PJKB Skrevet August 2, 2009 Rapporter Skrevet August 2, 2009 Jeg har via iTunes kæbt et stykke musik og derefter brændt det ned på en CD-R, MEN kan ikke hører noget når det kommer på ghettoblaster (har afprøvet på begge dem vi har). Dog kan jeg godt afspille musikken direkte fra CD på iTunes??
Paul Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 Fordi iTunes benytter formatet AAC, mens ghettoblasteren benytter MP3.
michael k Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 Fordi iTunes benytter formatet AAC' date= mens ghettoblasteren benytter MP3. det er da ikke sikkert at hans ghettoblaster kan spille mp3 filer... for at du skal kunne afspille din lyd cd i alle normale afspillere så skal du brände den som en lyd-cd og ikke som en data cd .. hvis du feks benytter Nero så skal du välge audio-cd så laver nero selv dine .AAC .WMA .MP3 o lign. om til et format alle cd-afspillere kan afspille...
PJKB Besvaret August 2, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret August 2, 2009 Når jeg trykker på "brænd til cd" får jeg flg valgmuligheder: 1: Lyd CD 2: MP3 3: Data CD/DVD Pkt 1 og 3 virker ikke i Ghetto og 2 vil iTunes ikke gennefører....Tænker på om CD-R ikke er de "rigtige"?? Det er Fujifilm 700MB, men måske er de beregnet til "rigtige" data??
michael k Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 Når jeg trykker på "brænd til cd" får jeg flg valgmuligheder: 1: Lyd CD 2: MP3 3: Data CD/DVD Pkt 1 og 3 virker ikke i Ghetto og 2 vil iTunes ikke gennefører....Tænker på om CD-R ikke er de "rigtige"?? Det er Fujifilm 700MB, men måske er de beregnet til "rigtige" data?? find dig et ordentligt bränder program .. lyder som om du bruger windows eget ?
sup3rior Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 Når jeg trykker på "brænd til cd" får jeg flg valgmuligheder: 1: Lyd CD 2: MP3 3: Data CD/DVD Pkt 1 og 3 virker ikke i Ghetto og 2 vil iTunes ikke gennefører....Tænker på om CD-R ikke er de "rigtige"?? Det er Fujifilm 700MB, men måske er de beregnet til "rigtige" data?? Er det fra Itunes du forsøger at brænde den...? Hvis ja ville jeg prøve med et andet mærke skiver, da din Ghettoblaster måske har problemer med lige præcis det mærke - det ses en sjælden gang imellem... Men der er som sådan ikke nogle skiver som er mere beregnet til Audio end andre, da det alt sammen alligevel er data - forskellen er bare at det pakkes anderledes på en Audio cd end en "data"-cd...
TDC Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 Hvis du har købt dem igennem iTunes - så er du nødt til at brænde dem fra iTunes fordi der er Apples FairPLay DRM på. Vælg 1. Lyd CD, da det er det gode gamle format vi kender fra købte CDer. Hvis pkt 1 ikke er tilgængligt, check om din PC er god kendt hos iTunes Music Store til at afspille de aktuelle numre. iTunes skal nok selv konvertere sangene til .aiff, så det er ligegyldigt om du har din musik lageret som .aac eller mp3. Gode gamle Ghetto blastere er som regel ikke så kræsne hvilke cd'er man kaster i dem
Menace Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 Kan være at den slet ikke kan spille brændte skiver....
webodin Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 Jeg har via iTunes kæbt et stykke musik og derefter brændt det ned på en CD-R, MEN kan ikke hører noget når det kommer på ghettoblaster (har afprøvet på begge dem vi har). Dog kan jeg godt afspille musikken direkte fra CD på iTunes?? find et brænde program som du kan brænde musik på: her er nogle alternativer: brænde programer det er muligt du ikke kan afspille mp3 filer på din Ghetto... det er muligt du skal konvertere dine lyd filer til (.wav) filer, det gør man som reel under brænding af CD'en, .wav er det format som findes på almindelig købte cd'er måske en lille guide her kan hjælpe og så til allersidst det er muligt at de filer du henter fra Itunes er copyright beskyttet... som nævnt tidligere i denne tråd...
Basse Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 Hvis du brænder med max hastighed - så er det ikke sikkert din ghettoblaster kan læse det. Jeg brænder generelt ikke over 16x speed, når de skal bruges på andet end pcere. Hold også øje med om de cd-r du har kan brændes med den hastighed du vælger - tror det kun er et fænomen i gamle dage dog. Hvor et drev kunne brænde med f.eks 48x speed, men cd'en kunne kun klare 24x speed.
michael k Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 Hvis du brænder med max hastighed - så er det ikke sikkert din ghettoblaster kan læse det. eller hvis det er en äldre sony eller phillips hehe
webodin Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 eller hvis det er en äldre sony eller phillips hehe ell ældre CDR/RW skiver og nyere brænder :th2:
PJKB Besvaret August 3, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret August 3, 2009 Hey alle, Forsøger lige de forskellige ting i har foreslået i aften, når lillemor er i seng:laugh:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu