke Rost Besvaret July 15, 2009 Rapporter Besvaret July 15, 2009 Hvad skulle man så for strømmen til at drive lampen i den hule man kommer til at bo i??? Tilbage til stenalderen. Hvis det er meningen med Linux, så holder jeg mig langt væk...:D tænk hvis verden var bygget uden penge men af tjenester...
sup3rior Besvaret July 15, 2009 Rapporter Besvaret July 15, 2009 tænk hvis verden var bygget uden penge men af tjenester... Fy for den en tanke.... Hvordan skulle folk som ikke rigtigt besidder nogle evner så betale for deres...?
Rikke Rost Besvaret July 15, 2009 Rapporter Besvaret July 15, 2009 Med sex Anders.........................Fy for den en tanke.... Hvordan skulle folk som ikke rigtigt besidder nogle evner så betale for deres...?
sup3rior Besvaret July 15, 2009 Rapporter Besvaret July 15, 2009 Med sex Anders......................... Verdens ældste erhverv... ;) Hva så hvis man både er grim og uden evner...?
dannemare Besvaret July 15, 2009 Rapporter Besvaret July 15, 2009 Selvfølgelig. Det er de færreste der kan høste en mark med en XP-licens' date=' eller fange fisk med WinME :D[/quote'] :p Jeg er slet ikke uenig, og jeg bliver i den sammenhæng nødt til lige at fremhæve, at jeg personligt ikke har de voldsomme ønsker om en øget udbredelse af f.eks. Linux. Jeg er helst fri. Min personlige involvering i tråden her gik udelukkende på at mane misforståelsen om "ingen linux-support" til jorden. Apropos en øget udbredelse af Linux, ja, så behøver jeg bare at minde mig selv om, da AOL'erne blev sluppet løs på nettet (ikke mindst usenet). Tak skæbne, hvis IQ-niveauet skulle falde tilsvarende inden for FOSS-brugere (ja, det er så desværre allerede sket i rigelig stor stil de seneste 7-8 år), falder jeg simpelthen død om.
webodin Besvaret July 15, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret July 15, 2009 Hvad skulle man så for strømmen til at drive lampen i den hule man kommer til at bo i??? Tilbage til stenalderen. Hvis det er meningen med Linux, så holder jeg mig langt væk...:D man behøvede ikke være tilbage i stenalderen, hvis man har primitive tanker, man skal nemlig se frem, hvad kan jeg gøre for dig som du kan gøre for mig, det er ikke altid udsende det går an på, og alt andet er ligegyldigt... det må du hellere gøre, da i børnehaven har brugfor en masse pædagoger, du svarede mig stadig ikke "hvor kan man hente det hele til windows fra 1 sted?"
dannemare Besvaret July 15, 2009 Rapporter Besvaret July 15, 2009 Min har Windows Mobile Og jeg købte en Xbox 360 i går. Bill got me by the balls. :D
sup3rior Besvaret July 15, 2009 Rapporter Besvaret July 15, 2009 man behøvede ikke være tilbage i stenalderen, hvis man har primitive tanker, man skal nemlig se frem, hvad kan jeg gøre for dig som du kan gøre for mig, det er ikke altid udsende det går an på, og alt andet er ligegyldigt... det må du hellere gøre, da i børnehaven har brugfor en masse pædagoger, du svarede mig stadig ikke "hvor kan man hente det hele til windows fra 1 sted?" www.microsoft.com ;)
webodin Besvaret July 15, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret July 15, 2009 www.microsoft.com ;) kan man hente det hele ? alt til windows ? er det i bruger ? Fedt med at man bare kan vælge hvilket softwware man vil ha' fra en liste, men det er stadig ikke fra den samme leverandør. ...De skal kun henvende sig ét sted. Ikke hente hér, dér og allevegne fra..... hvor ?
dannemare Besvaret July 15, 2009 Rapporter Besvaret July 15, 2009 tænk hvis verden var bygget uden penge men af tjenester... du kan se hvad er verden blev til konkurs recession fatigdom , pga alt for mange har for mange penge, kunne bill gates ikke nøjes med en villa på strandvejen, hvorfor skal man lige pludselig have en mega monstrum palads, du kan ikke bruge det selv hvis man lige pludselig har 30 toileter vel, hvad kan man bruge det til... hvis MS kunne åbne kildekoden og alt den fortjeneste kunne give væk til fattig, så taler vi om OS som gøre noget ved verdens samfundet....og jeg vil være mere åben for MS.... Ah, nu bliver du lige poetisk nok. Havde jeg været Bill G., havde jeg sgu nok drevet skuden på samme facon. Desuden har han vist nok allerede for 10 år siden udmeldt, at 5% af hans formue testamenteres til velgørende formål. Det er sgu helt flot.
webodin Besvaret July 15, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret July 15, 2009 www.microsoft.com ;) antivirus antispam anti.. anti....anti...anti... brændeprogramer... browser... mailklienter ...musikprogrammer...musikafspiler... divx...hov MP kan ikke afspile fomattet vob filer MediaPlayer kan ikke afspille formattet... flash...er ikke installeret.... java er ikke installeret... hov hov hvor er det du henter alt til windows ? fra microsoft ?
Rikke Rost Besvaret July 15, 2009 Rapporter Besvaret July 15, 2009 Nu snakker vi Windows ikke??? Nu snakker vi ikke Adobe vel?? ;) Men hvad gør man så lige hvis det foretrukne program ikke er med i den release man godt vil ha'??? Er skidtet prog. til Windows, så kører det på alle versioner af Windows.... Nytter ikke, hvis GIMP kun er lavet til RedHat(eks) og ikke til 07/15 sidux • 2009-02 07/14 Parsix • 3.0r0-test1 07/14 ExTiX • 7.0 07/14 AUSTRUMI • 1.9.3 07/14 Elive • 1.9.35 07/13 Momonga • 6-beta1 07/13 Vine • 5.0-beta1 07/13 wattOS • 1.0-beta3 07/12 Kongoni • 1.12.2 07/11 Pardus • 2009-rc2 07/11 GeeXboX • 1.2.3 07/10 Parted Magic • 4.3 07/10 Astaro Security Gateway • 7.470 07/10 ClarkConnect • 5.0 07/09 MoLinux • 5.0 (Edu) 07/09 Calculate • 9.7 (Xfce) 07/09 Tiny Core • 2.2-rc1 kan man hente det hele ? alt til windows ? er det i bruger ? hvor ?
Gio Besvaret July 15, 2009 Rapporter Besvaret July 15, 2009 Debian Lenny udgøres af 31 (ja' date=' 31!) cd'ere.DVD'en ér opfundet. Sågar i flere lag :D Nå...det var bare drilleri. Tilbage til en ganske interessant tråd.
Frakkel Besvaret July 15, 2009 Rapporter Besvaret July 15, 2009 Og jeg købte en Xbox 360 i går. Bill got me by the balls. :D Må jeg spørge om hvorfor købe en XBOX? Er XBOX ikke mest til hardcore gamers som spiller meget online?
webodin Besvaret July 15, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret July 15, 2009 at 5% af hans formue testamenteres til velgørende formål. Det er sgu helt flot. enlig går pengene lidt fornuftig.... men han tænker sku smart, alt værgørende formål kan trækkes fra i skat ..
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu