Basse Skrevet August 18, 2009 Rapporter Skrevet August 18, 2009 Lige et hurtigt spørgsmål : Hvis forruden på den bil man har købt er i stykker ved købet, og man får skrevet på salgskontrakten den skal skiftes. Har i så nogen sinde hørt om, at forhandlere vil have man kører det over sin egen forsikring, og så betaler de selvrisikoen ? Jeg er lige blevet præsenteret for den situation, og jeg er mildest talt måløs I min verden er udskiftningen af en defekt forruden, som forhandler står for at skulle skifte min forsikring uvedkommende........ Så kan man sq lære at skifte fra sin fortrukne bilpusher til en anden :(
biz Besvaret August 18, 2009 Rapporter Besvaret August 18, 2009 Du stiger så i præmie som konsekvens, og han sparer så 2-3000 eller måske mere! Lidt for kækt, han skal bare skifte den uden at dit selskab skal blandes ind i det!
skallstorp Besvaret August 18, 2009 Rapporter Besvaret August 18, 2009 Skurup? En bilforhandler i Skurup kører med samme "metode" Han fik så ikke lige solgt noget til os.
sup3rior Besvaret August 18, 2009 Rapporter Besvaret August 18, 2009 En bilforhandler i Skurup kører med samme "metode" Han fik så ikke lige solgt noget til os. Den har jeg også hørt fra en vel-renomeret forhandler fra Vellinge ;)
Andreas- AutoPerformance Besvaret August 18, 2009 Rapporter Besvaret August 18, 2009 Det är ett vanligt tillvägagångssätt, däremot bör man informera kunden i samband med affären. Problematiken ligger i att handlarna inte har "glas" i sina försäkringar däremot har man alltid det som privatperson, ett annant alternativ för handlaren är att låta den tidigare ägaren (dvs den som orsakade skadan) ta det på sin försäkring, men det spelar ju egentligen ingen roll... (det påverkar inte din "bonus" och således inte heller sin försäkringspremie), men byta tillbaka till din "vanliga" pusher ser vi fram emot :-)
dannemare Besvaret August 18, 2009 Rapporter Besvaret August 18, 2009 Lige et hurtigt spørgsmål : Hvis forruden på den bil man har købt er i stykker ved købet, og man får skrevet på salgskontrakten den skal skiftes. Har i så nogen sinde hørt om, at forhandlere vil have man kører det over sin egen forsikring, og så betaler de selvrisikoen ? Jeg er lige blevet præsenteret for den situation, og jeg er mildest talt måløs Bed ham om at stikke den idé op, hvor solen aldrig skinner!
credde Besvaret August 18, 2009 Rapporter Besvaret August 18, 2009 Lige et hurtigt spørgsmål : Hvis forruden på den bil man har købt er i stykker ved købet, og man får skrevet på salgskontrakten den skal skiftes. Har i så nogen sinde hørt om, at forhandlere vil have man kører det over sin egen forsikring, og så betaler de selvrisikoen ? Jeg er lige blevet præsenteret for den situation, og jeg er mildest talt måløs I min verden er udskiftningen af en defekt forruden, som forhandler står for at skulle skifte min forsikring uvedkommende........ Så kan man sq lære at skifte fra sin fortrukne bilpusher til en anden :( Det er da meget nemt. Står det i kontrakten, at den skal skiftes, så skal den skiftes på forhandlerens regning. Hvis man lader den køre over forsikringen så laver man jo faktisk forsikringssvindel og det kan falde hårdt og kontant tilbage på én - specielt, hvis det står skrevet i salgskontrakten...!
Thage Løbner Besvaret August 18, 2009 Rapporter Besvaret August 18, 2009 Det forhandleren opfordrer til er FORSIKRINGSSVINDEL. Det er ikke alene uhæderligt, men også strafbart - for dig altså. Fortæl dit forsikringsselskab om opfordringen. Har sgu aldrig hørt noget lignende, forsikringsselskaberne lever af dine præmier og stiger deres udgifter, stiger præmien. Se nu at få ringet til forsikringsselskabet og få den uhæderlige bilkrejler stoppet. HIlsener Thage
Basse Besvaret August 18, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret August 18, 2009 Det är ett vanligt tillvägagångssätt, däremot bör man informera kunden i samband med affären. Problematiken ligger i att handlarna inte har "glas" i sina försäkringar däremot har man alltid det som privatperson, ett annant alternativ för handlaren är att låta den tidigare ägaren (dvs den som orsakade skadan) ta det på sin försäkring, men det spelar ju egentligen ingen roll... (det påverkar inte din "bonus" och således inte heller sin försäkringspremie), men byta tillbaka till din "vanliga" pusher ser vi fram emot :-) Nemlig, og på kontrakten står der "vindruta byttes" - intet om jeg skal betale :-) Men Andreas, er det ikke forhandlerens problem, han ikke er forsikret godt nok ? - det kan aldrig blive mit i hvert fald :-) Og det er korrekt det ikke påvirker min forsäkringspremie, men der kommer til at stå en skade i mine papirer, en skade som jeg ikke har været indvolveret i, og derfor ikke vil have på mine skuldre :-)
Basse Besvaret August 18, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret August 18, 2009 Det forhandleren opfordrer til er FORSIKRINGSSVINDEL. Det er ikke alene uhæderligt, men også strafbart - for dig altså. Fortæl dit forsikringsselskab om opfordringen. Har sgu aldrig hørt noget lignende, forsikringsselskaberne lever af dine præmier og stiger deres udgifter, stiger præmien. Se nu at få ringet til forsikringsselskabet og få den uhæderlige bilkrejler stoppet. HIlsener Thage Man skal vælge sine kampe med omhu - jeg vil se hvordan sagen udarter sig. Inden jeg skrider videre.
Thage Løbner Besvaret August 19, 2009 Rapporter Besvaret August 19, 2009 TJA, jeg har fået en vane med bilhandlere og mekanikere - af erfaring. Jeg stiller mig op i døren og råber "Svindler". Hvis alle kigger op, finder jeg en anden mekaniker eller bilhandler. Problemet er blot at jeg snart bliver nødt til at køre på CYKEL Ha en god dag Hilsener Thage ps Min CLK 500 er på værksted idags
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu