MKE Skrevet August 2, 2009 Rapporter Skrevet August 2, 2009 Jeg er små 43 år "gammel", og er blevet træt af, at pendle over broen, og skal derfor købe min første bil. Volvo V50 diesel, og automatgear er jeg landet på, men hvad er så mine udgifter til den svenske stat? Der er jo noget med, at den skal ha´ s.kr. 5.000,- i dieselafgift..? Hvad skal man så ellers ligge til... På forhånd tak. Michael
JakobH Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 Hejsa. Nu ved jeg ikke helt om det er en spritny herregårdsvogn du skal have, men jeg slog en tilfældig volvo v50 2.0D fra 2007 op inde på transportstyrelsen.se og her står den årlige vejskat til 5346 kr om året. Ud over det vil staten ikke have alverden for at du kører rundt i svensk luksus. Jeg ved faktisk ikke om den skal til syn hvert år eller om det først er når den bliver x antal år, men det mener jeg koster 380 kr. ellers er det bare forsikring, brændstof og så lidt service i ny og næ.
MKE Besvaret August 2, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret August 2, 2009 Hejsa. Nu ved jeg ikke helt om det er en spritny herregårdsvogn du skal have, Det skal "nok" være en ny en jeg skal have.
larscph Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 Ja men så er der ikke mere til staten end den årlige afgift - når bilen først er købt og der er betalt 25% moms af den. Du er nok også heldig med hensyn til forsikringen, for heroppe vil de typisk vide hvornår du har fået kørekort og om du har haft nogen skader inden for de sidste par år. De vil sige - de går ikke op i om du har haft bil tidligere - men derimod hvor længe du har haft kørekort. I det hele taget syntes "alt" (ja i gåseøjne, for der skal nok findes undtagelser?!) omkring at købe og eje en bil heroppe er markant meget billigere end i Danmark.
samson Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 Jeg er små 43 år "gammel", og er blevet træt af, at pendle over broen, og skal derfor købe min første bil. Volvo V50 diesel, og automatgear er jeg landet på, men hvad er så mine udgifter til den svenske stat? Der er jo noget med, at den skal ha´ s.kr. 5.000,- i dieselafgift..? Hvad skal man så ellers ligge til... På forhånd tak. Michael Nu ved jeg ikke hvordan dit behov er når du køber en stationcar, men er det kun til dig & fruen, kan du også vælge at "Lättlastbil's" registrere den, hvilket gør at du formodenligt vil kunne slippe med årlig skat på 1/4 af den normale. At "lättlastbil's" reg'e den svarer til de tidligere danske "gul"-plade biler, hvor man tog bagsæder ud af en stationcar og satte en sikkerheds gitter op bag forsæderne, og derved slap lidt billigere. Dog er der mange her i sv der beholder sæderne i året rundt, og så hiver dem ud når den skal til syn. Bare til info... hør evt sælgeren på Volvo om de kan gøre det med det samme, hvis det lyder interessant. Jasper
dannemare Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 Nu ved jeg ikke hvordan dit behov er når du køber en stationcar' date=' men er det kun til dig & fruen, kan du også vælge at "Lättlastbil's" registrere den, hvilket gør at du formodenligt vil kunne slippe med årlig skat på 1/4 af den normale. At "lättlastbil's" reg'e den svarer til de tidligere danske "gul"-plade biler, hvor man tog bagsæder ud af en stationcar og satte en sikkerheds gitter op bag forsæderne, og derved slap lidt billigere. [b']Dog er der mange her i sv der beholder sæderne i året rundt, og så hiver dem ud når den skal til syn. At snyde på denne måde giver vel et forsikringsmæssigt problem, hvis man eksempelvis er involveret i et uheld?
samson Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 At snyde på denne måde giver vel et forsikringsmæssigt problem' date=' hvis man eksempelvis er involveret i et uheld?[/quote'] Det har jeg ikke sat mig ind i, da JEG aldrig kunne drømme om at snyde på den måde! Men for diskussionens skyld, syntes jeg at det virker lidt oldenordisk at "straffe" moderne diesel biler på den måde, bare fordi de er diesel biler... Forskellen på vores bil i benzin udgave kontra diesel er ca 1200 for benz og ca 6000 for diesel. Så meget mere sviner den da vel ikke eller..?
sup3rior Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 Det har jeg ikke sat mig ind i, da JEG aldrig kunne drømme om at snyde på den måde! Men for diskussionens skyld, syntes jeg at det virker lidt oldenordisk at "straffe" moderne diesel biler på den måde, bare fordi de er diesel biler... Forskellen på vores bil i benzin udgave kontra diesel er ca 1200 for benz og ca 6000 for diesel. Så meget mere sviner den da vel ikke eller..? Den har en højere udledning af NoX partikler som er stærkt kræft-fremkaldende, og tror noget af det skal findes her - men har den partikel-filter er det naturligvis minimalt, og der bliver afgiften også reduceret... På min med næsten 2000 om året i forhold til samme model uden partikelfilter...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu