Jump to content

Digital signatur - afhentning v. Folkeregisteret i KBH

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har bestilt en ny dansk digital signatur og har valgt af afhente den (gratis) i København ved Folkeregisteret fremfor at få den sendt til konsulatet i Malmö (mod gebyr). Jeg får at vide via hjemmesiden (www.danid.dk) at jeg kan afhente brevet om 12 dage på Folkeregisteret i København, Nyropsgade 1, Kbh V. Ifølge Københavns Kommunes hjemmeside (http://www.kk.dk/Borger/BoligOgByggeri/Folkeregistret.aspx) er der kun åben for personlig henvendelse ved folkeregisteret på Nyropsgade efter aftale. Vil det sige at jeg skal træffe telefonisk aftale om at komme og hente et brev? - det virker lidt skørt :rolleye: er de evt. nogen der har prøvet det og ved om det virkelig er nødvendigt eller om man bare kan møde op?

Besvaret

Står faktisk på deres side:

at der ved afhentning af PIN-brev hos en dansk ambassade eller et konsulat i udlandet opkræves et attestationsgebyr på kr. 170,00 i henhold til Udenrigsministeriets gebyrbekendtgørelse, § 5. - at der ikke afkræves gebyr ved afhentning i København. - at der i forbindelse med udlevering af PIN-brev kræves fremvisning af gyldigt dansk pas med CPR-nummer.
Så det koster 170 Dkr
Besvaret

Tak for hjælpen. Jeg havde faktisk oprindeligt også fået sendt en ny digital signatur til konsulatet i Malmö og tog sågar tidligt fri fra arbejde en dag for at nå til Malmö og hente brevet og naturligvis betale de 170 kr. Mit problem blev dog fandt jeg ud af, at i løbet af de uger der gik fra jeg bestilte til jeg kunne afhente brevet, skiftede jeg email adresse. Min gamle trofaste email adresse (12 år gammel emailadresse fra Cybercity som jeg aldrig har betalt for at have) virkede simpelthen pludselig ikke længere, formentlig som følge af en oprydning efter deres fusion med Sonofon, og jeg havde derfor ikke længere adgang til mine gamle mails- Således kunne jeg hellere ikke finde den bekræftelsesmail frem fra DanId som jeg fik efter bestillingen og som man skal bruge under installationen da der i den er et password. Jeg er derfor så nu nødt til at bestille et nyt brev, endnu engang :sick:, og denne her gang gider jeg altså ikke betale de 170 kr igen :thumbdown hvorfor jeg henter brevet i Danmark.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...