Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Muren kommer ikke og laver mere den er færdig som den ligger nu og eftersom der kommer gipsloft lige under den, behøves den ikke at blive pudset, så han er helt færdig med det job.
nu har du husket at bekläde heb balken med de 2-3 lag gips hele vejen rundt inden du har lukket loftet af ik?
  • Svar 50
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
Det skal du i hvert fald være helt afklaret omkring, hvis du vil klage over regningen, for mureren er åbenbart af den opfattelse, at der er tale om et fast tilbud. Jeg kunne godt lide at vide, hvorfor der er brugt en anden beton end det aftalte? Vh, Lars.
og det har mureren ret i et tilbud er jo : "dette er den pris vi skal ha for at lave det" det er jo det et tilbud går ud på hvis man ikke direkte siger at det er et overslag på hvad det allerhöjest kommer til at koste så får man et färdigt tilbud og det er accepteret i det öjeblik man siger "gå igang" så er det bare synd hvis man ikke lige spörger helt präcis hvad det tilbud indebärer..
Besvaret

Jeg har jo taget flere ind, jeg fik også et på 74timer... så jeg har ikke kun snakket med en. Havde det taget 60timmar så havde det taget 60timer også skulle jeg jo betale for 60timer... (vil så sige at jeg ikke ville tro det skulle tag 60timer)

Besvaret
Jeg har jo taget flere ind, jeg fik også et på 74timer... så jeg har ikke kun snakket med en. Havde det taget 60timmar så havde det taget 60timer også skulle jeg jo betale for 60timer... (vil så sige at jeg ikke ville tro det skulle tag 60timer)
men i ogmed du har fået et tilbud på 32 havde du aldrig skulle betale 60 timer om det skulle tage 60 .. det er hele ideen i et tilbud
Besvaret

Det står faktiskt ganska tydligt att det är ett fastpris (om man är van att läsa tillbud) "Ev extraarbete debiteras med 350:- per man/timme, exkl, moms. Före ev extraarbete informeras beställaren." Alltå har de räknat på 32 timmar och tänker ta betalt för det. Inget mindre. Möjligtvis mer.

Besvaret

så ved at der står sådan så bliver det til fastpris? det er det jeg godt kunne tænke mig afvide hvornår det bliver, for jeg mindes ikke om at havde bedt om fastpris... Og imed der står Arbetskostnad: 32timx350kr/tim= 11200,00 så går jeg udfra der er tale om timepris Havde der stået Arbetskostnad: = 11200,00 så ville jeg gå udfra det er fastpris. Men ligeså snart man får det på "skrift" så er det fastpris? så man skal aldrig spøger om hvad det ca vil koste for så bliver det til fastpris hvis det kommer på skrift?

Besvaret
så ved at der står sådan så bliver det til fastpris? det er det jeg godt kunne tænke mig afvide hvornår det bliver, for jeg mindes ikke om at havde bedt om fastpris... Og imed der står Arbetskostnad: 32timx350kr/tim= 11200,00 så går jeg udfra der er tale om timepris Havde der stået Arbetskostnad: = 11200,00 så ville jeg gå udfra det er fastpris. Men ligeså snart man får det på "skrift" så er det fastpris? så man skal aldrig spøger om hvad det ca vil koste for så bliver det til fastpris hvis det kommer på skrift?
Altså, din håndværker har jo specificeret at han har brugt 32 timer, og da det er det det hele handler om, hvorfor spørger du ham så ikke om han rent faktisk har BRUGT 32 timer (arb., transport etc.) eller om det er det timeantal han MENER I har aftalt... Længere er den vel ikke?
Besvaret
Det står faktiskt ganska tydligt att det är ett fastpris (om man är van att läsa tillbud) "Ev extraarbete debiteras med 350:- per man/timme, exkl, moms. Före ev extraarbete informeras beställaren." Alltå har de räknat på 32 timmar och tänker ta betalt för det. Inget mindre. Möjligtvis mer.
Det synes jeg nu ikke man kan udlade af den tekst, slet ikke! Det betyder at kunden kan bestille andre opgaver og betale den pris. Var det en fastpris skulle han jo ikke skrive noget om ekstraarbejde, for så var prisen jo.....fast ;-)
Besvaret

Allting som ska göras och vilka mterial som ska användas är specificerat. Så också antalet timmar det kommer att ta. Totalt att betala vid kassa ett. Om antalet timmar överstiger det angivna, eller man vill ha gjort nåt mer när de ändå är igång, så kostar det extra. Hade det bara stått timpris 350:- så hade det varit rörlig räkning. Men prata med dem.

Besvaret
Det synes jeg nu ikke man kan udlade af den tekst, slet ikke! Det betyder at kunden kan bestille andre opgaver og betale den pris. Var det en fastpris skulle han jo ikke skrive noget om ekstraarbejde, for så var prisen jo.....fast ;-)
Jeg vil give dig ret, alt andet er jo tæt på bedrageri. Nu er jeg selv selvstændig og man skal huske at kunder protesterer med fødderne - de går! Man fakturerer og udskriver bare ikke tilbud på den måde med mindre man er en bondefanger. Behandlede jeg mine kunder på den måde havde virksomheden en MEGET begrænset levetid. En ting kunder sjældent forstår er dog kørsel og ventetid i trafikken. Men hvis der her er et forbrug på ca. 20 timer så må det dokumenteres til kunden.
Besvaret

diskrimination Jeg er ikke overrasket - ikke det mindste. Jeg synes efterhånden at det er blevet helt almindeligt for svenske forretningsdrivende at tage godt for sig, FOR godt for sig og i særdeleshed når kunden taler dansk eller 'bryder på dansk' Men nå! nu sidder du jo allerede der og havde det været mig så havde jeg tænkt efter inden jeg kæmpede de større sværdkampe i retslige system. Hvis det bare er et spørgsmål om forskellen imellem 32 og 12 arbejdstimer (6000sek) så kan man jo bare acceptere og betale og så for fremtiden være velviden om de 'skånske gribbe' de er overalt, smiler til dig, giver gode tilbud because u my kompiss osv osv og alting er inden aftalen så enkelt så enkelt. MEN NEJ!! SÅDDAN ER DET BARE IKKE - SAD BUT TRUE :surprise::sick:

Besvaret
Och om det skulle tagit 42 timmar, skulle du då ringa hantverkaren och be honom och hämta 3500:- extra..?
Besvaret
Och om det skulle tagit 42 timmar, skulle du då ringa hantverkaren och be honom och hämta 3500:- extra..?
PRECIS #0 har bedt om et tilbud på hvad det ville koste, og det har du fået OG accepteret da du har bedt dem gå igang et tilbud laves netop for at beskytte kunden, at det så nästen altid ender i håndvärkers favör det er en anden sag.. og det med at svenske håndvärkere snyder danskere er noget pjat .. nok närmere bare danskerne der er for dovne til at sätte sig ind i tingene og så bagefter föler sig snydt(bare se de utallige tråde med folks forsikringer og mobilabbonementer hvor folk ik har läst det med småt) nöjagtig som tilfäldet er her ... for sjovt nok ved alle svenskere udemärket hva et TILBUD indebärer... havde du bare taget dig de 3 sekunder og havde spurgt håndvärkeren havde du fået at vide at et tilbud er et tilbud på hvad pågäldende håndvärker skal ha for at lave pågäldende job INTET ANDET hvis nu han havde brugt 60 timer så var du jo blevet ret tilfreds med kun at skulle betale for 32 og "ev extraarbete" betyder intet andet end at hvis du kommer med extra opgaver som ikke er indbefattet i tilbuddet koster det således extra.. et tilbud skal IKKE sidestilles med et prisoverslag det er 2 vidt forskellige ting da et prisoverslag netop er en maxpris men ikke nödvendigtvis den endelige pris men det re et tilbud sjovt nok derfor det hedder TADAAAA et TILBUD
Besvaret

Jeg er ked af at spøger igen, men hvordan kan jeg set det er "fast pris" for mig at se står det igen steder og eftersom jeg spøger muren da han er ude om en ca. pris, og han sig han skal hjem og finde ud af hvad blanken osv koster, er det fordi at der på det dokument jeg for af ham der står "offert" så bliver det til fast pris selvom det ikke er aftalt derud? Intet nyt svar fra muren endnu.

Besvaret
Jeg er ked af at spøger igen, men hvordan kan jeg set det er "fast pris" for mig at se står det igen steder og eftersom jeg spøger muren da han er ude om en ca. pris, og han sig han skal hjem og finde ud af hvad blanken osv koster, er det fordi at der på det dokument jeg for af ham der står "offert" så bliver det til fast pris selvom det ikke er aftalt derud? Intet nyt svar fra muren endnu.
"Offert" er "Tilbud" - ergo et fastpris-tilbud, hvis du spørger mig. Uden tvivl.
Besvaret
"Offert" er "Tilbud" - ergo et fastpris-tilbud' date=' hvis du spørger mig. Uden tvivl.[/quote'] Jeg er helt enig. Jeg har altid bedt om offert = fast pris, når jeg skulle have håndværkere ind. Alt andet er jo stort set at give dem en blanko check... Medmindre man stoler på dem.
Besvaret

Tak for hjælpen Er der nogle der ud fra "tilbudet" kan se om dette indgår eller ej? der står ikke noget om at lave væggen, men skulles det ikke gøres i for at støtte bjælken?

Besvaret

ikke pudsning men der mangler hver anden mursten, i den væg hvor bjælken ligger på, jeg tænker på støtte, jeg har snakket med ham om det og han mener det er færdig, det er ikke kosmetiskemen det konstruktionsmæssige der er lidt synsbedrag på billederen,det er noget mærkelig isolering der er der på men hver anden sten mangler

Besvaret
ikke pudsning men der mangler hver anden mursten, i den væg hvor bjælken ligger på, jeg tænker på støtte, jeg har snakket med ham om det og han mener det er færdig, det er ikke kosmetiskemen det konstruktionsmæssige der er lidt synsbedrag på billederen,det er noget mærkelig isolering der er der på men hver anden sten mangler
Er det det her du tænker på: "Övrigt: Balk kommer att ligga oputsad tills kund har monterat undertak, 1st regel på vardera sida om balk, skruvas i tak som säkerhet att balk ej skjuts i sidled vid arbete. Tills under tak är monterat, ansvarar kund själv att balk ej rubbas ur sitt läge." Det var ihvertfald hvad jeg frem for alt studsede over, om du mon var klar over, at du selv skulle sørge for at støtte bjælken, indtil du monterer loft. Jeg kender ikke noget til din konstruktion, men synes det lyder lidt mærkeligt at du skal lægge gipsloft direkte og dette skal støtte din bjælke?
Besvaret

det som han ment for det spurgt jeg nemlig om hans svar: Han ment der skulle skruges en regel op på være side af bjælken for at den ikke skulle falde ned hvis man skulle komme til at skubbe til den nå der blev sat gips loft op, grunden til at bjælken skulle pudses var af brandtekniskes oversager, jeg valgt så at det ikke skulle gøres da jeg ville havde det gjort i gips da loftet skal være af gips og at jeg vil havde loftet til at gå lige under, bjælken så det bliver et helt loft istedet for 2 lofter hvor man kan se der ligger en bjælke, derfor skulle det ikke være nødvendig med puds på den, men jeg tænker på undersøtningen i væggen, der står ikke noget om det ikke bliver lavet men der står heller ikke det gør... og af det rent konstruktionsmæssige har jeg en ven som er bygningskonstruktør og han lød ikke vider stolt af det, som mere om der ved om det er en del af murens job at ligge sten ind i hulleren om det er en del af tilbudet?

Besvaret
Ja' date=' om varannan sten fattas, så hade jag nog också blivit nervös. Där håller jag med dig.[/quote'] det ser ud som at de ca 3 överste sten er muret fast lige under heb balken ... hvis det er tilfäldet er der intet at väre nervös for... og bjälken går nok en del längere ind end den ½ sten... så den hviler jo ikke på den yderste del med hele vägten... alt i alt 3pac der er intet at väre nervös for .. medmindre heb balken kun går 10cm ind i väggen

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...