Rikke Rost Besvaret July 26, 2009 Rapporter Besvaret July 26, 2009 Jeg vil ha den i sort men læder, stor navi, DSG og klima....Det finder man desværre ikke i Sverige pt... og så vipper jeg lidt imellem den lille 1,4 med 170hk eller 2,0tdi....
sup3rior Besvaret July 26, 2009 Rapporter Besvaret July 26, 2009 Min kone har en B170 som vi har haft i 3 år. Bilen blev købt som ny hos MB Malmö og den har været fejlfri (kørt 50.000km). Kører 14km/l og derfor fravalgte vi B180 CDI, da hun ikke pendler. Eneste minus er pladsen foran, hvis man er over 180cm (jeg er 185). Synes gulvet er højt og man sidder op under taget!! Meget plads på bagsæder!! Den har mere "X-factor" i MB end VW, men skulle vi vælge igen, blev det klart en VW Cross Touran, hvor plads/comfort er noget bedre Har flere kolleger som kører i Touran og må erkende at jeg synes ikke de 2 biler er sammenlignelige... B klassen er bare i en anden klasse...
sup3rior Besvaret July 26, 2009 Rapporter Besvaret July 26, 2009 Jeg vil ha den i sort men læder, stor navi, DSG og klima....Det finder man desværre ikke i Sverige pt... og så vipper jeg lidt imellem den lille 1,4 med 170hk eller 2,0tdi.... Når jeg sammenligner min B 200 CDI med en Touran 2,0 TDI med DSG er komforten ringere, brændstof-økonomien ringere og accelerationen ringere - så medmindre man synes designet på Touran'en er så meget federe end en B klasse, har jeg ikke rigtigt nogen argumenter for at vælge VW fremfor MB :)
sup3rior Besvaret July 26, 2009 Rapporter Besvaret July 26, 2009 Min kone har en B170 som vi har haft i 3 år. Bilen blev købt som ny hos MB Malmö og den har været fejlfri (kørt 50.000km). Kører 14km/l og derfor fravalgte vi B180 CDI, da hun ikke pendler. Eneste minus er pladsen foran, hvis man er over 180cm (jeg er 185). Synes gulvet er højt og man sidder op under taget!! Meget plads på bagsæder!! Den har mere "X-factor" i MB end VW, men skulle vi vælge igen, blev det klart en VW Cross Touran, hvor plads/comfort er noget bedre Jeg synes nu ikke der er plads-problemer på forsædet, er selv 186 cm høj - men kan være min side-stilling er markant anderledes end din :)
Rikke Rost Besvaret July 26, 2009 Rapporter Besvaret July 26, 2009 Vi er nok ovre i noget ligge stilling......:D
credde Besvaret July 26, 2009 Rapporter Besvaret July 26, 2009 Jeg synes nu ikke der er plads-problemer på forsædet' date=' er selv 186 cm høj - men kan være min side-stilling er markant anderledes end din :)[/quote'] "Læne ind mod midten for at høre perfekt stereo fra radioen"-stilling? :D
Guest PeterK Besvaret July 26, 2009 Rapporter Besvaret July 26, 2009 Jeg synes nu ikke der er plads-problemer på forsædet' date=' er selv 186 cm høj - men kan være min side-stilling er markant anderledes end din :)[/quote'] Nu er mest min kone der kører i den, men jeg er nød til at sætte sædet helt i bund, uden at føle "Claus" fornemmelsen!! Desuden er bagagerum i Touran væsentligt større..... Et andet irrretationsmoment er de ret smalle bagsæder. Vi har ret svært ved at sætte selen i lås på en normal autostol, simpelthen fordi selelåsen sidder næsten under autostolen. Men benpladsen er unik på bagsædet.....:th2:
sup3rior Besvaret July 26, 2009 Rapporter Besvaret July 26, 2009 Nu er mest min kone der kører i den, men jeg er nød til at sætte sædet helt i bund, uden at føle "Claus" fornemmelsen!! Desuden er bagagerum i Touran væsentligt større..... Et andet irrretationsmoment er de ret smalle bagsæder. Vi har ret svært ved at sætte selen i lås på en normal autostol, simpelthen fordi selelåsen sidder næsten under autostolen. Men benpladsen er unik på bagsædet.....:th2: Lige præcis den med smalle bagsæder / plads til autostolen har trunten nu ikke beklaget sig over herhjemme :) Bagagerummet i en Touran har jeg ikke taget i nærmere betragtning, jeg kan ha de ting jeg har brug for i mit :D
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu