Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Hvorfor så ikke bare have et oliefyr til motoren og bilen vil først starte når motoren har en bestemt temperatur ? :) Det ville sikkert været det bedste for bilen og motoren, men hvis du skal afsted med en fødende kone, så vil du nok foretrække at du kan give gas på en kold motor kontra at bede konen om at tage det stille og roligt i de 15-30 minutter, det tager at varme motoren op til optimal temperatur :D (Men det er så bare mig).
Der er jo ligesom forskel på at "give gas" og at "give fuld (eller nær fuld) gas". Der er sgu ingen grund til at investere i et fyr til bilen, hvis bare man nøjes med et load på motoren på maks. 40-50% og samtidig sikrer, at man holder sig under, lad os sige, 3.5-4k, indtil olien kommer op i temperatur. Det er DET, det hele handler om - og ikke så meget koldstarterne (selv om bestemt selv undgår unødige koldstarter i langt højere grad end nogen anden).
Jeg tror de fleste gerne vil have fuld frihed når det gælder deres bil og vil undgå så mange begrænsninger så muligt?
Sikkert. Og det er præcis DERFOR, at jeg ikke kunne drømme om at købe din eller din nabos bil. For I ikke kan finde ud af at behandle dem ordentligt. :rolleyes:
Besvaret
Hvor længe holder sådan et batteri så? For det kan godt være man skjuler skidtet rigtigt godt, men hvis man skal huske at lade batteriet op hver 3. uge så kan det nok blive lidt belastende(og måske dyrt) i længden :D En anden tanke jeg fik var .. hvis dette bliver standard i biler, gad vide hvornår øvrigheden begynder at ansøge om at få bilernes GPS data i forbindelse med forbrydelser eller gentagende fartovertrædelser ... ?
BAtteriet holder i lang tid- men dimsen er tilsluttet bilens elsystem, så der er ingen problemer med at skulle lade noget op. Ideen er, at GPS trackeren holder i laaaaang tid, selv med bilens batteriet taget ud.
Besvaret
Der er jo ligesom forskel på at "give gas" og at "give fuld (eller nær fuld) gas". Der er sgu ingen grund til at investere i et fyr til bilen' date= hvis bare man nøjes med et load på motoren på maks. 40-50% og samtidig sikrer, at man holder sig under, lad os sige, 3.5-4k, indtil olien kommer op i temperatur. Det er DET, det hele handler om - og ikke så meget koldstarterne (selv om bestemt selv undgår unødige koldstarter i langt højere grad end nogen anden). Sikkert. Og det er præcis DERFOR, at jeg ikke kunne drømme om at købe din eller din nabos bil. For I ikke kan finde ud af at behandle dem ordentligt. :rolleyes:
Hehe nu ved jeg ikke hvordan det er på din bil, men ved 130 km/t kommer jeg sku ikke over 4k omdrejninger, og størstedelen af tiden befinder nålen sig mellem 3 og 3,5 (også under accellerationer). Hvis din bil opfører sig lidt ligesom min, så har jeg ikke lyst til at vide hvordan du kører når først Olien er blevet varm :D
Besvaret
BAtteriet holder i lang tid- men dimsen er tilsluttet bilens elsystem, så der er ingen problemer med at skulle lade noget op. Ideen er, at GPS trackeren holder i laaaaang tid, selv med bilens batteriet taget ud.
Ahh! Jeg regnede bare med at man ville placeret dem på så mærkelige steder at der ikke var nogen fornuftig måde at trække strøm. (men antageligtvis kan man vel bare bruge strømmen fra en pære under taget eller i en stolpe.) Man skulle tro de havde tænkt over det :th2:
Besvaret
Hehe nu ved jeg ikke hvordan det er på din bil' date=' men ved 130 km/t kommer jeg sku ikke over 4k omdrejninger,[/quote'] Well, min BMW ligger og snurrer ved sølle 2k rpm ved 120 km/t og 3k rpm ved 170 km/t. Men det er jo ikke her, jeg vil hen. Hell, jeg kan cruise med over 200 km/t og stadig ligge under 4k rpm. :rolleyes: Jeg hentyder naturligvis til kraftige accelerationer. Det forstår jeg simpelthen ikke, at du ikke kunne regne ud.
Besvaret
Well, min BMW ligger og snurrer ved sølle 2k rpm ved 120 km/t og 3k rpm ved 170 km/t. Men det er jo ikke her, jeg vil hen. Hell, jeg kan cruise med over 200 km/t og stadig ligge under 4k rpm. :rolleyes: Jeg hentyder naturligvis til kraftige accelerationer. Det forstår jeg simpelthen ikke, at du ikke kunne regne ud. Fair nok, så vil jeg måske alligevel overveje at købe din bil. ;) Og så alligevel... hvis du aldrig sparker til den (når den er varm), vil jeg såmænd heller ikke i nærheden af den.
Det hjælper gerne at læse sætningen færdig, og ikke stoppe ved kommaerne ;) Jeg prøvede bare at illustrere at ved normal kørsel kommer jeg sjældent over 4 krpm, cruise eller acc. og dermed underforstået at jeg ikke tror at hr. og fru bondeknold nødvendigvis kommer meget over heller (uanset motorens temperatur). De har nok mere problemer med at nå den modsatte ende, hvor man populært sagt "renser" motoren =) PS: Så tror jeg seriøst ikke du på noget tidspunkt ville have overvejet at købe min bil pga. alder, stand, tidligere ejere, historie, sikkert også farve, udseende og mærke ;)
Besvaret
Det hjælper gerne at læse sætningen færdig' date=' og ikke stoppe ved kommaerne ;) [/quote'] Jeg læste skam dine sætninger til ende. Jeg burde blot have formuleret mig lidt anderledes: ...hvis du aldrig sparker til den MY WAY.... Du og jeg har helt sikkert en forskellig opfattelse af, hvad "sparke til den" vil sige. Det kan du være sikker på. ;) Sikkert ikke, nej. :)
Besvaret
...ikke tror at hr. og fru bondeknold nødvendigvis kommer meget over heller (uanset motorens temperatur)...
Men det kan du være HELT sikker på, at sønnike bondknold gør. Jeg er selv fra Vendsyssel, så jeg ved, hvad jeg taler om. :D
Besvaret

Apr emcs

Det kan man godt elektronisk. Der skal 2 programmer i boksen som man så kan skifte imellem via fartpiloten eller andet der sidder nemt og bekvemt. Det bruger Oettinger bla på deres ECU tuninger. Der er en gut, Kim Ritterbusch, i danmark der gør det samme med hans dieseltuninger såfremt der er plads i boksen til de 2 programmer.
Nu har jeg søgt side op og side ned i flere dage, og den mest featurefyldte og elegante løsning, jeg er faldet over, er denne fra APR som fås til adskillige VAG-modeller: http://www.goapreu.com/products/ecu_upgrade_audis3-20t.html ...peak numbers of 239kw (320 hp) and 430nm (317lb-ft.) of torque... Want chipped mode? Want to be able to switch back to your stock settings? Want a race mode to run 100 octane fuel at the track? How about a valet mode that limits power? EMCS is the lone technology on the market that can give you all of these options. No changing of the chip or ECU is required. These programs are available at the touch of a button. Edit: Kan det tænkes, at det rent faktisk er APR EMCS, som Oettinger og Ritterbusch anvender til formålet? XOEiFbSHKqk
Besvaret

Nej det er deres egne løsninger....:)

Nu har jeg søgt side op og side ned i flere dage, og den mest featurefyldte og elegante løsning, jeg er faldet over, er denne fra APR som fås til adskillige VAG-modeller: http://www.goapreu.com/products/ecu_upgrade_audis3-20t.html ...peak numbers of 239kw (320 hp) and 430nm (317lb-ft.) of torque... Want chipped mode? Want to be able to switch back to your stock settings? Want a race mode to run 100 octane fuel at the track? How about a valet mode that limits power? EMCS is the lone technology on the market that can give you all of these options. No changing of the chip or ECU is required. These programs are available at the touch of a button. Edit: Kan det tænkes, at det rent faktisk er APR EMCS, som Oettinger og Ritterbusch anvender til formålet? XOEiFbSHKqk

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...