Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Findes der en hjemmeside som viser hvor meget en bil koster uden afgift i danmark. Så man f.eks enkelt kan se hvad som er afgift og hvad som er "den rigtige pris". En gang imellem kan man jo godt spare en pæn slat penge ved at købe fabriksny i danmark og tage den til sverige inden de berømte 24timer. F.eks sidste gang sparede jeg 40-50K SEK på en fabriksny i forhold til en svensk forhandler. (Man får selvfølgelig ikke 3 års halvforsikring med fra danmark, men so what ;) )

Besvaret

Enig - du kan normalt spare en del på netto prisen - hvis du kan nøjes med det danske udstyrsniveau. Men hvis du gør op, hvad en bil med samme udstyrsniveau koster i DK og Sverige - vil du finde ud af at bilen i DK typisk er dyrere.

Besvaret

Hej Rlarsen :) Jo, det er også min oplevelse at udstyrsniveauet er pænt lavere i DK. Men jeg supplerer somregel op så udstyrsniveauet er det samme. Forskellen er dog bare at de kampagner de kører i danmark somregel giver en voldsom rabat (også inden afgift) i forhold til SE. Så man kan ende op med en pris der er RIGTIG god.

Besvaret

For at få de rabatter du taler om - skal det så ikke være en 'lagervare'?? En fabriksny bil som man bestiller hjem efter ens egen konfiguration, har jeg ellers kunne forstå på div. sælgere at de ikke har så meget at 'give væk af'.

Besvaret

Hej Rlarsen Det er ofte sådan at ved årsmodelskifte kommer de "nye" biler ud som er "sidste årsmodel" med en fornuftig rabat (ca 10-15%). Dog er det også mange gange tilfældet at nogle fabrikker (med visse modeller)har en vis overkapacitet og derfor pushes en bestemt model fra et bilmærke med rabatter så overkapaciteten mødes. Alle biler fra alle mærker oplever det fra tid til anden og det er der man skal slå til, når den rigtige bil kommer på "udsalg". Jeg ved ikke hvorfor det sker så sjældent i sverige, men måske skummer de svenske forhandlere fløden der??? Med hensyn til sælgere, så skal man ikke acceptere andet end minimum 6-8% på bilen uanset mærke, og helst lidt mere alt efter hvor desperate de er. Svenske bilforhandlere har somregel altid væsentligt mere at give af end danske da de danske lever med visse lofter for deres indtjening på nybiler rent lovmæssigt.

Besvaret

Har aldrig forstået hvorfor folk køber fabriksnye biler - de får en masse rabat, men taber jo typisk kassen, første gang de kører væk fra forhandleren, grundet afskrivninger mv. Så hellere en et år gammel bil - og i SE syns jeg ikke det er specielt svært at finde en i den farve man vil have, sammen med det udstyr man vil have.

Besvaret
Hej Rlarsen Det er ofte sådan at ved årsmodelskifte kommer de "nye" biler ud som er "sidste årsmodel" med en fornuftig rabat (ca 10-15%). Dog er det også mange gange tilfældet at nogle fabrikker (med visse modeller)har en vis overkapacitet og derfor pushes en bestemt model fra et bilmærke med rabatter så overkapaciteten mødes. Alle biler fra alle mærker oplever det fra tid til anden og det er der man skal slå til, når den rigtige bil kommer på "udsalg". Jeg ved ikke hvorfor det sker så sjældent i sverige, men måske skummer de svenske forhandlere fløden der??? Med hensyn til sælgere, så skal man ikke acceptere andet end minimum 6-8% på bilen uanset mærke, og helst lidt mere alt efter hvor desperate de er. Svenske bilforhandlere har somregel altid væsentligt mere at give af end danske da de danske lever med visse lofter for deres indtjening på nybiler rent lovmæssigt.
Da jeg i 2006 købte min første svenske bil fik jeg 10% på en fabriksny Audi A6'er (egen konfiguration) - og da jeg skiftede A6'eren til min nuværende A4'er i jan. 2009 fik jeg små 8% (egen konfiguration). Sælgeren havde ellers sagt, at når jeg havde handlet hos hende en gang før, ville jeg få lidt mere 'rabat' anden gang - men det fik jeg så ikke - måske pga. finans krisen?? Jeg tror at man alle steder kan få 'den gamle' årsmodel billigere alle steder (man skal bare 'være påtrængende'), da det normalt er en 'lagervare' som de SKAL ha' solgt, de kan jo ikke blive ved i alt uendelighed at sælge den som fabriksny (selvom den i realiteten er det) - nogle steder reklamere de endda med den nedsatte pris (som man også nogle steder kan prutte ekstra ned) - men på en 'rigtig' fabriksny bil handle, tror jeg ikke at der så meget at hente - specielt ikke i DK.
Besvaret

Hej Rlarsen Det er også min opfattelse at man skal være "påtrængende", han skal jo ikke være min ven bagefter ;) Super godt med de 10% :th2:, det er en god rabat. Med hensyn til DK, så har jeg en anden erfaring. Jeg har fået større rabatter i DK (også når man ligger suppleringsudrustningen til) end i SE. Specielt under kampagner er det meget at hente. Min Volvo 08 model købte jeg i November 07 (nyeste årsmodel) og der var der nogle RIGTIGT gode kampagner på en god del af deres biler op til og med V70 modellerne. Vidste du forresten noget om den afgiftsafregninger jeg spurgte til?

Besvaret
Hej Rlarsen Det er også min opfattelse at man skal være "påtrængende", han skal jo ikke være min ven bagefter ;) Super godt med de 10% :th2:, det er en god rabat. Med hensyn til DK, så har jeg en anden erfaring. Jeg har fået større rabatter i DK (også når man ligger suppleringsudrustningen til) end i SE. Specielt under kampagner er det meget at hente. Min Volvo 08 model købte jeg i November 07 (nyeste årsmodel) og der var der nogle RIGTIGT gode kampagner på en god del af deres biler op til og med V70 modellerne. Vidste du forresten noget om den afgiftsafregninger jeg spurgte til?
Nope - har selv søgt efter en... Sidst jeg jeg skulle bruge netto prisen tog jeg kontakt til en dansk forhandler, og fik et kopi af deres interne prisliste.
  • 2 weeks later...
Besvaret

Jeg fik også 10% på min nye Fiesta, den var produceret i nov 2008 og jeg købte den i april 2009. Jeg havde ikke nævnt ordet rabat overhoved :o Man kan sige rabatten var udstyr, som er i bilen som jeg ikke havde bedt om, altså - metal lak, bluetooth tlf, mp3, cd, usb ipod stik osv. Så fik en bil med extra udstyr til samme pris som den skrabede model.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...