Basse Skrevet July 29, 2009 Rapporter Skrevet July 29, 2009 Overvejer at skaffe mig en af slagsen hen over vinteren, som sommerbil til næste sæson - nogle der har nogle erfaringer med dem ? Må lidt indrømme at til prisen pt - for en 98/99'er, så står mine tanker også en del på en boxster s fra 01 istedet for. De koster stort set det samme, men der er self. forskel på imaget i bilen. Syns en corvette ser og lyder lækker, men materialerne er sq lidt skod i den. Porsche ved vi alle er kvalli varer, dog lidt pebret i service og forsikring syns jeg. Og sliddele. (Der er også en z4 3.0 01-02'er - men der kører sq så mange rundt af dem) Bilen skal bruges til sommerpendling, sommerture - og alt andet lige, lidt banekørsel. En honda s2000 er også et godt bud, dog er den total død i lave omdrejninger - og ved jeg ikke gider fise rundt på 5000 omdrejninger konstant, bare for at få power ud af den vtec motor Mit pris nivau er på 230.000 sek - har også en anden bil der koster penge, og kun een indkomst hehe.
Guest Mogens Besvaret July 30, 2009 Rapporter Besvaret July 30, 2009 Overvejer at skaffe mig en af slagsen hen over vinteren... Bilen skal bruges til sommerpendling, sommerture - og alt andet lige, lidt banekørsel. En Corvette er ikke anvendelig/sjov til banekørsel, IMO - jeg har haft en Camaro Z28 samme årgang...
Basse Besvaret July 30, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret July 30, 2009 En Corvette er ikke anvendelig/sjov til banekørsel' date=' IMO - jeg har haft en Camaro Z28 samme årgang...[/quote'] Ifølge topgear skulle den være ganske underholdende. Og camaro z28 er altså en anden bil, trods alt:-)
Rikke Rost Besvaret July 30, 2009 Rapporter Besvaret July 30, 2009 Jeg havde nuppet en Z3M Coupe anytime.....Den kører bukserne af det meste derude. Og den 3,2'er er en perle!
Basse Besvaret July 30, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret July 30, 2009 Den koster også mere end 230.000 sek hehe - dog har jarls bilservice en 97'er til 177.000 sek. Men den ser godt nok slidt ud. og det er en cab (hvilket er ok for mig i grunden)
Rikke Rost Besvaret July 30, 2009 Rapporter Besvaret July 30, 2009 Det var bare lige en jeg faldt over på blocket... http://www.blocket.se/vastmanland/BMW_Z3_M_Coupe_21877994.htm?ca=23_11&w=3
Basse Besvaret July 30, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret July 30, 2009 Fandt en z3 m cab hos Hägganäs også lige nu til 189.000 sek - bedre stand indvending end den hos jarl. Godt nok er cab jo ikke det samme som coupe, rent stabilitetsmæssigt - men banekørslen er ikke primær kørsel. Det skal lige så megte været en sjov sommerbil, til nogle hygge ture. Kunne da godt været man skulle prøve sådan en fætter - skal da ha en prøvetur i den i hvert fald, når jeg aflvere merceren for ny rude :D
MC Manden Besvaret July 30, 2009 Rapporter Besvaret July 30, 2009 Fandt en z3 m cab hos Hägganäs også lige nu til 189.000 sek - bedre stand indvending end den hos jarl. Godt nok er cab jo ikke det samme som coupe, rent stabilitetsmæssigt - men banekørslen er ikke primær kørsel. Det skal lige så megte været en sjov sommerbil, til nogle hygge ture. Kunne da godt været man skulle prøve sådan en fætter - skal da ha en prøvetur i den i hvert fald, når jeg aflvere merceren for ny rude :D Du ville ikke ha' en Z4 da den var for almindelig men, gerne den grimmeste BMW ever ??? Jeg ville til enhver tid vælge corvetten.... Den er bare så meget flottere og den er sikkert rigelig fin til en banedag
Rikke Rost Besvaret July 30, 2009 Rapporter Besvaret July 30, 2009 Bare lad være med at købe den her... http://www.blocket.se/sodermanland/BMW_Z3M_Coupe_321hk_18tum_Le_Man_1_Ag_Sv_Sald_21424240.htm?ca=23_11&w=3&last=1 Han må tro han sidder på en guldåre..... Helt sygt. Men ja.... Nogle synes den er grim, men jeg synes den er så dejlig anderledes og overdrevet fed. Klart med i mine overvejelser omkring en rendyrket banebil.... Og med meget få virkemidler, kan de komme til at gå som en raket....
Guest PeterK Besvaret July 30, 2009 Rapporter Besvaret July 30, 2009 Bare lad være med at købe den her... http://www.blocket.se/sodermanland/BMW_Z3M_Coupe_321hk_18tum_Le_Man_1_Ag_Sv_Sald_21424240.htm?ca=23_11&w=3&last=1 Han må tro han sidder på en guldåre..... Helt sygt. Men ja.... Nogle synes den er grim, men jeg synes den er så dejlig anderledes og overdrevet fed. Klart med i mine overvejelser omkring en rendyrket banebil.... Og med meget få virkemidler, kan de komme til at gå som en raket.... Den er SUPERfed (ZM3)!! Hvis det endelig skal være, så helt klart en BMW Z3M Coupe.....Lige så fed som en alm. Z3 er skod. Tip fra PeterK (har haft 30+ biler) Brug de sek230.000 på nogle fornuftige aktieinvesteringer med god mulighed for kortsigtet gevinst, for du bliver ALDRIG tilfreds med en sportsbil til under sek230.000 i længden. Og det er sagt på baggrund af den CLS du har nu og nyere 996 du kørte i!! Nu har du smag for det lækre og køber du en udtrådt (undskyld udtrykket) Z3ér eller plastik Corvette, er chancen for du sælger den igen (med tab) inden for et halvt år ret stor!!! (IMO)
dannemare Besvaret July 30, 2009 Rapporter Besvaret July 30, 2009 Har selv overvejet en second-hand C5 lige siden, vi flyttede til SE. Eeelsker den (lyd og look - har ikke siddet i en desværre). http://www.vettesmaland.com/ plejer at have lidt af hvert på lager. Edit: Når jeg f.eks. ser denne her, får jeg helt lyst til at købe en med det samme: http://www.vettesmaland.com/tillsalu17.html
Rikke Rost Besvaret July 30, 2009 Rapporter Besvaret July 30, 2009 Jeg fatter nada af hvad i ser i de biler.......Overhovedet. Det eneste en C5 kan, er at køre ligeud...Det kan man få mange andre der kan....bedre!
MC Manden Besvaret July 30, 2009 Rapporter Besvaret July 30, 2009 Jeg fatter nada af hvad i ser i de biler.......Overhovedet. Det eneste en C5 kan' date=' er at køre ligeud...Det kan man få mange andre der kan....bedre![/quote'] Nu er dether godt nok en C06, men se lige The Stig's omgang og bemærk hvilken bil der ligger lige under .... ;) http://www.youtube.com/watch?v=hwv3UIXCjbg
Rikke Rost Besvaret July 30, 2009 Rapporter Besvaret July 30, 2009 Der er også MEGET stor forskel på en C5 og en Z06'er......
MC Manden Besvaret July 30, 2009 Rapporter Besvaret July 30, 2009 Der er også MEGET stor forskel på en C5 og en Z06'er...... Det er en C6 ikke Z06... Men, der er selvfølgelig stor forskel på en C5 og en C6 men til dig og mig (læs: almindelige mennesker) så tror jeg egentlig den er fin nok til en banedag. Så har den V8-lyden og den ligner en sportsvogn. Jeg syntes den er fed. En Z3M er sikkert hurtigere på en bane, men da det jo ikke var det primær mål med bilen, så ville jeg nu vælge en corvette.
Rikke Rost Besvaret July 30, 2009 Rapporter Besvaret July 30, 2009 Men udover det.....Bladfjedre...... Dét spiller ikke en skid!!
dannemare Besvaret July 30, 2009 Rapporter Besvaret July 30, 2009 Men udover det.....Bladfjedre...... Præcis det første en god kammerat, som faktisk bor i amerikanerland, skreg i hovedet på mig, da jeg sagde, at jeg overvejede én. "Sådan en oldnordisk lortekonstruktion!", var hans ord vist. :D
credde Besvaret July 30, 2009 Rapporter Besvaret July 30, 2009 Synes nu altså BMW Z3 ser temmelig gammeldags ud efterhånden. Tiden har ikke været god ved den . Bortset fra det Basse, har du så googlet på Corvette C5 review? http://www.compucars.co.uk/car-reviews/chevrolet/review/?corvette-c5 og her står også noget i Autobild.de: http://www.autobild.de/artikel/chevrolet-corvette-c5-1997-2004-_51062.html
dannemare Besvaret July 30, 2009 Rapporter Besvaret July 30, 2009 ...men til dig og mig (læs: almindelige mennesker) så tror jeg egentlig den er fin nok til en banedag. Så har den V8-lyden og den ligner en sportsvogn. Jeg syntes den er fed. En Z3M er sikkert hurtigere på en bane' date=' men da det jo ikke var det primær mål med bilen, så ville jeg nu vælge en corvette.[/quote'] nemmerlig! :th2: we want one some day... dog helst med manuelt gear :)
Guest Mogens Besvaret July 30, 2009 Rapporter Besvaret July 30, 2009 Ifølge topgear skulle den være ganske underholdende. Og camaro z28 er altså en anden bil, trods alt Nu skriver du jo årgang '98/'99 og ikke 2009 ! En ældre Corvette er en helt anden konstruktion end de modeller, de skaber idag - og dengang lignede Camara/Corvette hinanden ganske gevaldigt. F.eks. var motoren den samme. Jeg har selv set på en '05 Corvette, da jeg flyttede til Sverige, men "desværre" fik jeg den idé, at drengedrømmen skulle leves ud
Basse Besvaret July 30, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret July 30, 2009 Well, Tiff har faktisk testet en 98'er c5'er i topgear - og det er den jeg henviser til. Det kunne jeg self. også havde skrevet. Har set deres review af den nye også. Når vi snakker banedage er det måske 4-5 om året, resten af tiden er det cruise og hyggeture. Og jeg er sådan set ligeglad med om det er den hurtigste bil rundt på banen, jeg er bare intresseret i at køre sjovt, og have det sjovt. Og det behøver jeg ikke være den hurtigste på banen for. Det jeg dog sætter pris på ved corvetten, er lyden og udseende - det er jo helt genialt hehe. Men som nævnt tidligere - så kan jeg få en boxster S 01'er for den samme pris som en corvette c5 fra 98. De har begge fed lyd, på hver deres måde - dog er kvalitetten i porschen væsentlig bedre self. Mht. Z4/Z3 - så kører der for mange almindelige Z4'ere rundt. En Z3 M, ser man ikke alt for mange af. Taget prisen med, så er det stadig et godt bud på en mulig sommerbil. Men skal jeg helt op i mit max på 230.000 sek - så vinder boxsteren altså pt over corvetten. Boxsters er der også en del af, men det er ikke så galt som z4'eren hehe.
Basse Besvaret July 30, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret July 30, 2009 Den er SUPERfed (ZM3)!! Tip fra PeterK (har haft 30+ biler) Brug de sek230.000 på nogle fornuftige aktieinvesteringer med god mulighed for kortsigtet gevinst, for du bliver ALDRIG tilfreds med en sportsbil til under sek230.000 i længden. Og det er sagt på baggrund af den CLS du har nu og nyere 996 du kørte i!! Nu har du smag for det lækre og køber du en udtrådt (undskyld udtrykket) Z3ér eller plastik Corvette, er chancen for du sælger den igen (med tab) inden for et halvt år ret stor!!! (IMO) Se der tror jeg du tager fejl af mig - det er korrekt jeg er til luksus og kvallitet, men det har jeg 120% i min CLS'er. Det jeg ikke har i den, er det "umf" man får, når man trykker speederen i bund. Så det er mit mål og eneste mål, udover en fed lyd, med min sommerbil. Jeg skal ikke pendle i den til hver dag, eller køre til tyskland i den. Den kommer ikke til at kører mere end 5-10k km om året max. Så pt. er det stadig 3 intressante biler: BMW Z3 M, Corvette c5 eller Boxster S. Z3'eren er billig, men gammel udseende, Corvetten har fed lyd og udsende, men dyr, boxsteren har kvalitteten. Så det skal min vinter gå med, at prøve de forskellige af slagsen - og så er jeg klar til at købe en til feb/marts 2010.
Rikke Rost Besvaret July 30, 2009 Rapporter Besvaret July 30, 2009 En Z3M er KLART den sjoveste af dem allesammen. Den kører bukserne af en Boxster S med 2 punkterede baghjul... :D Seriøst.....Havde en kammerat der driftede hele vejen rundt den store rundel på E6 ved Almvik. Ubetinget den sjoveste bil han har haft. Og han har haft mange..............
Guest PeterK Besvaret July 30, 2009 Rapporter Besvaret July 30, 2009 Well, Tiff har faktisk testet en 98'er c5'er i topgear - og det er den jeg henviser til. Det kunne jeg self. også havde skrevet. Har set deres review af den nye også. Når vi snakker banedage er det måske 4-5 om året, resten af tiden er det cruise og hyggeture. Og jeg er sådan set ligeglad med om det er den hurtigste bil rundt på banen, jeg er bare intresseret i at køre sjovt, og have det sjovt. Og det behøver jeg ikke være den hurtigste på banen for. Det jeg dog sætter pris på ved corvetten, er lyden og udseende - det er jo helt genialt hehe. Men som nævnt tidligere - så kan jeg få en boxster S 01'er for den samme pris som en corvette c5 fra 98. De har begge fed lyd, på hver deres måde - dog er kvalitetten i porschen væsentlig bedre self. Mht. Z4/Z3 - så kører der for mange almindelige Z4'ere rundt. En Z3 M, ser man ikke alt for mange af. Taget prisen med, så er det stadig et godt bud på en mulig sommerbil. Men skal jeg helt op i mit max på 230.000 sek - så vinder boxsteren altså pt over corvetten. Boxsters er der også en del af, men det er ikke så galt som z4'eren hehe. Køber du Corvetten, er der større chance for jeg vender mig om når din mor kommer forbi end når du passerer i "Vetten":D
Basse Besvaret July 30, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret July 30, 2009 En Z3M er KLART den sjoveste af dem allesammen. Den kører bukserne af en Boxster S med 2 punkterede baghjul... :D Seriøst.....Havde en kammerat der driftede hele vejen rundt den store rundel på E6 ved Almvik. Ubetinget den sjoveste bil han har haft. Og han har haft mange.............. Tror også de 321 hk, er ret sjove - og den lyder også godt. Med alderen taget betragtning - for det blir nok en 97'er jeg køber. Så kan den sq heller ikke koste kassen af forsikre 5-6 måneder om året :D Plus jeg kan få den som cab, vil ikke have coupeen, den er satme grim hehe
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu