Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

jeg har lige fået min "besked" og beräkning på skat. Under "beloppet har beräknats så här:" er der en post der hedder "beräknad ränta t.o.m. förfallodagen 2009-11-12 xxx" kr. og det bliver regnet med som en del af den skat, der skal betales. Hvilken betydning vil det få, om jeg indbetaler allerede nu? Skal jeg så träkke belöbet fra det indbetalte belöb? Hvad kan bedst betale sig; at indbetale nu (og får man så renter af skatteverket som tidligere?) eller at vente og lade pengene stå på en godt forrentet konto? glemte lige at nävne at min mand ikke har samme "post" på sin beräkning.

Besvaret

Jeg tror det med renterne beror på hvor meget man skal betale i skat. Jeg skulle også betale lidt renter sidste år, hvis jeg ikke betalte med det samme - det skal jeg ikke i år, men min skat er også lavere... Jeg betalte med det samme sidste år, og det betyder at jeg på dette års opgørelse ikke skal betale de renter fra sidste år. Havde jeg ikke betalt med det samme sidste år, ville regningerne være tilskrevet den skat du skal betale i år. Giver det mening?

Besvaret

ja, det giver mening, men det virker bare ulogisk, at der så står "Förfallodag 2009-11-12". Det läser jeg da som at man kan vente med at betale til den dato, og at der derefter vil komme eventuelle renter på.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...