Thyper Skrevet September 20, 2009 Rapporter Skrevet September 20, 2009 Hvis man bestiller en bilforsikring og betaler for et år, for man så penge tilbage hvis forsikringen opsiges eller bilen sælges indenfor dette år ? Gælder der nogle generelle regler ? Jeg har søgt på selskabernernes hjemmesider under vilkår men kan ikke finde noget.
dannemare Besvaret September 20, 2009 Rapporter Besvaret September 20, 2009 Hvis man bestiller en bilforsikring og betaler for et år' date=' for man så penge tilbage hvis forsikringen opsiges eller bilen sælges indenfor dette år ?[/quote'] Yeps. Vi meddelte blot ejerskifte via mail. Nogle uger senere kom der så en check på restbeløbet. Jeg formoder, at forsikringsselskabet verificerer rigtigheden af ejerskiftet ved at tjekke op mod Transportstyrelsens database... Edit: Var lige lidt for hurtig.... :) Umiddelbart løber forsikringen altid 1 år ad gangen (med mindre bilen skifter ejer), men denne 1-årige binding kan du vist omgå ved bare at afställa bilen i en rum tid... søg herinde og du skal finde...
Basse Besvaret September 20, 2009 Rapporter Besvaret September 20, 2009 Du behøver ikke meddele forsikringsselskabet noget som helst ved ejerskifte - de får besked fra transportstyrelsen automatisk :D Det samme ved avstälning :-) Går ca. 1-4 uger, og så dumper der en check ind til dig på restbeløbet. Med mindre du har tilmeldt regningen tidligere til autogiro, så kommer pengene direkte ind på din bankkonto via autogiro.
dannemare Besvaret September 20, 2009 Rapporter Besvaret September 20, 2009 Du behøver ikke meddele forsikringsselskabet noget som helst ved ejerskifte - de får besked fra transportstyrelsen automatisk :D Det samme ved avstälning :-) Ah, godt at vide.
Basse Besvaret September 21, 2009 Rapporter Besvaret September 21, 2009 Ah' date=' godt at vide. [/quote'] MMM har lidt erfaring med det efterhånden :
credde Besvaret September 21, 2009 Rapporter Besvaret September 21, 2009 Ah' date=' godt at vide. [/quote'] Det samme gælder, når man påställer bilen igen. Så får forsikringen også automatisk besked.
dannemare Besvaret September 21, 2009 Rapporter Besvaret September 21, 2009 Det samme gælder' date=' når man påställer bilen igen. Så får forsikringen også automatisk besked.[/quote'] Smart. Men hvad så hvis man laver avställnings-nummeret for at slippe ud af kløerne på ens forsikringsselskab? Så meddeler man dem vel, at man påtænker at avställa i "uendelig" lang tid, og at aftalen dermed ønskes opsagt, eller hur?
Thyper Besvaret September 21, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret September 21, 2009 Citat fra denne tråd: http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=16531&highlight=Afst%E4lle&page=2 Jeg lavede finten så sent som december. 1) Avställ bilen (forsikringen bliver nu til en avställningsforsäkring) 2) Ring til forsikringsselskab, og fortæl dem at du ikke ønsker en avställningsforsäkring. De opsiger nu din forsikring. Tjek at de rent faktisk har opsagt den og kan se at bilen er avställd. 3) Ring til nyt selskab, bestil forsikring fra imorgen eller idag, whatever. 4) Påställ bilen. Done, du har nu et nyt forsikringsselskab. Logikken er at en forsikring på en bil i trafik, kan ikke opsiges. Men en avställningsforsäkring KAN opsiges.
dannemare Besvaret September 21, 2009 Rapporter Besvaret September 21, 2009 Takker :th2: :th2: Mente faktisk nok, at jeg havde set det stå skrevet herinde.
Kvalm Besvaret January 19, 2010 Rapporter Besvaret January 19, 2010 Du behøver ikke meddele forsikringsselskabet noget som helst ved ejerskifte - de får besked fra transportstyrelsen automatisk :D Det samme ved avstälning :-) Går ca. 1-4 uger, og så dumper der en check ind til dig på restbeløbet. Et "dumt" tillægsspørgsmål ifm. at av- og påställe: 1) Jeg formoder, der efterfølgende stadig er stilstandsforsikring på bilen? 2) Kan man bare "ställe af og på" i eet væk? (ubegrænset?)
CalebLarue Besvaret June 17, 2010 Rapporter Besvaret June 17, 2010 Et "dumt" tillægsspørgsmål ifm. at av- og påställe: 1) Jeg formoder, der efterfølgende stadig er stilstandsforsikring på bilen? 2) Kan man bare "ställe af og på" i eet væk? (ubegrænset?) Det er stilstands forsikringen som du får automatisk at den selv samme selskab som du har haft indtil du avställer bilen, det er så den du skal opsige og bagefter hente et nyt tilbud hos den nye forsikrings selskab. Man plejer at gøre det over en weekend, det vil jeg gøre... Avställe Fredag, og Påställe mandag, ved dog ikke om det er et krav at man giver det nogen dage ! /Caleb
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu