Tanja72 Skrevet August 24, 2009 Rapporter Skrevet August 24, 2009 Mig og min mand har besluttet os for at fytte til malmø så vi kan være sammen. Noget jeg tænker meget på er, nu hvor det er kun mig der arbejder (manden er hviderusser på visa) skal vi klare det pengemæsigt. Jeg arbejder i PostDanmark og tjener ca 22 ooo før skat. Jeg har hørt at man skal betale skat både i DK og i SE. Hvis det er tilfældet så har vi jo ingen penge at leve for i sidste ende. Eller hvordan fungerer det lige.? Håber virkelig at der er nogle der kan svare på det. På forhånd tak
Thomas Besvaret August 24, 2009 Rapporter Besvaret August 24, 2009 Mig og min mand har besluttet os for at fytte til malmø så vi kan være sammen. Noget jeg tænker meget på er, nu hvor det er kun mig der arbejder (manden er hviderusser på visa) skal vi klare det pengemæsigt. Jeg arbejder i PostDanmark og tjener ca 22 ooo før skat. Jeg har hørt at man skal betale skat både i DK og i SE. Hvis det er tilfældet så har vi jo ingen penge at leve for i sidste ende. Eller hvordan fungerer det lige.? Håber virkelig at der er nogle der kan svare på det. På forhånd tak Du betaler skat i det land du arbejder i! Manden tjener vel sine egne penge?
Tanja72 Besvaret August 24, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret August 24, 2009 nej :( nej det gør han nemlig ikke. Han må jo ikke arbejde før han har fået opholds tilladelse. Desværre.
Gio Besvaret August 24, 2009 Rapporter Besvaret August 24, 2009 Velkommen til, Tanja. Som Thomas rigtigt nok skriver, så skattes dine penge i Danmark. Sverige og Danmark har indgået diverse aftaler, så der ér styr på dette. Brug noget tid på de forskellige tråde herinde, og du vil meget hurtigt være blevet meget klogere. Derudover er søgefunktionen guld værd. Bare husk dine søge-ord skal være over tre bogstaver Jeg vil næsten garantere du kan få svar på 90% af dine spørgsmål ad denne vej.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu