Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Min kæreste og jeg overvejer at flytte til Sverige, men ønsker begge at beholde vores job i Danmark... Er der nogle, som kender til priserne og reglerne for omregistrering af privatbil fra danske til svenske plader....?? Hvis ja, kan det betale sig eller er det lige dyrt/billigt at købe en svensk bil...??

Besvaret
Min kæreste og jeg overvejer at flytte til Sverige, men ønsker begge at beholde vores job i Danmark... Er der nogle, som kender til priserne og reglerne for omregistrering af privatbil fra danske til svenske plader....?? Hvis ja, kan det betale sig eller er det lige dyrt/billigt at købe en svensk bil...??
prøver igen. 1. SØGE-funktioen virker på denne side. Nej det kan ikke betale sig at omregge den og tage den til sverige. Da skat fratrækker 15% for at exportere biler ud af danmark.,
Besvaret
prøver igen. 1. SØGE-funktioen virker på denne side. Nej det kan ikke betale sig at omregge den og tage den til sverige. Da skat fratrækker 15% for at exportere biler ud af danmark.,
Ja tak. Søgefunktionen er vist guld værd - igen :rolleyes: Og jo - det kan jo betale sig at tage sin bil med til Sverige, eftersom de nævnte fratrukne 15% jo kommer ud af den registreringsafgift der bliver tilbagebetalt. Så, med andre ord, så kan det ofte godt betale sig. Om bilen så bagefter kan sælges i Sverige, tja. Igen er der guld at hente på søgefunktionen, da de stillede spørgsmål (og ikke kun dem i denne tråd :rolleyes:) er besvaret et utal af gange.
Besvaret
Ja tak. Søgefunktionen er vist guld værd - igen :rolleyes: Og jo - det kan jo betale sig at tage sin bil med til Sverige, eftersom de nævnte fratrukne 15% jo kommer ud af den registreringsafgift der bliver tilbagebetalt. Så, med andre ord, så kan det ofte godt betale sig. Om bilen så bagefter kan sælges i Sverige, tja. Igen er der guld at hente på søgefunktionen, da de stillede spørgsmål (og ikke kun dem i denne tråd :rolleyes:) er besvaret et utal af gange.
det forstår jeg ikke at det kan betale sige. men fair :).. Det skal dog vel så være en bil der samtidig med det ikke er at finde billiger i sverige,? :)
Besvaret
det forstår jeg ikke at det kan betale sige. men fair :).. Det skal dog vel så være en bil der samtidig med det ikke er at finde billiger i sverige' date='? :)[/quote'] Du har jo en dansk bil som du så skal sælge i danmark til markedspris Det ville da være lettere at få en god vurdering hos skat og så tage den ud af landet hvis det er godt... ellers bare sælge den i DK hvis vurderingen ikke er så god hos skat min ex-chef fik f.eks hos 3 forskellige forhandlere tilbudt 50K ved ren handel, hos skat vurdere de bilen til 129K (deromkring) hvor man så får reg.procentdelen tilbage -15% Dvs. han stod med over 60K (danske) i hånden og havde stadig bilen på svenske plader, indregistreret og synet..... skat vurdere nogen gange for højt, men det foregår altså begge veje....

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...