ulfj Skrevet July 14, 2009 Rapporter Skrevet July 14, 2009 Jeg overvejer at købe en bostadsret i Bunkeflo, men er lidt usikker på hvordan jeg skal forholde mig til udviklingen i boligmarkedet både i København og Malmø. Priserne har været faldende i København og forholdet mellem til- og fra-flyttere har ændret sig en del til fordel for folk som flytter tilbage til Danmark over sundet (dog stadig med lidt flere som flytter den anden vej så vidt jeg forstår). Et område som Bunkeflo er vel primært et boligområde for folk som arbejder i København og jeg har lagt mærke til at mange af lejlighederne til salg har ligget temmelig længe (gennemsnitligt omkring 1/2 år så vidt jeg kan se på hemnet), så jeg er lidt i tvivl om hvorvidt de nuværende priser er rimelige og hvad forventningen er til prisudviklingen i fremtiden. For at give et eksempel på hvad jeg kigger efter så er her et link til en lejlighed: http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/292398. Prisen virker umiddelbart fornuftig (med den nuværende valuta og rente kurs) men jeg vil nødig bringe mig selv i en situation hvor jeg sidder med en usælgelig lejlighed (uden stort tab) hvis renten stiger og/eller valuta forskellen mindskes hvorved at interessen for netup dette område måske falder dramatisk. Jeg ved at det er svært at spå (især om fremtiden) men al input, links, information eller gæt vil være meget velkomne. Udover dette lidt vanskelige spørgsmål, så har jeg et par lidt mere konkrete spørgsmål: a) Er der nogle kendte problemer med foreningerne i disse kvarterer i bunkeflo og er der noget som jeg især skal være opmærksom på i forbindelse med ikke at havne i en lejlighed hvor den månedlige ydelse stiger pludseligt over de næste år. b) Er der nogle dele af området som er mere eller mindre eftertragtede og eventuelt nogle dele som man skal holde sig væk fra? Med venlig hilsen Ulf
Ann Besvaret July 15, 2009 Rapporter Besvaret July 15, 2009 Ifølge "Dinepenge" falder priserne på bostadsrätterne i Malmø nu, især den centrale del, hvorimod huspriserne faktisk er steget lidt i Malmø: http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Dinapengar.aspx%3Fmenusection%3DDinapengar%3BDinapengarNyheter%26o%3Dexpressen%26fsredir%3D1
ulfj Besvaret July 15, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret July 15, 2009 Hmm. Interresant. Jeg forsøgte at kigge lidt på kommentarerne og det ligner lidt diskussioner fra tilsvarende artikler i Danmark med folk som siger nu springer boblen og folk som siger at udsving er inden for usikkerheden på målingen og at folk er fjolser hvis de tror at priser falder :D. En ting jeg tænkte på er at jeg måske ville byde måske 10% under udbudsprisen for den/de lejligheder som jeg ender med at byde på. Er det urealistisk og vil det eventuelt virke useriøst eller er det normal praksis? Ulf
Nicode Besvaret July 15, 2009 Rapporter Besvaret July 15, 2009 du kan jo komme med lige så mange bud du vil, så der er vel intet galt med at starte lavere end udbudsprisen, det er ret normalt herovre. Sevenske bolighandler kan bedst sammenlignes med an auktion, sælger bestemmer dog ultimativt hvilket bud og til hvem de vil sælge.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu